Rolgordel direct op B-stijl

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
02-06-2019 17:48 #183658 door Arend-Jan van Hilten
Rolgordel direct op B-stijl is gemaakt door Arend-Jan van Hilten
Beste Volvo-mensen,

Op het moment heb ik nog de (waarschijnlijk) originele vaste gordels voorin in mijn Amazon en ik zou hier graag rolgordels willen plaatsen.
Het liefste monteer ik rolgordels met het mechaniek(gordelrol) direct op de b-stijl(bovenaan).
Ik heb gekeken bij o.a. CarPoint, die hebben universele rolgordels die volgens hun ook op de b-stijl kan,
helaas zijn die 2.4 meter, best wat korter dan wat ik denk nodig te hebben.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van rolgordels direct op de b-stijl zonder extra katrol?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2019 17:39 - 03-06-2019 17:41 #183669 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Rolgordel direct op B-stijl
Arend-Jan; ik heb in mijn Amazon het oprolmechanisme van de rolgordels aan de basis van de B-stijl gemonteerd. De gordel rolt loodrecht naar boven af, naar een tweede bevestigingspunt (bovenaan in de B-stijl).



Ik heb de achtergordels van een Volvo 240 of 740 uit 1991 gebruikt. Wel even opletten, omdat niet alle gordels even lang zijn. Je hebt inderdaad vrij lange gordels nodig.

Achteraan in de Amazon heb ik de driepuntsgordels van Carpoint gebruikt, waarbij het rolmechanisme ook bovenaan zit, in de C-stijl (net boven de hoedenplank). Voor de achterbank zijn die oké, maar het zou wel kunnen dat ze eerder aan de korte kant zijn als je die vooraan zou willen gebruiken..

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 12:30 - 04-06-2019 12:34 #183676 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Rolgordel direct op B-stijl

Arend-Jan van Hilten schreef : Beste Volvo-mensen,

Op het moment heb ik nog de (waarschijnlijk) originele vaste gordels voorin in mijn Amazon en ik zou hier graag rolgordels willen plaatsen.
Het liefste monteer ik rolgordels met het mechaniek(gordelrol) direct op de b-stijl(bovenaan).
Ik heb gekeken bij o.a. CarPoint, die hebben universele rolgordels die volgens hun ook op de b-stijl kan,
helaas zijn die 2.4 meter, best wat korter dan wat ik denk nodig te hebben.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van rolgordels direct op de b-stijl zonder extra katrol?

Alvast bedankt!


Ik heb als het goed is rolgordels liggen die 3,5 mtr zijn. Die waren te kort voor mijn bus daar had ik camper rolgordels voor nodig. Ze zijn splinter nieuw en nooit gebruikt cq gemonteerd geweest. Factuur heb ik ook nog als het goed is. Als je interesse hebt laat het mij even weten.

Ik had destijds in mijn combi rol gordels gemonteerd van en VW polo. Dit waren inbouw rolgordels. Waar je op moet letten is dat je rolgordels koopt zonder plastic behuizing eromheen want de stoel komt anders met verstellen tegen de rolgordel aan. Als je een inbouw rolgordel neemt is deze compacter. Die ik heb liggen hebben geen behuizing erom heen en zijn toe te passen in jou auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 14:41 #183678 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Rolgordel direct op B-stijl
Hoi Arend-Jan, waarom wil je het oprolmechaniek per se bovenaan de B-stijl monteren? Het lijkt mij een irritant blok op die locatie waar je alleen maar last van hebt met achterin instappen en bovendien kan je er lelijk met je hoofd opklappen bij bv een aanrijding. Als je een niet te groot type neemt past het prima onderin.
Let op: als je ze toch bovenin monteert moeten ze daar ook daadwerkelijk voor geschikt zijn. Een hoop gordelmechanieken moeten horizontaal geplaatst worden anders functioneren ze niet!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2019 00:49 #183687 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Rolgordel direct op B-stijl
Als je ze nog kunt vinden (sloop) de rolgordels van een lelijke eend passen perfect.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-06-2019 13:58 #183690 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Rolgordel direct op B-stijl

Hans schreef : waarom wil je het oprolmechaniek per se bovenaan de B-stijl monteren? Het lijkt mij een irritant blok op die locatie waar je alleen maar last van hebt met achterin instappen en bovendien kan je er lelijk met je hoofd opklappen bij bv een aanrijding. Als je een niet te groot type neemt past het prima onderin.


Het leek mij makkelijker met installeren en ook steviger dan iets zelf monteren.
Ik denk dat ik dan toch een katrol bovenaan monteer en een gordelrol onderaan.
Bedankt voor de info!

@Rene: ik stuur u een pb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2019 22:16 #183695 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Rolgordel direct op B-stijl

Arend-Jan van Hilten schreef :

Hans schreef : waarom wil je het oprolmechaniek per se bovenaan de B-stijl monteren? Het lijkt mij een irritant blok op die locatie waar je alleen maar last van hebt met achterin instappen en bovendien kan je er lelijk met je hoofd opklappen bij bv een aanrijding. Als je een niet te groot type neemt past het prima onderin.


Het leek mij makkelijker met installeren en ook steviger dan iets zelf monteren.
Ik denk dat ik dan toch een katrol bovenaan monteer en een gordelrol onderaan.
Bedankt voor de info!

@Rene: ik stuur u een pb


Prima joh ik hou mijn pb in de gaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06-06-2019 22:52 #183700 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Rolgordel direct op B-stijl
Beste René,

Ik heb u een pb gestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2019 23:22 #183701 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Rolgordel direct op B-stijl
Ik had hem zojuist gezien, hoeveel haast heb je ermee. Ze liggen in de werkplaats en daar kom ik pas zaterdag de factuur ligt daar ook. Weet ff niet meer wat ik ervoor betaald heb. Ik pb je zaterdag is dat goed.

Gr Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-06-2019 10:03 #183704 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Rolgordel direct op B-stijl
Geen enkele haast, waarschijnlijk monteer ik ze pas in de zomervakantie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.