cilinderkop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 01:45 #54005
door
cilinderkop is gemaakt door
Past een B20 cilinderkop op een B18d onderblok?
Ik heb voor mijn amazon een ander b18d revisieblok (20.000km gedraaid)bij een garage in de regio gekocht en daar ook laten plaatsen, en ik keek even in het olievulopening en zag dat er geen rubberenklephoedjes op de kleppen zaten. Bij mijn vorige gereviseerde cilinderkop waren deze klephoedjes wel aanwezig. vandaar mijn vraag.
Ik heb voor mijn amazon een ander b18d revisieblok (20.000km gedraaid)bij een garage in de regio gekocht en daar ook laten plaatsen, en ik keek even in het olievulopening en zag dat er geen rubberenklephoedjes op de kleppen zaten. Bij mijn vorige gereviseerde cilinderkop waren deze klephoedjes wel aanwezig. vandaar mijn vraag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 09:49 #71801
door
Beantwoord door in topic cilinderkop
Volgens mij wordt het niks met een B20 kop op een B18, de brandruimten zijn wijder.
En je kan toch veel makkelijker een paar klephoedjes plaatsen dan de hele kop vervangen? Zo vreselijk veel nut hebben die rubbertjes ook weer niet.
En je kan toch veel makkelijker een paar klephoedjes plaatsen dan de hele kop vervangen? Zo vreselijk veel nut hebben die rubbertjes ook weer niet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 10:13 #71800
door
B20 kop pas wel op een B18 maar doordat de verbrandingskamer en de cylinder niet bij elkaar passen, zal de motor slecht lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 10:29 #71799
door
Misschien dat bij die B18 kop, geleiders en kleppen a la B20 gebruikt zijn en er dus netjes een klepseal zit op de geleider? Ik kan me niet voorstellen dat men een blok en kop reviseert en vervolgens die 'parapluutjes' vergeet.
<br><br>
Wat betreft een B20 kop op een B18 onderblok. Tja niets is onmogelijk natuurlijk. Je zult echter wel een lagere compressie hebben naast nog wat meer ongemakken. Maar wie weet wegen de grotere kleppen en poorten van de B20 hier wel tegen op. Technisch gezien is het zeker mogelijk, of het echt aan te bevelen is is een tweede. Ik ken mensen die er zo 100.000 km mee gerden hebben.
<br>
Maar voordat je iets doet, check dus eerst of die B18 kop niet stiekem toch wel kleprubbers heeft...
<br><br>
Wat betreft een B20 kop op een B18 onderblok. Tja niets is onmogelijk natuurlijk. Je zult echter wel een lagere compressie hebben naast nog wat meer ongemakken. Maar wie weet wegen de grotere kleppen en poorten van de B20 hier wel tegen op. Technisch gezien is het zeker mogelijk, of het echt aan te bevelen is is een tweede. Ik ken mensen die er zo 100.000 km mee gerden hebben.
<br>
Maar voordat je iets doet, check dus eerst of die B18 kop niet stiekem toch wel kleprubbers heeft...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 12:36 #71798
door
Een B18 kop heeft inderdaad andere klepseals dan een B20 kop. Daar zit een wezenlijk verschil in. De kop zal, zoals Ben al zei, wel passen maar of het prettig zal lopen weet ik niet. Wat wel voor betere prestaties zorgt (heb ik me laten vertellen) is een B18 kop op een B20 onderblok. Door iets hogere compressie wat meer power. Maar in dit geval wil je het omgedraaide doen, dus of dat goed uitpakt???
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 13:05 #71797
door
Even reageren op het bericht van Robert:
Toen ik mijn Amazon kocht zat een B18 kop op een B20 onderblok.
Hij trok als een tierlier en pingelde als een een gek. Ik heb toen maar een B20 kop gemonteerd.
M.a.w. een B18 kop op een B20 blok is m.i. geen aanrader.
Toen ik mijn Amazon kocht zat een B18 kop op een B20 onderblok.
Hij trok als een tierlier en pingelde als een een gek. Ik heb toen maar een B20 kop gemonteerd.
M.a.w. een B18 kop op een B20 blok is m.i. geen aanrader.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 16:51 #71796
door
Ik heb vanmiddag toch maar eens langer gekeken dan mijn neus lang is en de kleppendeksel verwijderd, en er zaten inderdaad klepseals op de geleiders.
Ik heb gelijk ook maar de bougies verwijderd en met een lampje in de cilinders gekeken en viel mij op dat het hoonstructuur nog zo grof aanwezig is (blok heeft al 20.000km gedraaid) vandaar waarschijnlijk het iets hoge olieverbruik en iets te hoog carterdruk.
Waarschijnlijk is het blok door de vorige eigenaar niet goed ingereden, graag ontvang hierover de nodige tips.
Ik heb gelijk ook maar de bougies verwijderd en met een lampje in de cilinders gekeken en viel mij op dat het hoonstructuur nog zo grof aanwezig is (blok heeft al 20.000km gedraaid) vandaar waarschijnlijk het iets hoge olieverbruik en iets te hoog carterdruk.
Waarschijnlijk is het blok door de vorige eigenaar niet goed ingereden, graag ontvang hierover de nodige tips.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 17:00 #71795
door
Kan inderdaad verkeerd ingereden zijn, mar daar valt nu weinig aan te doen. Je zou het kunnen loshalen, nogmaals heel licht honen, en dan het zaakje weer in elkaar met nieuwe zuigerveren. Misschien zijn de zuigerveren ook wel een beetje vastgekoekt in de zuiger oid. Je kunt het natuurlijk ook gewoon zo laten en er mee gaan rijden. Het kan zich nog wel wat verbeteren na een tijdje. In dat geval zou ik het toeren laag houden maar hard optrekken zodat de zuigerveren goed aangedrukt worden (kan alleen als ze dus nog wel los zijn van de zuiger)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 17:03 #71794
door
B18 kop op B20 blok geeft iets meer compressie. Het zal bij laag toeren best lekker trekken, maar bij hoger toeren zal hij niks meer doen. De kleine kleppen en poorten draaien hem dan de nek om.
<br>
Omdat je wat rare scherpe randen hebt aan de kop werkt het inderdaad ook pingelen in de hand. Als je de compressie kamer aanpast, grotere kleppen monteert en de poorten vergroot kan het best lekker lopen. Maar goed, feitelijk bouw je dan gewoon een B20 kop na natuurlijk.
<br>
Omdat je wat rare scherpe randen hebt aan de kop werkt het inderdaad ook pingelen in de hand. Als je de compressie kamer aanpast, grotere kleppen monteert en de poorten vergroot kan het best lekker lopen. Maar goed, feitelijk bouw je dan gewoon een B20 kop na natuurlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2004 17:18 #71793
door
Ik heb best goede ervaringen met B20 kop op B18 blok .De vberbrandingskamers zijn groter,maar de motor loopt gewoon goed.Een koppakking van een B18 gaat net,maar ik zou liever een B20 pakking nemen Beide mogelijkheden zijn door mij al eens uitgetest.