rijdt plots niet meer op LPG

Lees meer
06-08-2017 14:23 - 06-08-2017 14:25 #171034 door 12795-dummy
rijdt plots niet meer op LPG is gemaakt door 12795-dummy
Ik heb een Volvo Amazon die altijd goed gereden heeft op LPG. Na mijn vakantie waarbij de auto 4 weken heeft stilgestaan, start super op benzine, zelf na die 4 weken, maar op de snelweg overschakelen naar LPG deed hij niet meer. Krijgt geen brandstof want loopt terug, wanneer ik deze weer op benzine zet en dan rijdt ie weer door.

Ik heb de verdamper bekeken en de bedrading maar voordat ik de boel uit elkaar haal, ik heb het nog niet eerder gedaan dit, kan iemand mij adviseren hoe ik diverse zaken kan testen zodat ik de vinger erop kan leggen wat het probleem nu werkelijk is. ( Kan ik ook al rekening meer houden met het kopen van onderdelen)

bedankt alvast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2017 16:15 #171038 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rijdt plots niet meer op LPG
Ben je er wel zeker van , dat er genoeg lpg in zit ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2017 16:20 #171039 door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic rijdt plots niet meer op LPG
vanzelfsprekend, tank is vol

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2017 16:53 #171040 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic rijdt plots niet meer op LPG
Je kunt meten op de lpg-afsluiters(voor onder de motorkap en achter op de tank) met een multimeter of er na contact aanzetten 12 volt op de spoelen staan. Wel de eerste 4 a 5 seconden meten , want als het goed is sluit het veiligheidsrelais de afsluiters af. Als je het contact aanzet( schakelaar op lpg stand) hoor je achter bij de tank en onder de motorkap ook een klik. Dit hoort zo en is van de lpg afsluiters. Als de klik er is, dan gaan de afsluiters open en kan er lpg door stromen. Als de klik er niet is, dan is er een elektrisch probleem in de gasinstallatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2017 18:04 #171042 door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic rijdt plots niet meer op LPG
Hi Ja de klik is er, dat heb ik uitgeprobeerd....... lig onder de motorkap dan nog even in mijn koffer bak bij de tank luisteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 22:42 #171095 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic rijdt plots niet meer op LPG
Dag Micky,

Is je LPG-probleem inmiddels opgelost? Welke verdamper heb je? Als je contact maakt (met de schakelaar op LPG) zou je, naast het tikken van de afsluiters ook LPG moeten horen lopen. Dit duurt ongeveer 2 seconden, dan sluiten de afsluiters de LPG af. Ik heb een GMS verdamper die na de afsluiters een solenoid heeft die als laatste de LPG kan afsluiten:
Bij mij heeft deze een poosje gestoord. Na wat moffelen is hij het ook spontaan weer gaan doen...

Succes verder!

Amazon '65
245 '76
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 10:49 #171099 door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic rijdt plots niet meer op LPG
Hi Sander, nee nog niet jammer genoeg. Ik hoor de klepjes inderdaad opengaan, zowel onder de motorkap als bij de tank en ik hoor het gas ook even lopen.

Ik heb een Lovato DGM454 B54612H

Ik weet niet goed meer wat ik u nog moet checken om erachter te komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 11:49 #171100 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic rijdt plots niet meer op LPG
Als je gas hoort lopen, zou ik me niet te veel focussen op het LPG systeem. Je motor krijgt LPG.

Begrijp ik het goed dat je 'm op benzine hebt laten lopen? Hoe schakel je over naar LPG? Je moet, na benzine, je motor eerst op de tussenstand van de brandstofschakelaar laten lopen. Hierdoor loopt alle benzine uit je carb. Als je dit niet doet en je schakelt naar lpg, krijgt je motor 2 brandstoffen en valt dus uit. Ook als je start nadat je op benzine hebt gereden: eerst de tussenstand gebruiken totdat hij uitvalt. Daarna starten op LPG.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, verzuipt een motor heel snel op LPG. Dat kan bijvoorbeeld zijn doordat je een aantal keer contact hebt gemaakt, waardoor de LPG een paar keer even heeft gestroomd - te veel LPG dus. Aangenomen dat er geen benzine in de carb zit en er wel lpg loopt, kan ook hier de tussenstand helpen. Start in de tussenstand, als de motor aanslaat, direct op LPG zetten.

Het is erg moeilijk om op afstand verder te speuren... Waar woon je ergens?

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 12:08 #171101 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic rijdt plots niet meer op LPG
Ik zat nog te bedenken: klinkt erg stom, maar check de LPG aanvoer, ik bedoel de slang van verdamper naar carberateur. Als die is losgegaan werkt t ook niet echt :)

Wanhoopt niet, je komt er zeker achter!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 12:26 #171103 door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic rijdt plots niet meer op LPG
hahaha dank je Sander. Maar ja all the usual suspects heb ik gecontroleerd, en ik rij al bijna 9 jaar in deze wagen. ( is ook mijn enige auto ) het overschakelen is mij dus bekend. Nee het is echt plots, na stilstaan in de vakantie.

ik denk nu dat het wellicht gewoon de verdamper is, die versleten is, de installatie ging er in 2001 in en ik kocht deze auto en heb deze in die tijd niet vervangen, dus wellicht is het vervangen van de verdamper de oplossing, maar ik dacht voor dat ik dat ga losmaken ga ik even te rade bij de club

Slang zit ook goed! :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.