- Berichten: 909
EPS-project
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
Zoals eerder beloofd verhuis ik hierbij het onderwerp over mijn EPS naar de "project-rubriek".
Na heel lang wikken en wegen toch voor stuurbekrachtiging gegaan. Unit van een Corsa-C voor extreem weinig van het www geplukt. Regelunit van Loek Beier gekocht. Maar toen nog de montage.
Een auto zonder remmen is erg vervelend, maar als ik moet kiezen tussen geen remmen of geen sturing, dan kies ik voor geen remmen. Je kan dan tenminste nog zelf bepalen waar je tegenaan knalt of waar je van af rijdt.
Ik bedoel hiermee dat de verbinding tussen de EPS-unit en de stuurstang perfect veilig moest zijn.
Vandaag was ie klaar: op de CNC bank gemaakt uit volstaal. Passing angstaanjagend fraai. Volgende fase wordt de EPS-unit monteren, dan de exacte lengte bepalen en dan het uiteinde inkorten, laten buigen en de verbinding naar de stang die naar het stuurhuis gaat monteren.
Het zal wel weer even gaan duren tot de volgende post, maar dat maakt het spannend.
Teun
Bijlage stuurstang04.jpeg niet gevonden
Bijlage stuurstang03.jpeg niet gevonden
Bijlage stuurstang02.jpeg niet gevonden
Bijlage stuurstang01.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik ben benieuwd naar je vorderingen, blijf dit graag volgen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Ik heb het weliswaar ontworpen, maar de uitvoering is echt prachtig gedaan. Jammer is alleen dat het allemaal zo lang duurt en dat het stap voor stap moet. Tijd en centjes zijn altijd de beperkende factoren bij dit soort zaken.
Zaterdag hoop ik op een beetje redelijk weer. Het nieuwe badkamerraam gaat er in, maar verder heb ik met mijn lief uitonderhandeld dat ik daarna nog mag sleutelen.
Ik hoop 's avonds nog wat foto's te kunnen posten.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Hoe herkenbaar, ik had de combi vorige zomer gekocht en vlak daarvoor ook een partij hardsteen voor in de achtertuin.
Tevens moest er een redelijk bewerkelijke pergola gefabriceerd worden en blablablabla.
Ook bij mij ging het meisje vóór de combi.
De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de 245diesel dan weer 10 jaar vóór de tuinwensen ging, langer kon ik het niet uitgesteld krijgen helaas.Liefst zou ik mijn tuin inrichten zoals De Ludolfs........ :twisted:
Oeps, ontopic; we zien je vorderingen vanzelf wel weer.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Ziet er fraai en degelijk uit, misschien wil je met ons delen wat je hiervoor kwijt was?
Mag natuurlijk ook in een PB
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Wij leven in een land waar er voor gekozen is dat iedereen zo weinig mogelijk privacy heeft, dus daar gaat ie (sans gene):
- EPS-unit uit een Corsa-C via marktplaats € 80,00
- regelunit van Loek Beier € 41,75 (incl. verzendkosten)
- as tussen EPS en de stang van het stuurhuis € 30,00 (materiaal, rest was vriendendienst. Echte kosten wsch. € 250-€300)
- buigen van de as € ?
- verbingsplaat maken € ?
- as tussen EPS en stuur € ?
Ik zal in iedere volgende stap de kosten meedelen.
Teun
PS het pakt in ieder geval beter (goedkoper) uit dan het product van EZ en er bestaan nu GOEDE verbindingen tussen de assen.
Tenslotte is de besturing het laatste waarvan je wilt dat het het opgeeft.
Ik ben Jan Oudijk erg dankbaar voor zijn adviezen
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
"mock-up" gemaakt voor de stuuras en de diameter van de cirkel bepaald die de koppelingen maken. Dat is dus 45 mm.
Donderdag wordt de stang gebogen. Zaterdag proefmontage EPS.
Nu koffie en België-USA. Eigenlijk houd ik niet van voetbal.
Bijlage espresso.jpeg niet gevonden
Bijlage mock-up.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 210
Ben benieuwd hoe het straks allemaal gaat werken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
De badkamer is inmiddels van een mooie cementlaag voorzien. Komend weekeinde ga ik de EPS inbouwen. Stuurhuis blijft mij ook bezighouden. Fantastisch deze hobby. Ik zou het niet anders willen!
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Offline
- Elite-lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Was of is het geen idee om de originele stuurstang door te zagen en die weer te lassen aan die rechte?
Mogelijk kan ik je wel helpen aan die gebogen stang te komen.
Cees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.