Motor loopt plots slechter na afslaan na Tanken, sta al 1,5 maand stil

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
08-01-2020 10:02 - 08-01-2020 10:06 #186523 door Arthur Gobets (GAST)
Hi, 1,5 maand geleden vlak na tanken LPG sloeg de motor af bij intrappen koppeling, opkomen koppeling motor slaat weer aan, maar moest toch stoppen voor stoplicht en motor slaat weer af.
Echt direct bij intrappen rood en oranje lampje en dus afslaan.
Daarna met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, ook al stond men achter me te toeteren als idioten :)
Uiteindelijk op benzine aan de praat en met horten en stoten naar huis gereden (was maar 2Km van huis gelukkig)
De dag erop eens gekeken of ik m aan de praat kreeg, geen sjoege, ik denk komt wel als ik met kerst vakantie heb, nou, nee was druk met andere dingen.
Heb m nog wel met moeite op benzine aan de praat gekregen en m iets netter op eigen parkeerplek voor de deur gezet.
Na 1 week weer eens geprobeerd op LPG te starten en warempel, hij loopt, maar erg onregelmatig, liep ervoor na afstellen op club dag als een zonnetje.

Hoe ga ik nu te werk, in welke volgorde om uit te sluiten wat het probleem is.

Ik wil ook eens de verdamper uit elkaar halen en schoonmaken.

En kan iemand me evt assisteren in Zaandam, met 4 handjes zijn veel dingen makkelijker

Enorm bedankt alvast, het is niet goed dat hij stil staat buiten zo lang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
08-01-2020 11:52 #186527 door Cor Kraaijeveld
Zoals je weet is lpg een mix van butaan en propaan. In de winter is het gehalte propaan een stuk hoger, omdat butaan sneller bevriest. Echter de calorische waarde van propaan is lager.

Omdat het euvel zich is gaan voordoen na lpg tanken, is het goed moglijk dat je een ander gasmengsel hebt hetankt met een lagere calorische waarde waardoor de motor snel afslaat en slechter loopt.

De remedie die ik eerst zou proberen, is de gastoevoer wat hoger zetten.

Gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2020 15:22 #186528 door Rob Vijgenboom

Uiteindelijk op benzine aan de praat en met horten en stoten naar huis gereden

Ik wil ook eens de verdamper uit elkaar halen en schoonmaken.

De remedie die ik eerst zou proberen, is de gastoevoer wat hoger zetten


Als de motor ook op benzine hort en stoot, waarom zou er dan een probleem met de LPG verdamper of de LPG samenstelling zijn ? :blink: ?

Kan natuurlijk, maar er lijkt meer / iets anders aan de hand te zijn (ontsteking, etc) ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2020 17:10 - 08-01-2020 17:11 #186534 door Stijn v.d. Linde

Rob Vijgenboom schreef :

Uiteindelijk op benzine aan de praat en met horten en stoten naar huis gereden

Ik wil ook eens de verdamper uit elkaar halen en schoonmaken.

De remedie die ik eerst zou proberen, is de gastoevoer wat hoger zetten


Als de motor ook op benzine hort en stoot, waarom zou er dan een probleem met de LPG verdamper of de LPG samenstelling zijn ? :blink: ?

Kan natuurlijk, maar er lijkt meer / iets anders aan de hand te zijn (ontsteking, etc) ?


Mijn Amazon hort en stoot altijd de eerste KM's op benzine (na LPG). Kan ook best een poos duren voordat het weg is maar uiteindelijk verdwijnt het. Dat lijkt me dus niks geks.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2020 23:47 #186542 door Johan Geers
Ik zou hem eerst eens op benziene goed zien te krijgen als dat goed is overschakelen naar LPG.
Maar ja het is koud buiten, dus geen leuk klusje.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
08-01-2020 23:59 - 09-01-2020 00:02 #186543 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Motor loopt plots slechter na afslaan na Tanken, sta al 1,5 maand stil
Tsjaa, ontsteking afstellen, ik heb de spullen in huis maar in je eentje toch lastige klus.
En ik weet eerlijk gezegd niet helemaal precies hoe, principe snap ik.
Ik vond het vreemd dat ie in 1 x afslaat, als of idd de ontsteking in 1x afgezet werd, ik zou ook eea aan electrisch systeem door willen meten, maar wederom weet niet precies de waardes en hoe(wel multimeter) in huis natuurlijk, zou bijna basis pricipes autotechniek boek moeten hebben.

Mijn grootste issue momenteel is vertrouwen, op een weggetje stil komen te staan is to daar aantoe, in de file in de coentunnel stilvallen is gewoon gevaarlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-01-2020 00:06 #186544 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Motor loopt plots slechter na afslaan na Tanken, sta al 1,5 maand stil
Tsjaa, ontsteking afstellen, ik heb de spullen in huis maar in je eentje toch lastige klus.
En ik weet eerlijk gezegd niet helemaal precies hoe, principe snap ik.
Ik vond het vreemd dat ie in 1 x afslaat, als of idd de ontsteking in 1x afgezet werd, ik zou ook eea aan electrisch systeem door willen meten, maar wederom weet niet precies de waardes en hoe(wel multimeter) in huis natuurlijk, zou bijna basis pricipes autotechniek boek moeten hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2020 14:54 - 09-01-2020 14:55 #186550 door Robert Walstra
Ik ben zelf jaren geleden ooit eens begonnen met een pdf'je "Cursus Kleine Beurt" die te vinden was op www.volvo-classic.com/.

Website bestaat niet meer, maar via een omweg weer terecht gekomen bij www.volvo-academy.com/.
De link die er echter naar het bewuste document verwijst lijkt ook niet te bestaan. Wellicht dat iemand het document nog heeft. Anders zal ik nog eens zoeken.
Dat was voor mij dusdanig duidelijk en goed beschreven dat je zelf alles kan doen, inclusief het afstellen. Daarnaast is het natuurlijk erg leuk en leerzaam en een goede manier de auto beter te leren kennen en ervaring op te doen met het sleutelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2020 15:12 #186551 door Stijn v.d. Linde

Arthur Gobets schreef : Tsjaa, ontsteking afstellen, ik heb de spullen in huis maar in je eentje toch lastige klus.
En ik weet eerlijk gezegd niet helemaal precies hoe, principe snap ik.
Ik vond het vreemd dat ie in 1 x afslaat, als of idd de ontsteking in 1x afgezet werd, ik zou ook eea aan electrisch systeem door willen meten, maar wederom weet niet precies de waardes en hoe(wel multimeter) in huis natuurlijk, zou bijna basis pricipes autotechniek boek moeten hebben.


Op de agenda staat binnenkort een cursus motor afstellen voor beginners gepland volgens mij. Ik ga er heen als het past in de agenda (regio midden volgens mij)

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2020 16:04 #186552 door Robert Walstra
Heb de "Cursus Kleine Beurt" toch nog ergens gevonden in het www.
docplayer.nl/9303442-Cursus-kleine-beurt...lvo-classic-com.html

Dit in combinatie met bijvoorbeeld een Haynes Volvo 120 & 130 Series (and P1800) (1961 - 1973) Workshop Manual kom je een heel eind op weg en zul je verbaasd zijn wat je uiteindelijk allemaal gaat lukken. Succes!!! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.