- Berichten: 8
Volvo 144 start niet (lpg)
- 17156-dummy
- Offline
- Nieuw lid
Heb geprobeerd met startkabels te starten maar helaas niet gelukt.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of is er iemand in de buurt van Assendelft (noord-holland) die kan helpen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gaat de motor wel gewoon rond als je start of niet? Of start hij normaal en slaat hij niet aan? Als de motor bij starten niet normaal rond gaat is zijn er een paar mogelijkheden, maken de accuklemmen goed contact met de accupolen? Als dat niet zo is wil de motor bij starten ook slecht rond gaan. Als je dan accukabels op die accuklemmen zet zal het niet veel helpen en blijft de motor slecht rond gaan. Controleer dat eerst eens. Kan ook zijn dat de massa kabel van de - pool naar de carrosserie slecht contact heeft door roestvorming waar de kabel aan het carrosserie vast zit.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17156-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
De motor start wel normaal maar slaat niet aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Duidelijk,, de motor start normaal maar slaat niet aan. Heb je een voltmeter? Als je de het contactslot op "aan" zet hoor je dan gas stromen bij de carburateur? Zo ja, kijk dan eens of je 12 volt meet op de + van de bobine.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17156-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
ja die heb ik. Volgensmij hoor ik het stromen, zal het zaterdag proberen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17156-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Heb gekeken, als ik het contact aan zet hoor ik lichtjes gas stromen. Als ik de voltmeter erop aansluit gaf hij de eerste keer 10 volt en de tweede keer 11 volt aan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Casper Ballast
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17156-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Het is grotendeels opgelost.
Heb de bougies moeten vervangen die waren in slechte staat, wel apart want ze waren nog niet zo oud.
Daarnaast heb ik de accu laten doormeten en die bleek ook aan vervanging toe te zijn. En daarna bleek dat m’n dynamo niet meer goed werkt.
Dus ben nu opzoek naar een dynamo of heeft iemand nog ideeën waardoor deze wel weer goed zal werken?
Bij het doormeten van de accu werd er aangegeven dat de dynamo dacht ik 12 ampere aangaf en dat dat 14 moet zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.