remvloeistof in binnenbekleding

Lees meer
13-01-2023 17:06 #201694 door Kees Kleinendorst
remvloeistof in binnenbekleding is gemaakt door Kees Kleinendorst
Mijn koppelingscilinder is lek geweest met als gevolg dat er flink wat remolie in de vloerbedekking is verdwenen.
de bodem is als volgt opgebouwd: Antidreunplaten bitumen met aluminium; daarop kokosvilt. Met name dit vilt is behoorlijk nat geweest en met een fohn en heel veel geduld is die zooi er nu wel zo'n beetje uit.  Wat een vette walm is dat trouwens!
Ik vraag me af of ik die aluplaten er ook uit moet zien te krijgen om te controleren of er remvloeistof op de in 2017 .goedgeschildrde bodemplaat terecht is gekomen.
Wie kan mij adviseren?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2023 17:42 #201695 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remvloeistof in binnenbekleding
Remvloeistof vreet de lak op het trekt bovendien water aan,waardoor roest zijn werk gaat doen.
Ik zou een paar spuitbussen remmenreiniger kopen en daarmee het metaal goed schoonmaken.Later opnieuw lakken.
Verder zou ik het vilt enzovoort  weggooien.Pas op voor remvloeistof die aan je handen komt.Raak de lak van de auto  daarmee niet aan.

succes,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2023 08:54 #201704 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic remvloeistof in binnenbekleding
Dank je Rick.
Ik heb de boel toch al voor 60% open liggen, dus kan ik dat deel net zo goed helmaal kaal maken.
Schrikken dat dat spul zo agressief is voor de lak !
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2023 23:52 #201718 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic remvloeistof in binnenbekleding
Cavatiwax of Owatrol CIP op de schoongemaakte plekken doen zit roest bestrijder in owatrol-international.com/en/all-our-pro...934-owatrol-cip.html

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2023 12:44 #201722 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic remvloeistof in binnenbekleding
thanks voor de tips.
Blijkt inderdaad veel meer vloeistof in te zitten dan ik dacht. Maar nu± ook achter de brandbekleding bij de pedalen is het doordrenkt. Kennelijk werken de wetten van Newton niet op deze vloeistof.
Bij mijn weten, is dit brandscherm over de vollegige lengte van het motorcompartiment. Is dit ook af te snijden en er dan weer een gedeelte in terug te brengen?
Zijn er al trucjes bedacht om dit soort ellende in de toekomst te voorkomen (behalve dan tijdig vervangen cilinder bij geringe lekkag)?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2023 15:42 - 15-01-2023 15:45 #201724 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remvloeistof in binnenbekleding
Hoi Kees,

Wekelijks vloeistofniveau controleren. Siliconen remvloeistof gebruiken bij algehele vervanging  van de verschillende onderdelen van het systeem.

vriendelijke groet ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2023 07:28 #201730 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic remvloeistof in binnenbekleding
Hoi Niek, Siliconen: is dat DOT-5 of iets anders? Dat zou dan alleen voor de vloeistof van de koppeling betreffen neem ik aan?
Heb je een merknaam em/of zijn daar ervaringen mee?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2023 13:02 #201733 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remvloeistof in binnenbekleding
Hoi Kees,

Ik raad je aan ,er op internet naar te zoeken. Er is veel over geschreven  en er zijn veel verschillende meningen .Ik durf je verder hierover niet te adviseren.

vriendelijke groet Niek de Boer.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-02-2023 10:28 #202201 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic remvloeistof in binnenbekleding
Klopt DOT 5 is remvloeistof op siliconen basis.
Het is een lastig iets.
Ik heb begrepen dat de silicone de rubber delen in het remsysteem van een polyglycerol (DOT4) systeem zouden kunnen aanstasten.
Je mag de vloeistoffen niet mengen dus zou je het systeem heel erg goed moeten reinigen.
Kijk maar eens op internet en je zult zien dat niet alle petten dezelfde kant op staan.

Ben heel benieuwd wat je gaat doen..
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2023 11:47 - 21-02-2023 11:48 #202203 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic remvloeistof in binnenbekleding
Beste reageerders:
Ik heb ooit bij de restauratie anti-dreunplaten met rubber(?) en aluminium aangebracht. Kennelijk zo goed, dat er geen remvloeistof is gelekt tussen deze laag en  de bodemplaat..
Kan dus volstaan met vervangen van  (deel van) brandscherm en nieuwe vilten demping. Makkelijk verkrijgbaar bij onze onvolprezen VOD (sorry, ben van oude stempel).
Ik blijf gelezen jullie adviezen, gebruik maken van DOT-4 vloeistof.
Leermoment voor mezelf: als er ooit weer lekkage in deze cilinder ontstaat: meteen vervangen door een neiuw exemplaar of goede revisie uitvoeren.
Dank aan jullie allen.
M vr groet, Kees
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.