- Berichten: 680
Nieuwe (rol)gordels
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Het voordeel ten opzichte van de schoenmaker is dat hij speciale apparatuur heeft en speciaal garen. Ook geeft hij een certificaat af wat geldig is voor b.v. de APK keuring.
Nadeel is dat hij geen losse onderdelen wil samenstellen als je een certificaat wil. Het moet de complete riem en eventueel rolmechanisme zijn.
Duurder dan de schoenmaker maar vakwerk en goedgekeurd materiaal.
zeilmakerijkoolwijk.nl/
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Fotos van mijn gordel
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 308
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sander Noordervliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 39
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Ik heb de gordels uit een 240 gebruikt. Omdat er geen gordelpunten in een PV444 uit 1956 zitten, heb ik voor de tunnel bevestiging een bevestigingspunt gelast en dmv een M10 bout met grote plaatringen in de tunnel bevestigd. De rolgordel zelf in de dorpel geboord, ook weer M10 en grote plaatringen er achter om de nodige stevigheid te krijgen. De deursponning is de grootste uitdaging; daarop komen de grootste krachten maar er zit geen verstevinging. Ik heb een stuk plat genomen van 10 X 30 x200 mm,{maten weet ik niet meer exact, maar het moet onder vandaan in de sponning passen) daarin een gat M10 getapt, dit onder vandaan met een draadje naar boven getrokken tot het gat in het plat bij een eerder geboord gat in de deursponning kwam en toen daaraan de gordel bevestigd. Ik heb dus de sponning aan de binnenzijde verstevigd met een dik stuk plat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
Bedankt voor je antwoord en foto's. Is inderdaad een praktische oplossing zoals je het gemonteerd hebt. Ik ga deze werkwijze zeker in mijn afweging meenemen.
Met vriendelijke Volvo groet.
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
En het overstikken van het insteekstuk, zelf gedaan nooit geen afkeur gehad.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.