Warme B18B trekt niet meer.

Lees meer
01-08-2020 00:12 - 01-08-2020 00:12 #189563 door John Lemmers
Warme B18B trekt niet meer. is gemaakt door John Lemmers
Mijn Amazon B18b, dubbele SU’s heeft het probleem dat als ik na een rit op de snelweg, de snelweg af ben, hij bij het gas geven inhoudt. Ik hem bij het het optrekken vanuit stilstand dan flink toeren laten maken, anders houdt hij in en/of slaat af. Laat ik het gas los, slaat hij soms af om op laatste moment weer zelf te gaan lopen. Na afkoelen loopt hij weer prima. Hij rijdt alleen op gas. Het is trouwens al jaren zo dat wanneer ik na een snelwegrit eraf ga, dat hij stationair heel laag draait.

Ik heb het 1 en ander hier gelezen over ontbrekende isolatieflenzen, maar horen op deze SU’s?

Ik ben benieuwd naar de tips.

Alvast bedankt,
John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 06:48 #189577 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Warme B18B trekt niet meer.
Ik denk dat de isolatie pakkingen bij het rijden op LPG weinig invloed hebben.

Is het mogelijk dat je, als het zich voordoet, direct op dat moment eens voelt aan de verdamper, hoe warm ( of koud) die is?
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 09:02 #189579 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Warme B18B trekt niet meer.
Welk type luchtfilter (s) heb je ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 11:01 #189580 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Warme B18B trekt niet meer.
Ik heb twee ronde luchtfilters Niek.

En Hans, ik zal van de week eens gaan rijden en dan aan de verdamper voelen. Kun je misschien zeggen wat de juiste gevoelstemperatuur moet zijn? Ijskoud, loeiheet, warm maar aangenaam, koude koffie, bier uit de koelkast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 12:35 #189582 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Warme B18B trekt niet meer.

John Lemmers schreef : Ik heb twee ronde luchtfilters Niek.

En Hans, ik zal van de week eens gaan rijden en dan aan de verdamper voelen. Kun je misschien zeggen wat de juiste gevoelstemperatuur moet zijn? Ijskoud, loeiheet, warm maar aangenaam, koude koffie, bier uit de koelkast?


Twee jaar geleden, na het vervangen van de koppakking had ik een soortgelijk iets.. ongeveer dan... de auto reed prima ( ben een rustige rijder) behalve met de caravan en een tijdje stevig rijden op de snelweg op LPG. Inhouden en alleen met gas geven blijven lopen.

Het bleek dat de verdamper bevroor en dat kwam omdat ik de aanvoer naar de verdamper vanaf de achterkant van de kop omgewisseld had. de verdamper kreeg dus net genoeg warmte voor gewoon gebruik maar te weinig als hij echt moest leveren.

Misschien kan dat bij jou ook het geval zijn?

De verdamper hoort goed warm te zijn, meer dan handwarm bij normaal gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 14:48 #189586 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Warme B18B trekt niet meer.
Ok Hans. Duidelijk verhaal. Zal eens kijken of de slangen in goede staat zijn, van binnen en buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 19:21 #189592 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Warme B18B trekt niet meer.
John, de slangen waren goed maar zaten verkeerd om aangesloten; de aanvoer naar de verdamper moet aan de achterkant van de kop op de retourleiding die naar de waterpomp loopt aangesloten worden. Misschien beschreef ik dat niet duidelijk genoeg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2020 20:20 #189595 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Warme B18B trekt niet meer.
Nou Hans, door jouw verhaal dacht ik dat als er bijvoorbeeld een obstructie in de leiding zit, dat dat een oorzaak van te weinig verwarming zou kunnen zijn.

Je was heel duidelijk hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2020 15:40 #189853 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Warme B18B trekt niet meer.
Bij het stotteren was de verdamper warm goed warm Hans. Dus daar geen probleem.

Ik heb nu wat onderhoud gepleegd. Kleppen gesteld, nieuwe luchtfilters, bougies en bougiekabels. Koelvloestofslang en gasslangen vervangen. Ook de hulpkoppelingcylinder, maar dat terzijde.

Na een snelweg rit van 47 km Had ik in de stad geen last van gestotter. En dat gebeurde hiervoor wel zeer regelmatig. Wel maken de kleppen een bak herrie. Ik heb ze op advies afgesteld op 0,50 omdat ik op gas rijd. Zal ze van de week even nameten, en als ze nog op 0,50 staan, dan zet ik terug naar 0,45.

Het lijkt dus opgelost. Als het gestotter wegblijft, zal ik dat hier niet melden. Komt het terug, dan uiteraard wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2020 01:13 #189859 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Warme B18B trekt niet meer.
Beste John, zijn je tuimelaars nog wel vlak? wanneer deze niet vlak zijn krijg je een grotere speling als wat je insteld. Volgens het olyslagerboek moeten de kleppen op 0,5 en ,55mm staan koud of warm maakt niet uit.

succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.