plaatsen antenne

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2002 23:57 #57069 door
plaatsen antenne is gemaakt door
Ha volvovrienden,Het is me gelukt op Vehikel oldtimerbeurs in Utrecht afgelopen weekend een oude autoradio te vinden die past in het orginele gat in het dashboard. Nu heb ik echter geen antenne op de amazon zitten en ook is er geen gat te vinden dat een suggestie doet voor een juiste plaats voor een te plaatsen antenne (aan de auto zijn door de vorige eigenaar de voorschermen links en rechts vervangen door kunststof replicaten, wellicht vandaar het ontbreken van een gat). Nu ben ik in dubio over het het plaatsen van een een antenne en dan bedoel ik de plek op de het plaatwerk en de montage. Vooraan rechts lijkt me goed ivm de korte afstand tot de radio zelf maar het lijkt me de montage van bijvoorbeeld linksachter makkelijker is, omdat je dan vanuit de kofferbak er makkelijk bij kan.Kan iemand me helpen met een suggestie? De auto is uit 69. Groeten, Niels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2002 08:10 #60084 door
Beantwoord door in topic plaatsen antenne
Je antenne achter plaatsen geeft inderdaad de makkelijkste montage, voor het monteren voor moet al gauw het spatbord eraf.Maar een betere oplossing is misschien om geen gaten in je Amazon te maken, en een elektrisch versterkte antenne te kopen. Deze kan je gewoon aan de binnenzijde achter je ruit monteren, en geven een goede ontvangst. Te koop bij de automaterialenzaak voor ongeveer 30 Euro.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2002 09:14 #60083 door
Zoek even verder terug in het in forum, daar staan een aantal discussies over dit onderwerp in...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2002 17:10 #60082 door
Als je geen gat wilt maken dan is mijn oplossing: een goede buitenantenne aanschaffen + kant en klaar verlengsnoer autoradioantenne. De antenne in/bij de achterbumper met een paar electrischeteitsdraden flexibel vastknopen/bevestigen. Werkt prima!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2002 12:50 #60081 door
hoi,een antenne stoort niet voor het uiterlijk van de auto .. als je er ten minste eentje kiest met old-look.Bij mijn amazone 65 is dit ook zo: een niet helemaal "inschuifbare" antenne met een soort spiraal die als veer dient.Gezien de radio en de koppelingen naar luidspreker, antenne e.d. heb ik een sterk vermoeden dat deze er al heel wat jaartjes erop zitten (origineel?). De antenne is aan de passagierszijde gemonteerd op de plaat tussen voorruit en motorkap: dan kan de draad gemakkelijk tot aan je radio.

• Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-06-2011 20:05 #103529 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic plaatsen antenne
Mijn antenne zit ook op de originele plaats. Wat ik me wel afvraag is waar het water blijft dat via de antenne naar beneden kan lekken. (nooit 100% waterdicht toch)? Blijft dit bij de voorruit zitten bij de opening naar binnen voor de antennedraad?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-06-2011 22:30 #103575 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic plaatsen antenne

Mijn antenne zit ook op de originele plaats. Wat ik me wel afvraag is waar het water blijft dat via de antenne naar beneden kan lekken. (nooit 100% waterdicht toch)? Blijft dit bij de voorruit zitten bij de opening naar binnen voor de antennedraad?

Wat is bij de amazon de originele plek?? het rechter voorscherm dicht bij de radio dan heb je geen last van water overlast want dat loopt netjes op straat weg. Anders is dit bij een antenne op het achterscherm waardoor de antenne zichtbaar is in de kofferbak en dus wateroverlast kan veroorzaken.

Maar vanwaar je vraag eigenlijk, je reageert op een topic uit 2002 of wil je het forum niet bevuilen met een vraag die al gesteld is, dat kan natuurlijk.

• Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-06-2011 18:22 #103598 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic plaatsen antenne

"R Minnebo" schreef:

Wat is bij de amazon de originele plek?? het rechter voorscherm dicht bij de radio dan heb je geen last van water overlast want dat loopt netjes op straat weg. Anders is dit bij een antenne op het achterscherm waardoor de antenne zichtbaar is in de kofferbak en dus wateroverlast kan veroorzaken.

Maar vanwaar je vraag eigenlijk, je reageert op een topic uit 2002 of wil je het forum niet bevuilen met een vraag die al gesteld is, dat kan natuurlijk.

Bedankt voor je reactie.
Mijn antenne zit inderdaad op het voorscherm. Ik heb eigenlijk niet echt kunnen ontdekken waar het water naar toe zou kunnen gaan dus vandaar mijn vraag. Wel kan ik de kabel zien lopen naar binnen toe en had het idee dat dit in een soort van bakje zit net als aan de bestuurderskant waar de hoofdcylinder van de koppeling zit.
Ik vind het zonde om 1000 en 1 topics over het zelfde op te starten en gebruik daarom de zoekfunctie eerst.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 23:47 #103618 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic plaatsen antenne

" Kosse" schreef:

"R Minnebo" schreef:

Bedankt voor je reactie.
Mijn antenne zit inderdaad op het voorscherm. Ik heb eigenlijk niet echt kunnen ontdekken waar het water naar toe zou kunnen gaan dus vandaar mijn vraag. Wel kan ik de kabel zien lopen naar binnen toe en had het idee dat dit in een soort van bakje zit net als aan de bestuurderskant waar de hoofdcylinder van de koppeling zit.
Ik vind het zonde om 1000 en 1 topics over het zelfde op te starten en gebruik daarom de zoekfunctie eerst.

Goed voorbeeld, zouden meerdere moeten opvolgen!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2011 23:50 #103620 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic plaatsen antenne
Je hebt gelijk zouden meer mensen moeten doen.

Maar draai ff je wiel weg en schijn met je zaklaarn in de wielbak dan zie je vanzelf de antenne zitten tenzij je binnenschermen hebt dan wordt het lastiger. Als ie op de plek zit zoals op mijn ex ama dan zit ie goed en loopt het water via het binnenwerk van de antenne op de straat.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD