Inhouden op gas
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2010 18:37 #49273
door Eva Kraan (GAST)
Inhouden op gas is gemaakt door Eva Kraan (GAST)
<p>Ik zie net, dat nieuwe reacties op oude topics niet 'boven' komen...dan maar eventjes zo:</p><p>Thomas schreef in topic 'Inhouden op gas"</p><p><em>"...maar bij mijn amazon waar het gas bleef hangen op een bepaald aantal toeren, was het na het vervangen van het membraam ook over..."</em></p><p>Dat is dus ook het probleem met onze Amazon (B18a, gas/benzine, maar afgesteld op gas), en het is verholpen op het moment dat de sleutel uit het contact gehaald wordt en de motor daarna weer gestart wordt.
Dan loopt ie ook weer goed, maar het gebeurt dus alleen als er teveel toeren gemaakt worden (2e en 3e versnelling).
Ligt dat dan nog steeds aan het membraan?
</p><p>ps: De Volvo Amazon 122S, met B18a motor is onze eerste klassieke aankoop (sinds 3 januari) en we zijn net lid van deze vereniging geworden.
Tot nu toe hebben we al veel aan dit forum gehad! Echt geweldig
</p><p> </p>
Dan loopt ie ook weer goed, maar het gebeurt dus alleen als er teveel toeren gemaakt worden (2e en 3e versnelling).
Ligt dat dan nog steeds aan het membraan?
</p><p>ps: De Volvo Amazon 122S, met B18a motor is onze eerste klassieke aankoop (sinds 3 januari) en we zijn net lid van deze vereniging geworden.
Tot nu toe hebben we al veel aan dit forum gehad! Echt geweldig

</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-01-2010 19:20 #94278
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Inhouden op gas
<p>Het antwoord op je vraag kan ik je zo niet geven, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het het memraan is, misschien dat het meer een kwestie is van afstellen? Of er zit sludge in je verdamper? Aftappen dan.</p><p>En de oude draadjes komen wél boven bij een nieuwe reactie hoor: even op de knop "Reactie laatste paar dagen" drukken! (rechtsboven de index)</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2010 21:05 #94277
door Eva Kraan (GAST)
Beantwoord door Eva Kraan (GAST) in topic Inhouden op gas
<p>Oke, bedankt voor de tip aangaande nieuwe draadjes
</p><p>Wat betreft de Amazon. Er zit een nieuwe ontsteking in inderdaad, en die hebben we nu weten af te stellen (dankzij dit forum en Dhr. Bakkenes
).
Hij pingelt in ieder geval niet meer, als je dat bedoelt.</p><p>Maar ehm...Wat is 'sludge in je verdamper'?
Is dat makkelijk te verhelpen..?
Sorry....</p><p> </p>

Hij pingelt in ieder geval niet meer, als je dat bedoelt.</p><p>Maar ehm...Wat is 'sludge in je verdamper'?
Is dat makkelijk te verhelpen..?
Sorry....</p><p> </p>
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2010 21:12 #94276
door Eva Kraan (GAST)
Oh eneuhm...hij had het al vooor het plaatsen van de nieuwe ontsteking. En de auto is afgesteld op gas...is dan ook de verdamper van toepassing?
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-01-2010 21:29 #94275
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Inhouden op gas
<p>D'r zit in de slang die vanaf de verdamper naar de carb gaat een stelbout met een veer, zet die een slag open en ga proefrijden. </p><p> </p><p>Of zet de auto op de handrem, zet de motor aan, doe de kap open, draai de stelschroef zovermogelijk open, duw met je hand de carb open zodat de motor +/- 3500 toeren draait, draai de stelschroef terug en als ie dan in toeren in zakt dan weer een kleine slag open. Even proefrijden en het probleem moet over zijn.</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2010 14:12 #94274
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Inhouden op gas
Het gaat overigens ook als je de auto niet op de handrem zet.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2010 15:05 #94273
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Inhouden op gas
<p>Niek, </p><p> </p><p>Die handrem had ik erbij gezet om veiligheids redenen. Ik heb wel is een keer gehad dat ik met draaiende motor al sleutelend enzo de auto ineens weg voelde rollen. Is niet fijn als je dan je evenwicht verliest en je dan met je klauwen in de fan terecht komt. En een oude auto staat altijd wat te schudden dus als de ondergrond niet vlak is kan ie ook gaan rollen, kom je terug staat ie met zijn neus of kont tegen een obstakel. </p><p> </p><p>Maar idd zonder handrem kan het ook.</p>
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2010 20:22 #94272
door Eva Kraan (GAST)
<p>Ha! Volgens mij is 'm dat inderdaad! Slang kwartslag opengezet, ging nog niet, bij een halve slag ging het beter. Nu loopt ie alleen nog in de vierde versnelling hoog in de toeren niet zo lekker. Nog een kwartslag opengezet; morgen verder proberen.
HARTELIJK DANK!!!!</p><p>Wat apart, hij loopt ook ineens veel pittiger en sneller...en dat voor een motor wat op 'gas afgesteld' is. Vraag me opeens af hoe de vorige eigenaar hiermee overweg ging op de snelweg
</p><p> </p><p>
</p><p> </p>
HARTELIJK DANK!!!!</p><p>Wat apart, hij loopt ook ineens veel pittiger en sneller...en dat voor een motor wat op 'gas afgesteld' is. Vraag me opeens af hoe de vorige eigenaar hiermee overweg ging op de snelweg

</p><p> </p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-01-2010 12:06 #94271
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Inhouden op gas
<p>Het was een grapje Rene.Ik zet tijdens het sleutelen de auto ook altijd op de handrem om dat soort risicos te beperken.</p><p>laatst had ik erg veel haast en wilde met flinke vaart over de snelweg (135 a 140 km per uur,wat ik anders nooit doe).De motor begon - leek het wel -over te slaan.Langzamer (125) geen probleem meer.Ik dacht natuurlijk aan ontsteking enz.Contactpunten vervangen (zat tegen de grote beurt),want die zagen er slecht uit.Nog weer eens geprobeerd met 135 .Zelfde resultaat.Losse bobine er bij gelegd (mogelijke oorzaak bij hoge toeren).zelfde resultaat.Toen -pas-probeerde ik op benzine:geen problemen meer.Toen gastoevoer halve slag open gedraaid en het probleem was opgelost.Het leek aanvankelijk toch echt een ontstekingsprobleem.Zo zie je maar weer.Nooit te oud om te leren.</p>
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2010 17:21 #94270
door Eva Kraan (GAST)
Hehe...grapjes zijn leuk...
Maar goed, 1 en ander weer geprobeerd, en het mag nog niet baten eigenlijk.
Op gas houdt de auto nog steeds in na een bepaald aantal toeren, hoewel hij nu wel goed stationair draait (was eerst ook niet zo).
Op benzine is er niks aan de hand, het heeft dus alleen te maken met de gasinstallatie, lijkt mij..
Heeft iemand een overzicht voor me van een gasinstallatie voor de Amazon 122s, B18a motor? Het Haynes boek beschrijft dit namelijk niet.
Of heeft iemand nog een suggestie?
En hoe zit dat met evt. 'sludge' in de verdamper??
Alvast weer mijn dank
Maar goed, 1 en ander weer geprobeerd, en het mag nog niet baten eigenlijk.
Op gas houdt de auto nog steeds in na een bepaald aantal toeren, hoewel hij nu wel goed stationair draait (was eerst ook niet zo).
Op benzine is er niks aan de hand, het heeft dus alleen te maken met de gasinstallatie, lijkt mij..
Heeft iemand een overzicht voor me van een gasinstallatie voor de Amazon 122s, B18a motor? Het Haynes boek beschrijft dit namelijk niet.
Of heeft iemand nog een suggestie?
En hoe zit dat met evt. 'sludge' in de verdamper??
Alvast weer mijn dank