pakkingen & ringen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 18:18 #55545 door
pakkingen & ringen is gemaakt door
Zo, na een tijdje weggeweest te zijn en in een peugeot gereden te hebben, mis ik mijn 131 toch wel ernstig, dus er staan weer projecten in de agenda. Om voor eens en voor altijd de olielekkages te stoppen, wil ik alle pakkingen van het blok gaan vervangen. Na diverse zoektochten ben ik er namelijk achter dat er zoveel lek is. Dus: Carterpan / voor & achterste keering / benzinepomppakking etc. ZIjn er nuttige tips of dingen waar ik op moet letten, of van die dingen die ik, als ik dit toch doe, er even bij moet doen. Ik ben benieuwd.Vriendelijke groetThijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 20:15 #65418 door
Beantwoord door in topic pakkingen & ringen
Koop een blokrevisie-pakking set, via de meeste automaterialenzaken verkrijgbaar op bestelling. Daar zit alles in wat je nodig zou kunnen hebben. Is meestal ook het goedkoopst, alhoewel er dingen in zullen zitten die je niet nodig hebt. Ik gebruik zelf Biltema-sets naar tevredenheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 22:04 #65417 door
Beantwoord door in topic pakkingen & ringen
Als de voorste en achterste keerring nog van vilt zijn, en je wilt keerringen hebben die langer dan een jaar oliedicht blijven, dan moet je rubberen plaatsen. Dat betekent dat je het distributiedeksel en het krukaskeerringhuis moet vervangen door aangepaste items. Zijn ruilonderdelen.<br>Voor het vervangen van de krukaskeerring zul je de versnellingsbak, koppeling en vliegwiel moeten verwijderen. Kun je mooi meteen de koppeling en het vliegwiel inspecteren. Ook het lager van de ingaande as van de bak kan een inspectie gebruiken want deze heeft het meest te lijden van de lagers in de bak. Zit er voelbare speling op, dan moet die vervangen worden.<br>Voor het distributiedeksel geldt een soortgelijk verhaal: als dat eraf is kun je de distributietandwielen inspecteren. Zijn die van fiber/staal en hebben ze al heel wat km's gehad, dan is het wellicht interessant om die te vervangen door staal/staal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 08:30 #65416 door
Beantwoord door in topic pakkingen & ringen
Zijn distributietandwielen staal/staal geen risico? Bij fiber/staal breken de tanden af in het geval van vastlopen van een onderdeel van het kleppenmechanisme. Was dat niet de bedoeling van Volvo in die tijd? Ook fiber schijnt lang (genoeg) mee te gaan (100000 km?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 15:57 #65415 door
Beantwoord door in topic pakkingen & ringen
De originele fiber tandwielen gingen 100.000 km. mee. Daarna ging het bergafwaarts tot zelfs 5.000 km per set. Tegenwoordig mag je 20.000 km verwachten. Ik ga zelf ook staal erop zetten. Als Volvo hier problemen mee had zouden ze niet geproduceerd zijn. Zoek eens op het forum, is al vaak ter sprake geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 17:59 #65414 door
Beantwoord door in topic pakkingen & ringen
Sterker nog: de stalen sets zijn oorspronkelijk door Volvo op de B30 toegepast. En de B30 is gewoon anderhalve B20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.