Tochtband ama combi

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2009 19:34 #49459 door René Minnebo (GAST)
Tochtband ama combi is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Het wordt weer wat kouder en dan merk je dat tochtband langs de deur aan de binnenkant v/d auto toch nu wel een pr&eacute; gaat worden. Op zich niets mis mee want dit is door elke volvo oldtimer leverancier te leveren, daar het zo godsgruwlijk duur is. Je betaald 35 euro per kant ex btw, komt neer op bijna 100 euro.</p><p> </p><p>Tochtband en de stof eromheen is geen probleem die materialen zijn in de doe het zelf winkel en de stoffeerderswinkel te verkrijgen. </p><p> </p><p>Nu zit ik met die flexible kunststof strip die eraan vastgenaaid moet worden. Het vastnaaien is ook geen probleem dat kan de schoenmaker ook maar waar haal ik die strip vandaan en wat zijn eigenlijk de afmetingen (dikte en breedte).</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2009 09:23 #93323 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Tochtband ama combi
<p>Ja rene, dat is hem nou juist het probleem. Dat profiel zal heus wel ergens in de wereld los te verkrijgen zijn, maar ik ben er nog niet achter waar. Komt bij dat je het exacte profiel en stof van het tochtband nergens zo mooi kunt krijgen als dat het nu compleet geleverd wordt. 10 jaar geleden waren deze complete sets niet leverbaar en heb ik het losse band gekocht en mijn oude kunststofprofielen hieraan genaaid, maar de structuur van de stof is heel anders en veel minder mooi in mijn ogen. Kortom: De tochtbanden zijn dan wel prijzig, maar in mijn ogen heb je wel waar voor je geld.</p><p> </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2009 12:19 #93322 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Tochtband ama combi
<p>Dries</p><p> </p><p>De structuur v/d stof is natuurlijk belangrijk ivm de slijtage en de look is een detail die afhankelijk van wat de eigenaar mooi vindt dus daar kom ik wel uit. Ik ga nog een aantal bedrijven af die in de kunststof handel zitten, want er moet een bedrijf zijn die iets op de markt brengt wat flexible is maar ook zijn houvast heeft tussen de hemelbekleding en de carroserie en wat geschikt is om iets d'r op vast te naaien.</p><p>Zal me een hoop geld schelen, misschien een productie lijntje opzetten</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2009 12:07 #93321 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Tochtband ama combi
Die kunststof strip zit toch op het oude tochtband.Je kunt dan ook zien, waar het wel en waar het niet hoort te zitten.Nooit iets weggooien is mijn devies.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-10-2009 22:40 #93320 door René Minnebo (GAST)
<p>Niek.</p><p> </p><p>Had ik die strip nog maar, deze zat echter niet bij de aanschaf van de auto. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. </p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2009 12:17 #93319 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Tochtband ama combi
<p>Op de Volvo beurs staat altijd die Duitser met echt allerlei rubber produkten voor oldtimers.</p><p>klepdekselpakkingen/lamprubbers/portierrubbers noe maar op.</p><p>Hij zal ook wel een wbsite hebben.</p><p>Die tip van Ren&eacute; met die rubbers vind ik wel echt heel leuk!</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2009 20:53 #93318 door René Minnebo (GAST)
<p>Ik zag op de vkb beurs een kraampje van een handelsonderneming die een nog mooier alternatief had en nog goedkoper is. Nu kost me dit voor links en rechts hetzelfde als voor 1 kant bij de grotere volvo oldtimer leveranciers.</p><p> </p>

• René Ruiter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-12-2009 17:02 #93317 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Tochtband ama combi
Je kan ook een oude veiligheidsgordel nemen en deze om een benzineslang laten stikken, slijt nooit meer

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-12-2009 21:55 #93316 door René Minnebo (GAST)
<p>Is dat niet een beetje te stug. Idd het slijt nooit ik hou het in gedachten.</p><p> </p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2010 22:41 #93315 door
Beantwoord door in topic Tochtband ama combi
<p>Hallo Ren&eacute;</p><p>Welke handelsonderneming was het die een nog mooier alternatief had (en nog goedkoper ook)? Kan je me dat vertellen.</p><p>Ik heb nl. wel de originele tochtstrip voor de voordeuren klaar maar moet voor de achterdeuren nog hebben, dan kan ik ze allemaal in &eacute;&eacute;n keer monteren. (Is het zo dat het hemeltje daarvoor losgemaakt moet worden? of is er een alternatief?)</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD