P1800 instrument swap- Smith naar VDO
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-12-2014 20:24 #146329
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
P1800 instrument swap- Smith naar VDO is gemaakt door Reinoud ter Braake
Ik zal de gemoederen eens flink losschudden, simpel je vind het mooi, of niet 
Ik heb gekozen voor een komplete conversie van alle Smith instrumenten naar VDO Viewline
Om de aanblik een beetje origineel te houden heb ik wel alle chromen ringen hergebruikt.
Veel adaptor ringen waren nodig om de zaak weer netjes te kunnen monteren en natuurlijk kun je de originele sensoren niet meer gebruiken, voordeel is dat je nu alle afwijkingen in de aandrijflijn eenvoudig bij kunt stellen.
Aan het eind van de rit is deze conversie iets goedkoper dan een revisie van alle instrumenten maar veel betrouwbaarder.
De dual led bar temperatuurmeter van Rob Spoon heeft nu ook verlichting
Er komt nog een klein paneeltje onder het dashboard voor de alarm/verklikkerlampjes omdat ik geen extra gaten wil in het dashboard, voordeel ik kan altijd nog terug naar origineel als ik de staatsloterij een keer win
Het blijft een berg werk, dat wel
Wordt vervolgd

Ik heb gekozen voor een komplete conversie van alle Smith instrumenten naar VDO Viewline
Om de aanblik een beetje origineel te houden heb ik wel alle chromen ringen hergebruikt.
Veel adaptor ringen waren nodig om de zaak weer netjes te kunnen monteren en natuurlijk kun je de originele sensoren niet meer gebruiken, voordeel is dat je nu alle afwijkingen in de aandrijflijn eenvoudig bij kunt stellen.
Aan het eind van de rit is deze conversie iets goedkoper dan een revisie van alle instrumenten maar veel betrouwbaarder.
De dual led bar temperatuurmeter van Rob Spoon heeft nu ook verlichting
Er komt nog een klein paneeltje onder het dashboard voor de alarm/verklikkerlampjes omdat ik geen extra gaten wil in het dashboard, voordeel ik kan altijd nog terug naar origineel als ik de staatsloterij een keer win
Het blijft een berg werk, dat wel
Wordt vervolgd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-12-2014 08:56 #146338
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Mooi, Reinoud. Leuk de thermometers zo te zien. Er komt nog een kleine upgrade jouw kant op, want de rijwind blijkt de uitlezing van de olietemperatuurmeter teveel te verstoren. Maar dat gebeurt in het carter, niet in je dashboard.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2014 15:48 #146355
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Beantwoord door Saskia De Vos in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Mooi gedaan! Persoonlijk vind ik dat niets boven de originele meters gaat (die van een P1800 zijn al zo bijzonder mooi), maar deze configuratie is wel heel netjes.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
13-12-2014 16:35 #146360
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Dat is bijzonder smaakvol aangepakt.
Moet een lust voor het oog zijn om (zeker ook bij donker) een ritje te maken.
Petje af, netjes hoor!
groet, Jan
Moet een lust voor het oog zijn om (zeker ook bij donker) een ritje te maken.
Petje af, netjes hoor!
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 17:24 #146364
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Reinoud, ik vind het mooi. kun je ook een foto van iets meer afstand nemen? inclusief een groter stukje dashbord en stuur? het lijkt me absoluut niet misstaan in het geheel!
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 18:08 #146367
door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
tsja dan moet je nog even geduld hebben, het dashboard ligt nog op de werktafel. 
Misschien morgen, maar dan kan het stuur er nog niet in, er wordt nog druk gewerkt aan de Corsa Power steering.
De laatste bussen hiervoor zijn onderweg.
Ik zal morgen wel even een waterkoker opwarmen om een uitlezing te krijgen op de tempetuurmeting
Misschien morgen, maar dan kan het stuur er nog niet in, er wordt nog druk gewerkt aan de Corsa Power steering.
De laatste bussen hiervoor zijn onderweg.
Ik zal morgen wel even een waterkoker opwarmen om een uitlezing te krijgen op de tempetuurmeting
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2014 19:11 #146375
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Ziet er erg netjes uit, en idd benieuwd naar een overview.
Overigens betekent swab wattenstaafje
Ik zou er swap van maken.
Overigens betekent swab wattenstaafje
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 19:36 #146377
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Reinoud, geen stress. swabber/ swapper lekker door. Die foto komt wel.
13-12-2014 21:20 #146381
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
Ziet er mooi uit, die oude chromen ringen hergebruiken maakt het helemaal af.
Heb je e.e.a. Goed gedocumenteerd, zodat je bij problemen nog weet hoe het zit..
Wat heeft dit grapje gekost ?
Heb je e.e.a. Goed gedocumenteerd, zodat je bij problemen nog weet hoe het zit..
Wat heeft dit grapje gekost ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2014 08:33 #146434
door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P1800 instrument swap- Smith naar VDO
@ Jeroen: Ik zag het later ook Swab, maar ik kan om een of andere reden niets wijzigen in mijn berichten.
Documenteren, jazeker! Gelukkig had Volvo al een zeer duidelijke standaard in toegepaste kleuren in de P1800 zelfs in die tijd.
Er zit een nieuwe kabelboom in gemaakt een uitgebreid naar die standaard en ook VDO heeft een heldere standaard in toegepaste kleuren.
Er zitten geen AMP stekkers met plastic, geen kroonstreenjes en geen blauwe knijpverbindingen in mijn auto.
En komen er ook niet in :!:
Op die standaard heb ik doorgeborduurd en dan blijft het nog steeds simpele techniek, komt bij dat ik wel iets heb met electronica
.
Documenteren, jazeker! Gelukkig had Volvo al een zeer duidelijke standaard in toegepaste kleuren in de P1800 zelfs in die tijd.
Er zit een nieuwe kabelboom in gemaakt een uitgebreid naar die standaard en ook VDO heeft een heldere standaard in toegepaste kleuren.
Er zitten geen AMP stekkers met plastic, geen kroonstreenjes en geen blauwe knijpverbindingen in mijn auto.
En komen er ook niet in :!:
Op die standaard heb ik doorgeborduurd en dan blijft het nog steeds simpele techniek, komt bij dat ik wel iets heb met electronica
.