Gordijntje voor radiator

  • Sander Zwier (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-11-2010 22:09 #98303 door Sander Zwier (GAST)
Gordijntje voor radiator is gemaakt door Sander Zwier (GAST)
Op een welbekende advertentiesite zag ik een soort rolgordijntje te koop welke voor radiator van een Amazon geplaatst
kan worden.
Nu meen ik mij te herrineren dat ik dit ook eens gezien heb bij een Duett.
Is dit ook bij de Amazon gebruikelijk, en hoort hier niet iets van een kabel met trekknop bij, zodat je hem
van binnenuit kunt laten zakken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2010 00:15 #98308 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Gordijntje voor radiator
Bij de Amazon is een rolhoes in ieder geval een accessoire geweest tot en met bj. 1963.
Er was een geleidebuisje over de radiateur, door het schutbord en er was een oogje onde de rand van het dashboard, waar je de ketting in kon haken.


The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sander Zwier (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2010 22:48 #98328 door Sander Zwier (GAST)
Beantwoord door Sander Zwier (GAST) in topic Gordijntje voor radiator
Mijn Amazon is van '62, het buisje en het beugeltje zijn ook aanwezig, dus dat zou moeten passen.
Maar zijn deze onderdelen nog nieuw of gebruikt te krijgen ?
Ik zie ze nooit ergens aangeboden (tot eergisteren dan, maar dan alleen nog maar het gordijntje)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2010 11:31 #98401 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Gordijntje voor radiator
Het enige wat je nog nodig hebt is een kettinkje met daaraan een ringetje aan het uiteinde (volgens foto), toch?

Ik denk dat een origineel kettinkje moeilijk te vinden is, maar de meeste ijzerhandel/slotenmakers hebben een aardig assortiment verschillende kettingen, en een ringetje is wel te vinden (zie sleutelbos :D ).

Uit interesse: hoe zit het met de doorvoer door het schutbord, zit daar ook nog een pijpje of alleen een gat met een rubber?

Heb ook nog even overwogen om dat gordijntje aan te schaffen, vind het een leuke optie, maar het hoort niet in m'n '66 Amazon en dus ontbreekt daar het buisje op radiator, beugeltje, doorvoer door schutbord etc. Dan maar niet!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2010 00:33 #98436 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Gordijntje voor radiator
Ik heb een Amazon uit begin '61 en die heeft ook inderdaad dat gordijntje. Ik zal wel de houten spil waar het opgedraaid werd moeten vervangen want die is te slecht. Ook de inwendige veer is een klompje roest en moet vervangen, maar aangezien je daar niets van ziet en functionaliteit belangrijker is dan originaliteit kan ik wel wat in elkaar draaien. Als mensen interesse hebben wil ik wel gedetailleerde foto's van de beugel en houten as plaatsen.

Erik, als die ketting nog origineel is, zou je er een foto van kunnen plaatsen?, mijn Volvo mist de ketting en ik zou het liefst iets terug plaatsen dat op het origineel lijkt.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2010 09:20 - 30-11-2010 10:28 #98439 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Gordijntje voor radiator

"Gerben Polder" schreef:
Ik heb een Amazon uit begin '61 en die heeft ook inderdaad dat gordijntje. Ik zal wel de houten spil waar het opgedraaid werd moeten vervangen want die is te slecht. Ook de inwendige veer is een klompje roest en moet vervangen, maar aangezien je daar niets van ziet en functionaliteit belangrijker is dan originaliteit kan ik wel wat in elkaar draaien. Als mensen interesse hebben wil ik wel gedetailleerde foto's van de beugel en houten as plaatsen.

Erik, als die ketting nog origineel is, zou je er een foto van kunnen plaatsen?, mijn Volvo mist de ketting en ik zou het liefst iets terug plaatsen dat op het origineel lijkt.


Gerben, ik heb helaas geen rolhoes en dus ook geen ketting etc. Hoe het kettinkje er precies uitziet weet ik niet; meer info dan het fotootje hierboven van K.S. Phoa heb ik niet.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-11-2010 09:49 #98440 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Gordijntje voor radiator
Voor de geïnteresserden:
Ik heb nog een los (kaal) dashboard liggen waar dit beugeltje aan vast zit.
Maar aangezien ik zelf ook nog een goed dashboard nodig heb (met contactslot in het dashboard), wil ik deze wel ruilen als er echt belangstelling voor is.
groeten,
Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2010 13:47 #98451 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Gordijntje voor radiator
Documentatie - Toegelaten modellen - Amazon - onderdeelboeken - Amazon B16 - 2b koeling

volvokv.nl/index.php?option=com_ ... 1&Itemid=6

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2010 21:27 #98471 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gordijntje voor radiator
Ik heb nog een gordijntje liggen met veer en houten stokje (nieuw)reserve voor mijn (inmiddels verkochte Amazon '61) heb je daar belangstelling voor mail me dan even of topic
dutchdoc5@hotmail.com

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerrit de Boer (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
01-12-2010 23:03 #98492 door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic Gordijntje voor radiator
Beste heer/vrouw \zwier. Ik heb tweejaar geleden bij het VOD een kompleet rolgordijntje gekocht, incl. het ronde latje waar het "gordijntje" aan vastzit.
WS hebben ze nog wel. Het buisje op de radiateur is een "must" , anders loopt het kettingkje niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.