- Berichten: 1726
Thermostaathuis B18 vs B20
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
(Ps wat een verschrikking, al die verchroomde spullen! Smaken verschillen natuurlijk)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Het eerste type hoort bij de B18-motoren met een open koelsysteem (dus t/m 1966), het tweede type hoort bij de B18/B20-motoren met een gesloten koelsysteem (1967-70). De diameters van de slangaansluitingen op de radiateur van een gesloten koelsysteem zijn ook overeenkomstig groter, ca. 32 mm dus.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Ik rijdt hier Filippijnen ook met een open systeem en heb geen problemen B20E K nokkenas en twee SU.
Heb wel een oliekoeler.
Maar ik ben geen scheurder.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Ik zie dat de motortemperatuur eigenlijk altijd wel erg hoog is en het thermostaathuisverhaal misschien een oorzaak kan zijn.
Het koelsysteem is gesloten, zou hier dn ook nog iets aan moeten gebeuren icm een overstap naar een B20 thermostaathuis?
Arno
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.