afstellen b18a volledig gereviseerd

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 09:35 #52355 door
Hoi, wie kan mij helpen of heeft een goed garage bedrijf in de buurt van Kudelstaart (Aalsmeer) met het afstellen van mijn Amazon B18A met volledig gereviseerde motor, carbuarteur, stroomverdeler etc. Nieuwe bougies en puntjes, kleppen gesteld etc. maar hij blijft pingelen en neit echt lekker lopen.... ik denk valse lucht ergens, maar ik kom er niet uit. Spruitstukpakking is nog geen 1000 km reeds vervangen. revisie motor etc, hebben nog geen 10.000 km gelopen. Wie kan mij helpen ????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 10:29 #80068 door
Beantwoord door in topic afstellen b18a volledig gereviseerd
Ernest, een "bekend" Amazon adres in jouw regio is Garage van West, Wethouder Twaalfhovenstr 73, 1911 HC Uitgeest, 0251 311 915. Ik heb zelf echter geen ervaring met die garage .....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 11:55 #80067 door
Garage van West is erg goed. Verder zit volgens mij gewoon Nordicar en Veteran car bij jou in de buurt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 12:32 #80066 door
Ik ben mij aan het orienteren om (weer) een volvo amazon te kopen. Vandaar dat ik op dit forum rondkijk.
Ernsest, ik vraag mij af waarom je niet de garage de zaak laat nakijken waar je al die spullen (bijv. de motor) hebt gekocht. Zo te zien heb je genoeg besteed.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 12:39 #80065 door
Alles is 2 jaar geleden mbv Veterancar gemonteerd en inmiddels 10.000 gereden. Afgelopen najaar voor de winterstalling een volledige grote beurt gegeven en hem bij een regio ochtend in hillegom laten afstellen.....mislukt ! Wel werd duidelijk dat er waarschijnlijk valse lucht wordt aangezogen. ik kan altijd weer naar bas (veterancar) gaan, maar hij heeft geen CO meter, dus vandaar. Ik hoop eigenlijk op een regio lid dat kennis / ervaring heeft

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 13:01 #80064 door
Berle Volvo Parts, Van Slingelandtstraat 14, 1051CH Amsterdam, telefoon 020-6866834.
Ik kom daar al jaren en hij is goed. Vanuit Aalsmeer dichterbij dan Uitgeest of Heerhugowaard (de andere suggesties).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 13:40 #80063 door
Garage Van Velzen, Hazerswoude-Rijndijk, bij Alphen aan den Rijn, is ook niet ver weg van Aalsmeer.
Tinga, klassieker service in Leimuiden ook al niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 18:47 #80062 door
Of naar Garage (Alfred) van Buuren & van Buuren, Provincialeweg 230 Zaandam (is regio lid) en ik kom er al jaren en tot volle tevredenheid.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2006 20:07 #80061 door
tja volgens mij kun je beter eff zelf kijken?
Is het asje van je carb ingesleten? ectr ectr lees dit forum een beetje en mischien kom je erzelf achter?
Blijft een hobby die volvo's maar dat maakt het leuk mzll henny

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2006 20:55 #80060 door
Een B18A zou nooit moeten pingelen. Is de kop niet toevallig erg veel afgefreesd? Een te arm mengsel kan ook pingelen veroorzaken, maar ik denk toch echt aan de ontsteking. Koop een stroboscoop en check dat.<br>
Ben Flierman

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD