Volvo 145 (jongensdroom)

  • Julian Hofman (GAST)
  • Julian Hofman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-12-2016 15:08 #165672 door Julian Hofman (GAST)
Volvo 145 (jongensdroom) is gemaakt door Julian Hofman (GAST)
Beste leden,

Onder de volgende link heb ik mij al eens voorgesteld. Sins de aankoop ben ik druk bezig geweest de auto weer op de weg te krijgen en weer APK te keuren. De auto is er vrij gemakkelijk door heen gekomen :whistle: . Op een paar kleine dingetjes na. Dan hebben we het over een accu die niet vast stond, ruitenwissers , lek brandstoffilter en remblokken en nog een paar kleine dingetjes. Hier was ik uiteraard heel erg tevreden over. Nu kan de rest aangesloten worden.

Onder dit onderwerp wil ik jullie op de hoogte houden van de staat van mijn auto en de nodige vragen stellen rond om mijn auto. Ik heb namelijk nog genoeg te doen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Julian Hofman (GAST)
  • Julian Hofman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-12-2016 15:16 #165673 door Julian Hofman (GAST)
Beantwoord door Julian Hofman (GAST) in topic Volvo 145 (jongensdroom)
Het eerste wat ik nu echt moet aansluiten is de kachel. Ik heb een kachel die bestuurd wordt door vacuüm. Nu is alles redelijk aangesloten, behalve alle vacuumslangen. In de bijlage ziet u een schema die ik gevonden heb. Maar meer heb ik eigenlijk nog niet gevonden. Wat ik ik moet weten is welke slangetje op welke balg aangesloten moet worden en waar welke balg en klep hoort. Ik mis namelijk ook nog een stukje pijp naar mijn rechter defrost. Zou iemand mij kunnen helpen aan een schema voor de vacuumslangen en een schema voor alle onderdelen?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2016 20:54 #165682 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo 145 (jongensdroom)
een 145 die een kachel heeft die geregeld wordt door vacuum, nog nooit gezien en van gehoord. Wel dat de 2 serie dit heeft. mijn 82er 245 heeft het nl wel. Dacht dat het bij de 145 gewoon nog met een kabel en kachelkraan geregeld werd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-12-2016 21:51 #165686 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Volvo 145 (jongensdroom)

René Minnebo schreef : een 145 die een kachel heeft die geregeld wordt door vacuum, nog nooit gezien en van gehoord. Wel dat de 2 serie dit heeft.

De 164 had dat ook, en volgens mij ook de 140 serie welke in de USA geleverd weren. En dan waarschijnlijk alleen die met airco uitgerust waren.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Julian Hofman (GAST)
  • Julian Hofman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-12-2016 22:06 #165687 door Julian Hofman (GAST)
Beantwoord door Julian Hofman (GAST) in topic Volvo 145 (jongensdroom)

Mathieu van den Bosch schreef :

René Minnebo schreef : een 145 die een kachel heeft die geregeld wordt door vacuum, nog nooit gezien en van gehoord. Wel dat de 2 serie dit heeft.

De 164 had dat ook, en volgens mij ook de 140 serie welke in de USA geleverd weren. En dan waarschijnlijk alleen die met airco uitgerust waren.


Klopt de volvo komt uit america en is dus ooit geleverd met airco. Kan mij goed voorstellen dat het inderdaad het zelfde is als een volvo 164. Dus een mooi schema van een 164 is ook welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2016 14:20 #165697 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo 145 (jongensdroom)
Maar een 164 heeft toch hetzelfde dashboard als een 140 serie. Kan me wel voorstellen dat een usa model idd met een airco zijn uitgerust een combinatie hebben maar de 145 van 1971 welk mijn schoonvader had en welk ook uit amerika kwam had gewoon een europees dashboard met die drie sleufen waar die gekartelde cirkels in zaten. Lijkt mij dat volvo voor Amerika niet een heel ander dashboard liet produceren. Werden de airco's niet naderhand ingebouwd. Of werd in de fabriek in Zweden dit al gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2016 14:27 - 21-12-2016 14:29 #165698 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo 145 (jongensdroom)
Dit is een volvo 164 met originele airco, kan niet helemaal zien waar de airco bediend wordt maar de 3 sleuven zitten er nog.

www.volvo-lotte.nl/web/images/uploads/ph...0871/164_goud_94.jpg

Betere foto, hier zijn wat knopjes te zien waar de airco mee bediend word. Zou het dan zo zijn dat de 3 schijfjes dan niets meer doen?

www.volvo-lotte.nl/web/images/uploads/ph...0871/164_goud_95.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
21-12-2016 18:30 #165702 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Volvo 145 (jongensdroom)
Rene,

De Volvo van je schoonvader en de foto's die je geplaatst hebt zijn van voor het modeljaar 1973. Julian heeft zo te zien een 145 uit het modeljaar 1973, die hadden het nieuwe model dashboard dat ook in de 240 gebruikt is tot modeljaar 1981.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Julian Hofman (GAST)
  • Julian Hofman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-12-2016 11:42 #165715 door Julian Hofman (GAST)
Beantwoord door Julian Hofman (GAST) in topic Volvo 145 (jongensdroom)

Mathieu van den Bosch schreef : Rene,

De Volvo van je schoonvader en de foto's die je geplaatst hebt zijn van voor het modeljaar 1973. Julian heeft zo te zien een 145 uit het modeljaar 1973, die hadden het nieuwe model dashboard dat ook in de 240 gebruikt is tot modeljaar 1981.


Klopt. Het nieuwere typen. Zoals het bijgevoegde plaatje in een van de eerdere berichten. Maar als ik goed begrijp heeft de Volvo 164, de volvo 140 serie en de 240 serie van 1973 tot 1981 allemaal hetzelfde dashboard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2016 12:34 #165716 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Volvo 145 (jongensdroom)
Ik heb ooit een 144 uit '74 gehad met de bediening op lucht. Dus je moet op zoek naar een late 140/164. Of een vroege 240 dezelfde op dezelfde manier aangesloten zit weet ik niet.
Staat er geen mooi schema in het onderdelenboek van de 140?

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.