speling as van verdeler?
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Afstellen met de lamp is ook lastig omdat mijn witte stipje (beetje tipp-ex) heen en weer schiet, zeker stationair maar ook bij 1500rpm blijft hij niet lekker op zijn plek. Er zit een 123ign op dus daar zal het niet aan liggen.
Groet Jeroen
ps het gaat om een b20 blok
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Marc Schunck" schreef:
Ik net ff die van mij gecheckt en er is vrijwel geen speling, ik denk minder dan een halve mm. het is een Bosch Distributor 0 231 146 078 JFUR4 op een 1969 Volvo122S B20B engine.
Marc dank voor je reactie.
Ik ga binnenkort maar eens opzoek waar die speling vandaan komt. Het zal waarschijnlijk slijtage van het tandwiel zijn welke op de nokkenas aanhaakt (die naar de verdeler gaat), nokkenas is is van het type tt3 vorig jaar geplaatst. Blijft over de as (tandwiel) van de verdeler...
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Dit beetje "speling" is wel onder een klein beetje veerkracht anders klopt er iets niet.
Lastig uit te leggen maar je kan kijken of je gewichtjes nog vasthangen ik kan niet zo via tekst uitleggen waar die precies zitten.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Tevens even de oude verdeler bevoeld en hier zit idd de speling in waar Kevin het over heeft incl. veerkracht. Als ik dit met de 123ign doe heb ik iets meer speling en niet het gevoel dat er een veertje zit oid. Maar goed dit is met de verdeler nog gemonteerd, volgende week de boel maar eens verwijderen en checken.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Er mag geen speling voelbaar zijn als je het nokje zijdelings beweegt, radiaal dus de lagers van het asje en het nokje op het asje.
Als daar speling opzit ktijg je een verschillend ontstekings tijdstip.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Verder heb ik het asje verwijderd en eentje geplaatst welke nog in de schuur lag. Hier zit geen speling op en het lijkt ook of de verdeler iets strakker past op het asje.
De boel weer in mekaar gezet en de stroboscoop erbij. Stationair is nog steeds niet echt te doen maar bij 1500rpm is het nu een stuk beter afleesbaar.
Waarschijnlijk toch een combi van speling in het asje en de verdeler zelf. Voor nu ben ik er tevreden mee.
Dank voor de reacties.
Groet Jeroen
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Er wordt uitgebreid gesproken over het asje van de verdeler,
Wat denken jullie van de lagerbusjes in het verdelerhuis?
Hans