Ontluchten LPG

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-08-2012 10:47 #116319 door Ronald Stallmann (GAST)
Ontluchten LPG is gemaakt door Ronald Stallmann (GAST)
Gewoon benieuwd naar of je een lpg tank ook moet ontluchten als ie helemaal leeg gereden is. En hoe weet een 80 % vulopening dat het zo ver is? :D :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2012 10:57 #116320 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ontluchten LPG
nee ;) vullen en weer rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2012 11:43 #116323 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Ontluchten LPG
Ontluchten is niet nodig. Als je weet hoe groot de tank is (stel 40 liter) en je gaat de tank vullen en er gaat 32 liter in dan is deze afgestelt op 80%. Ik ga er natuurlijk van uit dat de tank leeg is.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-08-2012 17:01 #116334 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Ontluchten LPG
tank is leeg idd, maar dan is ie toch niet vacuum, en je pompt er 40 liter in ( tank is 48 liter )je hoort de lpg tankinstallatie iets doen. Trekt die er dan lucht uit,

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2012 18:58 #116336 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ontluchten LPG
ik snap je probleem niet, als ie leeg is dan is ie leeg maar dan kun je hem gewoon weer vullen of er nu een 80 % vulling in zit of niet de lpg pomp stopt vanzelf als er niets meer bij kan. Als er wat sist dan is ie lek volgens mij. Sissen doet ie alleen maar bij contact maken en dat is maar eventjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2012 11:44 #116357 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Ontluchten LPG

"René Minnebo" schreef:
ik snap je probleem niet, als ie leeg is dan is ie leeg maar dan kun je hem gewoon weer vullen of er nu een 80 % vulling in zit of niet de lpg pomp stopt vanzelf als er niets meer bij kan. Als er wat sist dan is ie lek volgens mij. Sissen doet ie alleen maar bij contact maken en dat is maar eventjes.



Heb geen probleem maar wil gewoon weten hoe iets werkt.

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2012 14:36 #116367 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ontluchten LPG

je pompt er 40 liter in ( tank is 48 liter )je hoort de lpg tankinstallatie iets doen. Trekt die er dan lucht uit,


Wat hoor je de tankinstalltie dan doen. Het geluid wat je hoort bij het vullen van je gastank is het stromen van gas meer niet. Maar misschien hoor jij iets anders wat niet hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2012 17:34 #116380 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Ontluchten LPG
Ik heb de tank leeg gereden en toen de tankmeter vlotter er uitgehaald. Om te zien hoe dit werkt :oops: . Toen weer plaatsen met een nieuwe o ring, en alles weer aangesloten, naar de pomp en aangekoppeld. En toen hoorde ik een lucht stroming. NOG voor dat de tankknop ingedrukt werd. . Mijn idee was dat de boel qua druk gelijk getrokken werd. Maar misschien ook wel leeg getrokken. Vandaar mijn vraag. Ps alles is wel gasdicht en rijd als een tierelier, , maar zoals gezegt, ben gewoon nieuwschierig, :D :D

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2012 19:21 #116392 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ontluchten LPG
Als het maar bij 1 keer is gebleven en je hebt er verder geen last meer van dan zou ik het er bij laten, wat ik je wel mee wil geven is dat je niet zonder kennis aan gasinstallatie's moet gaan knutselen om te kijken hoe het werkt. Zolang het werkt werkt het en stuk is stuk en dan moet je het laten repareren door een erkende inbouwer. Ik zou Google gaan gebruiken om te weten te komen hoe een gasinstallatie in een auto werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-08-2012 19:54 #116393 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ontluchten LPG

"Ronald Stallmann" schreef:
En toen hoorde ik een lucht stroming. NOG voor dat de tankknop ingedrukt werd. . Mijn idee was dat de boel qua druk gelijk getrokken werd. Maar misschien ook wel leeg getrokken.

Dat denk ik ook. De druk in je tank was gewoon atmosferisch. De druk in de slang van het tankstation al hoger. De druk tussen de klep van de pomp en je tank werd dus na het aansluiten gelijkmatig verdeeld. Zodra je dan de knop indrukt, komt de echte vuldruk er pas op te staan.
Bij het "leegrijden" krijg je je tank niet zo leeg, dus zal er geen druk gelijkmatig te verdelen zijn.
Just my thoughts...
Al ben ik het wel eens met de stelling dat een gastank nou niet iets is om ter leering ende vermaack aan te sleutelen. Ga dan een dagje kijken bij een professional die weet wat ie doet.
Voor hetzelfde geld had er nog wel vrij veel druk op gestaan toen je hem open schroefde....en had je die vlotter om je oren gekregen (of erger).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.