B16 motor loopt niet mooi
- spinmuis
- Nieuw lid
-
B16 motor loopt niet lekker .
Nieuwe ditributie
nieuwe
bougies
nieuwe puntjes
nieuwe verdeler -rotor
nieuwe kabel
Loop alle 4 de cylinders .
maar blijft pruttelen en onrustig lopen .
s30.photobucket.com/albums/c336/valesta/...current=IMG_0021.mp4
William
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
- spinmuis
- Nieuw lid
-
Wanneer is er zo,n dag in de buurt van enschede ..
william
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Amazon Combi '66
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ben er laatst nogal mee bezig geweest met zo'n zenith.
Bij controle bleek membraampje hard te zijn, acceleratiepomp in de vlotterkamer zat vast en de hele carb zat vol met zand en was compleet verstopt.
Je vlotternaald heeft er bijna niks(dus het kan wel

Controleer deze dingetjes even.
Daarna kun je kijken of het met het draaien aan de luchtschroef beter gaat lopen of slechter maar onthoud altijd de basisafstelling!
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Vraag: heb jij een werkende vacuümvervroeging? Ik niet en ik weet niet of dat het probleem wellicht kan zijn.
Toevoeging: voor mij geldt dat ik de carb keurig schoon heb, membraan heb vervangen en alles los is wat los moet zijn.
Toevoeging 2: ik woon in Enschede, dus wellicht dat er samen naar een oplossing te zoeken is?
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Gertjan Tillema" schreef:
Het is alsof ik die van mij hoor! Mijn B16 (in een Amazon) krijg ik ook niet mooi stationair. Het is al veel beter dan het was sinds de puntjes, rotor en condensator zijn vervangen, maar het blijft sub-optimaal. Zeker als je ooit die van Vilmar hebt horen lopen.
Vraag: heb jij een werkende vacuümvervroeging? Ik niet en ik weet niet of dat het probleem wellicht kan zijn.
Toevoeging: voor mij geldt dat ik de carb keurig schoon heb, membraan heb vervangen en alles los is wat los moet zijn.
Toevoeging 2: ik woon in Enschede, dus wellicht dat er samen naar een oplossing te zoeken is?
Ik woon in Hengelo en heb een motor-afstel-kast. Kan geen CO meten maar dan kan de ontsteking (vonkspanning, timing, contacthoek, 'vonkgelijkheid') van de motor wel bekeken worden. Ik ga er tenminste vanuit dat de testkast ook op 6V systemen werkt.. (want wordt zelf vanuit 230V gevoed). Jullie zijn welkom om een keertje een avondje of zaterdag te komen prutsen..
(Oh ja, die motor van Vilmar loopt: snel vergeten, want zo mooi heb ik nog nooit een B16/B18/B20 horen lopen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- spinmuis
- Nieuw lid
-
"Erik Ciesluk" schreef:
"Gertjan Tillema" schreef:
Het is alsof ik die van mij hoor! Mijn B16 (in een Amazon) krijg ik ook niet mooi stationair. Het is al veel beter dan het was sinds de puntjes, rotor en condensator zijn vervangen, maar het blijft sub-optimaal. Zeker als je ooit die van Vilmar hebt horen lopen.
Ik woon in Hengelo en heb een motor-afstel-kast. Kan geen CO meten maar dan kan de ontsteking (vonkspanning, timing, contacthoek, 'vonkgelijkheid') van de motor wel bekeken worden. Ik ga er tenminste vanuit dat de testkast ook op 6V systemen werkt.. (want wordt zelf vanuit 230V gevoed). Jullie zijn welkom om een keertje een avondje of zaterdag te komen prutsen..
(Oh ja, die motor van Vilmar loopt: snel vergeten, want zo mooi heb ik nog nooit een B16/B18/B20 horen lopen... 'naaimachientje' is nog een understatement!)
Als we er met zijn tweeen niet uitkomen ,moesten we maar is even een date in hengelo gaan doen ...ofnie dan ??

Hij heeft ook de wagen van Vilmar afgesteld.
Wat ik zou kunnen proberen is om hem de 10e juni, als jullie naar Arnhem komen, te vragen die oude P1200 beestjes af te stellen.
Graag hoor ik of hier belangstelling voor is.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Maar eerst ga ik die vacuumleiding regelen. Als dat gedaan is maak ik graag gebruik van het aanbod van Eric, in de hoop dat dat allemaal voor 10 juni lukt. Dan daar ergens nog tussendoor maar eens bij spinmuis langs, kijken of we elkaar op weg kunnen helpen.
1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5