motor houdt er mee op rijdend in de stad (brandstof toevoer?)

Lees meer
04-05-2019 22:58 #183206 door 16114-dummy
Inmiddels rij ik al een paar maanden in mijn Amazon.
Op autowegen en snelwegen heb ik geen problemen (max 90km/u), maar rijdend in de stad is het me nu al 2x overkomen dat ik andere automobilisten irriteer doordat de motor afsloeg en ze op me moesten wachten totdat ik de motor weer aan de praat kreeg.

1x overkwam me dat met benzine en 1x met rijdend op gas.

het lijkt er sterk op dat de brandstof toevoer niet altijd goed is bij langzaam rijden.

Als dit gebeurd dat start ik, en loopt hij een paar seconden en slaat weer af. Dit herhaal ik 10x en dan is het weer ok.

Herkent iemand dit fenomeen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2019 00:09 #183209 door Johan Geers
Als je het een keer op benziene en een keer op LPG, zou ik het electriesch zoeken ergens een slecht contact bij de keuze schakelaar benziene gas.
Ik zou de aansluitingen eens goed bekijken en de stroomtoevoer naar de schakelaar, deze zal wel ergens van de zekering kast afkomen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2019 23:16 #183227 door 16114-dummy
Bedankt voor je antwoord.
Goeie tip.
Er blijkt inderdaad iets mis te zijn met de stroomvoorziening in het dashboard.
Ik bemerkte eerder al dat de radio even uitgaat als ik de lampen aanzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 14:10 - 06-05-2019 14:17 #183233 door S.P.H Simon
Het elektrische systeem van LPG is vrij eenvoudig:

Bron: home.kpn.nl/gerards_j/LPG_inbouw_2.htm
Je zou de voeding ook direct uit de accu kunnen halen en kijken of het dan ook gebeurt, dan weet je waar het aan ligt.
Zo heb ik het veiligheidsrelais wel eens buitengesloten omdat ik daar steeds problemen mee had (die zit er nu natuurlijk weer tussen)
Het zou ook zo kunnen zijn dat de ontsteking door slechte bedrading/aansluitingen uitvalt dan heeft het niets hiermee te maken.
Dat kan je testen door het hele LPG gedoe buiten te sluiten en de benzine slang direct vanuit de pomp op de carburateur te zetten.
Bij mij zijn het meestal vrij simpele zaken die de storing veroorzaken, het probleem is vaak te ingewikkeld denken houd de ingrepen eenvoudig en makkelijk terug te draaien.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 22:37 #183245 door 16114-dummy
Goed idee. Eerst eens een maand rijden met alleen benzine en de benzine klep overbruggen. Om electrisch uit te sluiten.

Ik vermoed trouwens dat het probleem in het contactslot zit. Mijn sleutel is altijd warm na een rit, dat betekend electrische weerstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 22:50 #183246 door Johan Geers
Een warme sleutel dan heb je gegarandeert slecht contact, misschien dat contactspry nog een beetje kan helpen maar ik zou maar alvast gaan denken aan een nieuw contactslot.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 23:21 #183255 door 16114-dummy
Ja, ik zat al te kijken in de webshop. Maar contactsloten staan er niet bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-05-2019 23:39 #183256 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic motor houdt er mee op rijdend in de stad (brandstof toevoer?)
Dat is raar: als ik "contactslot" intik, krijg ik er diversen.

www.volvokv.nl/producten

gr. Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2019 07:23 #183257 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic motor houdt er mee op rijdend in de stad (brandstof toevoer?)
Cor, ik weet dat er met het “originele” contact slot nog wel eens het probleem kan ontstaan dat je sleutel afbreekt ( eventueel op te lossen met startknop) maar ik zag nu ook dat we in de webshop een hella contact slot hebben, heeft deze ook dit probleem of is dit een beter alternatief? Sleutels zien er wel een beetje fragiel uit namelijk.

Groeten
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
07-05-2019 21:50 #183271 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic motor houdt er mee op rijdend in de stad (brandstof toevoer?)
Hallo Frans; bij sommige originele contactsloten moet de sleutel soms voor meer dan de helft worden weggefreesd, werd daardoor erg zwak en brak snel. De sleutels bij de Hella sloten zijn wat dikker en functioneren zover ik kan nagaan, probleemloos.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.