Enkele voorbank?
- Raf Soef
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 01:49 #120833
door Raf Soef
Enkele voorbank? is gemaakt door Raf Soef
Ik zou in m'n Amazon graag een enkele voorbank (dus dus doorloopt in 1 stuk zoals de achterbank) plaatsen. Volgens mijn Google research is dat een tijdje gemaakt maar zo beperkt dat het nog zeer moeilijk te vinden is. Tenzij iemand weet waar ik zo'n voorbank op de kop kan tikken?
Andere oplossing is natuurlijk een achterbank vooraan zetten, wat wel veel knutselwerk met zich gaat meebrengen. Iemand dit ooit gedaan?
Alle hulp is welkom!
Groeten
Raf
Andere oplossing is natuurlijk een achterbank vooraan zetten, wat wel veel knutselwerk met zich gaat meebrengen. Iemand dit ooit gedaan?
Alle hulp is welkom!
Groeten
Raf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29-11-2012 07:50 #120835
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Enkele voorbank?
Volgens mij was dit soms het geval in combinatie met een automaat met stuurbediening.
Een hele tijd geleden hadden Willem en Willem in Nij Beets een 4-deurs Amazon te koop met zo'n voorbank erin.
Wellicht hebben ze die uiteindelijk gesloopt en is de bank nog beschikbaar.
Een hele tijd geleden hadden Willem en Willem in Nij Beets een 4-deurs Amazon te koop met zo'n voorbank erin.
Wellicht hebben ze die uiteindelijk gesloopt en is de bank nog beschikbaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
13-12-2012 19:24 #121169
door Gert Vegter
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2012 20:10 #121171
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Enkele voorbank?
@ Gert: mag ik deze foto's svp in groot formaat hebben? Als het goed is heb je mijn mailadres.
Allen: de voorbank is vooral gemaakt voor wagens met een taxi bestemming in het nabije- en verre oosten. Of deze wagens een automaat of een stuurschakeling hebben, is mij niet bekend.
Een partij van deze wagens heeft een hele tijd vastgezeten in het Suezkanaal gedurende de 6-daagse oorlog (1967) en enkele exemplaren zijn uiteindelijk via een langdurige omweg in Nederland terecht gekomen.
Allen: de voorbank is vooral gemaakt voor wagens met een taxi bestemming in het nabije- en verre oosten. Of deze wagens een automaat of een stuurschakeling hebben, is mij niet bekend.
Een partij van deze wagens heeft een hele tijd vastgezeten in het Suezkanaal gedurende de 6-daagse oorlog (1967) en enkele exemplaren zijn uiteindelijk via een langdurige omweg in Nederland terecht gekomen.
13-12-2012 23:31 #121180
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Enkele voorbank?
Amazons met een voorbank zijn vandaag de dag voornamelijk nog bekend in Zuid Amerika, waar deze wagens ook een tijdlang zijn geassembleerd. Ook in Australië is er een keer eentje opgedoken. Het betreft altijd exemplaren uit de eerste bouwjaren in een vierdeurs uitvoering met handgeschakelde versnellingsbak en stuurschakeling (dus geen automaat).
De onderstaande foto toont een Chileen in zo'n Amazon met stuurschakeling. De voorbank is hier echter door een vorige eigenaar vervangen door stoelen.
De onderstaande foto toont een Chileen in zo'n Amazon met stuurschakeling. De voorbank is hier echter door een vorige eigenaar vervangen door stoelen.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2012 00:25 #121182
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Enkele voorbank?
Dank je Gert,
ik heb zonet weer eens het ultieme boek over de Amazon doorgespit, wat niet meevalt als je niet vloeiend Deens leest.
Titel: Volvo Amazon
Auteurs: Kim Frandsen en Ole Callesen
ISBN 87-91427-13-4
Maar ook daar geen syllabe over voorbank, noch stuurschakeling.
Te oordelen aan de handgreep voor de passagier op het dashboard in combinatie met de banken, moet het dus modeljaar 1964 zijn. In 1965 kwamen immers de orthopedische stoelen. Fascinerend...
De info die ik heb beperkt zich duidelijk tot de details van de Europese markt.
Er was assemblage in Canada, Maleisië, blijkbaar dus ook Zuid-Amerika, waar nog meer behalve België en heel kort Nederland?
Bovendien: zijn er nog meer afwijkingen in specificatie voor de buitenlandse markt die niet algemeen bekend zijn?
ik heb zonet weer eens het ultieme boek over de Amazon doorgespit, wat niet meevalt als je niet vloeiend Deens leest.
Titel: Volvo Amazon
Auteurs: Kim Frandsen en Ole Callesen
ISBN 87-91427-13-4
Maar ook daar geen syllabe over voorbank, noch stuurschakeling.
Te oordelen aan de handgreep voor de passagier op het dashboard in combinatie met de banken, moet het dus modeljaar 1964 zijn. In 1965 kwamen immers de orthopedische stoelen. Fascinerend...
De info die ik heb beperkt zich duidelijk tot de details van de Europese markt.
Er was assemblage in Canada, Maleisië, blijkbaar dus ook Zuid-Amerika, waar nog meer behalve België en heel kort Nederland?
Bovendien: zijn er nog meer afwijkingen in specificatie voor de buitenlandse markt die niet algemeen bekend zijn?
14-12-2012 12:06 #121188
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Enkele voorbank?
Siang, even voor de goede orde: ik ben geen deskundige op dit gebied. De door mij verstrekte info is afkomstig van oude bijdragen op het Brickboard-forum, o.a. van een liefhebber uit Peru.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2012 00:25 #121204
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Enkele voorbank?
Als ik het mij goed herinner ken ik er een in Maleisië (begin 60er, eens kijken of ik eens een foto kan plaatsen, zijn restauratieverslag op internet is niet geheel openbaar) en heb er al in Duitsland te koop gezien. Met de normale schakelpook heeft de bank niet echt zin en zover ik weet bestond die versie dus ook niet.
groeten, Rudi
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
24-12-2012 11:59 #121544
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Enkele voorbank?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 12:25 #121721
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Enkele voorbank?
Zie onderdelenboek b18 amazon groep 8a blz 139 oud type en blz 141 nieuw type.