- Berichten: 7
B18B slaat aan, maar valt na 15 seconden uit
- Chris Fletterman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Ik heb een Volvo 122s met een B18B motor, die een Weber 32/36 dgav carburateur heeft. De motor kan op zowel LPG als benzine lopen. De motor start met de choke op benzine erg goed, maar deze valt na vijftien seconden ook weer uit. Ik moet dan ook even wachten met starten voordat de motor weer aanslaat. Als ie eenmaal loopt schiet de toerenteller de eerste paar seconden tussen de 2000 en 3000 toeren heel snel heen en weer, waarna die wel stabiliseert op het juiste toerental. Ik heb de accuspanning gemeten, die staat netjes op 12.45 volt met de motor uit en op 13.7 in de korte tijd dat ie loopt. Het brandstofmengsel was in eerste instantie te rijk, maar dat heb ik bijgesteld via de stationairsproeiers en het vlotter niveau was niet goed. Tegelijkertijd heb ik er nieuwe bougies in gedaan van NGK; de oude waren helemaal zwart. De nieuwe ben ik blijven checken, maar die zijn tot zover nog niet zwart of wit geworden. Verder heb ik de kleppen opnieuw gesteld, is de onsteking opnieuw afgesteld en gecontroleerd, de contactpuntjes zijn vervangen en heb ik een aantal massapunten schoongemaakt, maar heb probleem blijft zich voordoen.
Heeft iemand ideeën waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Chris Fletterman
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Maar om het e.e.a. uit t sluiten zou je de vauumvervroeger eena af kunnen koppellen en gaatje op spruitstuk af dichten en dit ook zo met de rembkrachtiger.
Karterontluchting afkoppollen, alles wat maar aan het inlaatspruitsuk zit afkoppellen.en afblinden
En dan nog eens proberen.
Is het nog hetzlfde dan weet je zeker dat het de carburator is.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Fletterman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Maar zowel de dop als het eitje samen op het inlaat spruitstuk neen dat werkt niet.
Het beste system vind ik en dat is persoonlijk een filter op de dop en het eitje op het inlaatspruitstuk.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1871
groet Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1270
ik weet niet of een Weber daar ook last van kan hebben...
Succes, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Fletterman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Hij heeft het probleem inderdaad ook op LPG, hoewel ik het niet meer kan testen, omdat het starten op LPG niet lukt in deze kou. Ik vermoed ook niet dat het probleem in de afstelling van de carburateur zit. Ik ben er wel nu ook achter gekomen dat mijn accu overleden is, deze ga ik nu ook vervangen en kijken of mijn dynamo en spanningsregelaar nog wel naar behoren functioneren. Ik heb door de overleden accu ook nog niet kunnen testen of de auto wel goed loopt met een ontkoppelde carterventilatie.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Chris
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Fletterman (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Met vriendelijke groet,
Chris Fletterman
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Dit kan van alles zijn.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hessel Berends
- Offline
- Senior lid
- 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
- Berichten: 45
Is er iets op de auto wat niet meer werkt (kwa electra natuurlijk, starten doet hij niet zoals je vertelde) sinds het rookpluimpje? Zo ja, weet je waar je moet kijken. Anders wordt het wordt het een voor een de onderdelen langs om met een multimeter te kijken. Sommige hobbisten koppelen van alles aan elkaar onder het dashboard. (Zie bijlage foto)
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.