oplossing tochtruitjes voorportier 140/164
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-04-2025 09:49 - 11-04-2025 09:50 #1476804
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
oplossing tochtruitjes voorportier 140/164 is gemaakt door Rob Spoon
De tochtruitjes in de voordeuren van de Volvo 100 serie hebben een gelijmde handle om ze af te kunnen sluiten. Vroeger of later springen die eraf. Ik heb geen moderne lijm kunnen vinden die dit wel kan. Gelukkig heb ik kortgeleden de oplossing gevonden: een op maat gesneden en passend gevouwen stukje roestvrij staal dat om de onderhoek van het raampje valt. Er zit een sparing in, waar de originele handle in past. De set is in korte tijd eenvoudig te plaatsen. De set bestaat uit twee stuks gesneden en gevouwen rvs, twee iets langere boutjes en twee kunststof ringen.Er zijn meerdere uitvoeringen van de handle, de mijne is verchroomd metaal. De draaiende delen zijn geborgd met een stift. Die stift is er makkelijk uit te tikken. Let op, dit kan alleen in de getoonde richting! Dan is het even zoeken om dit deel weer in elkaar te zetten. De montage in de deur is dan eenvoudig. De handle zit los in de rvs rand, ik heb dit met een stukje 1mm dun rubber goed kunnen klemmen. Ik heb de onderste scharnier 180° gedraaid, zodat de schroef naar binnen steekt. Het bovenste scharnierpunt is ook gelijmd, maar hier komt minder kracht op te staan. Die kan dus makkelijker blijvend gelijmd worden.De set is te koop voor €65, exclusief eventuele verzendkosten. Stuur een bericht naar redactie@volvokvnl bij interesse. Als ik acht gegadigden heb, kan ik de sets laten maken.Er zijn inmiddels vijf gegadigden, dus ik wacht nog even af.Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Laatst bewerkt 11-04-2025 09:50 door Rob Spoon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-05-2025 18:08 #1477091
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic oplossing tochtruitjes voorportier 140/164
Ik heb inmiddels zeven gegadigden voor een gezamenlijke bestelling voor deze mooie oplossing. Ik zoek nog een achtste. Als die komt en betaalt, ga ik de sets bestellen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.