- Berichten: 5
volvo 740 geen vermogen
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo 740
De vorige eigenaar heeft niet veel informatie gegeven aan mijn buurman waarvan ik de auto gekocht heb.
Er staat 285.000 km op de teller.
Er is nu een volgend probleem waar ik niet uit kom.
De motor trekt niet en loopt haperend. Houd in bij gas geven en pakt uit eindelijk met veel moeite
Wel op bij hogere toerentallen. Op de snelweg kan ik met gas bijgeven niet de snelheid
vasthouden
Wat vervangen is door de vorige eigenaar. Dat kan ik zien omdat de onderdelen in de kofferbak lagen
Benzine pomp in benzinetank. Bougies en de kabels. Temp sensor in het blok. Nieuw brandstof filter.
Het originele luchtfilter was verwijderd en een k en n filter gemonteerd.
Inmiddels een origineel filterhuis gemonteerd.
Wat me wel op viel is dat de lmm wat zwart af gaf van t roostertje wat er voor zit
Dus de auto houd in bij gasgeven en komt langzaam op snelheid
Stationair draait de motor probleemloos en reageerd goed op het gas.
Het is een 230F injectie motor uit 1986.
Dat hier boven staat heeft de auto 3 maanden gedaan.
inmiddels kan de auto niet meer rijden omdat de motor totaal geen vermogen meer heeft.
motor loopt stationaire beroerd en uit de uitlaat stinkt het benzine.
compressietest is ruim voldoende en de timing tov de distributiesnaar staat ook goed.
de lmm is door gemeten en goed bevonden.
kan iemand mij de goede richting adviseren waar ik t in moet gaan zoeken?
zou t de brandstofdrukregelaar kunnen zijn of toch de lmm.
Een bdp sensor kunnen wij niet vinden en volgens mijn buurman zitten die op latere types gemonteerd
Ik ben benieuwd wat er voor oplossingen komen.
Groeten van Pieter uit Drachten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Wat zegt het uitlezen dat is stap 1.
En controleer de stekker/elektronica in je verdeler dit is een berucht punt bij een 740 voor losse draadjes.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Misschien lamda sensor defect, of.....
Er zijn greenmanuals op het net te vindn (kjet.org) hoe je alle sensoren, die de computer gebruikt, door kan meten.
Het kan bv zijn dat je temp sensor stuk is, en dat de computer constant extra brandstof inspuit, en hij zichzelf zo verzuipt. Ik noem iets geks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
- Berichten: 5
Die gegevens heb ik en heb ik ook genoemd in mijn inleiding.
Als oplossing zegt de uitlezing dat de temp opnemer van de ecu kapot is. Maar die is vervangen. Of de brandstofdrukregelaar.
Die is nog niet vervangen.
Maar kan zo ding zulke elende veroorzaken?
Ik dacht ook aan die bdp sensor maar als ik het kenteken invoer op een onderdelen site dan kan ik geen bdp sensor bestellen. Dus dan heeft mijn motor die ook niet. Alle massa punten zijn ook doorgelopen tijdens t uitlezen van de computer. Ik zelf heb ook overal aangevoeld en gecontrolleerd.
De uitlaat geeft genoeg druk dus de kat is niet verstopt.
Ik ga denk ik maar naar langezwaag die is gespecialiseerd in dit type volvo.s aldus mijn buurman. Kan wel van alles gaan vervangen. Maar dat kost ook geld. En eigenlijk moet de auto 1 april rijde want dan os mijn bedrijfsauto weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Ik hoor je alleen over je luchtmassameter, paar voorbeelden. Verder zie ik in je inleiding geen samenvatting van het uitlezen.
Temp sensor, comp denkt dat de motor koud is en zal dus een choke mechanisme aanzetten, mengsel wordt te rijk, auto stinkt naar benzine.
Lambda sensor, je pc denkt dat er te veel zuurstof zit in je uitlaatgassen en zal het mengsel rijker maken.
Inlaatlucht temp sensor, koude lucht bevat meer zuurstof enz. (Als je die hebt)
Nokkenas sensor??? Als je die hebt
Voltage accu?
Misschien blijft er wel een injector hangen?
Choke blijft hangen?
Als je motor een bdp-sensor heeft en die is stuk, dan registreert je pc niet dat je motor draait en zal totaal geen vonk geven.
Van het weekend geleerd, auxiary air valve, kan ook rare dingen doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Uitlezing kan niet zeggen brandstofdrukregelaar dat is geen van de opties die hij kan weergeven dan zegt hij simpelweg lambda te hoog/laag en dat kan aan diverse dingen liggen oa brandstofdrukregelaar.
Brandstofdrukregelaar kan dit probleem geven hoeft niet.
begin voorafaan vertrouw niet degene die er eerder aan geknoeid hebben en meten is weten zoals Ronald al aangaf.
Ik wil en kan er ook naar kijken maar zit iets te ver weg vrees ik.
en vertrouw een site al helemaal niet daar staat van zon oude auto de helft op of zelfs minder, in dit geval is het zelfs kijken is weten!Ik dacht ook aan die bdp sensor maar als ik het kenteken invoer op een onderdelen site dan kan ik geen bdp sensor bestellen. Dus dan heeft mijn motor die ook niet.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
- Berichten: 5
Dat heeft hij kunnen meten bij de bobine.
Weten jullie waar ik die module kan vinden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- pieter van abshoven
- Nieuw lid
-
- Berichten: 5
Ik heb er een nieuwe ontstekingsmodule er in gezet maar dat mocht niet baten.
De anwb was in de buurt en heeft even gemeten en gaf de conclusie dat die module kapot zou zijn of de bobine.
Nog even een vraagje over de bobine.
Ik zie dat de min draad op de accu en op de dynamo blauw zijn.
Op de + aansluiting zit ook een blauwe draad.
De aansluiting op de bobine zeg maar.
De min aansluiting is een witte draad.
Ik kan niet ontdekken dat het ooit anders aangesloten heeft gezeten
Ik ga voor de zekerheid de bobine ook uitwisselen.
Kan iemand mij vertellen of het nu goed zit en wat er kan gebeuren als ze toch verwisseld zijn ooit
Kan ik dan ook deze problemen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.