Nieuw lid Monique stelt zich voor

Lees meer
11-10-2021 09:04 - 11-10-2021 09:07 #196075 door Monique Schaeffer
Nieuw lid Monique stelt zich voor is gemaakt door Monique Schaeffer
Dag mede Volvo-liefhebbers, 

Ik ben een tijdje geleden lid geworden van de vereniging en ik wil mijzelf even voorstellen. 

Ik ben Monique, 31 zomers jong, wonende in het oosten des lands en altijd al liefde gehad voor de Volvo's. 

Van huis uit zijn we sowieso sleutelaars. Het huis van mijn ouders rook vroeger naar de motorolie en iedereen kwam sleutelen. Er werd dan aan van alles gesleuteld. Van Laverda`s tot aan Vopo's tot aan Volvo's. 
Ook later bleef dat sleutelen. Er is van alles de revue gepasseerd bij ons thuis, maar de Volvo's waren toch onze rode draad. 

Van huis uit werd er altijd Volvo gereden. Mijn opa was bijvoorbeeld vaste klant bij Toncar in Berkel en Rodenrijs en kocht daar zijn daily drivers en had daar zijn Amazon en de P1800 in onderhoud. 
Toen de klassiekers weg moesten had ik zelf nog geen rijbewijs. Ik heb mijn opa toen beloofd dat er óoít een dag komt..dat ik hem op kom halen in een Amazon. Helaas is dat er niet meer van gekomen, hij is in 2009 overleden. 

Sinds een paar jaar speelde ik samen met mijn vader met het idee om de oude auto's van opa/zijn vader te gaan opsporen. Helaas mag ook deze hartenwens niet meer uitkomen. Mijn vader is helaas 5 juni jl. overleden op 61 jarige leeftijd. Zijn overlijden heeft me ertoe gezet om nu in mijn eentje op zoek te gaan naar de auto's van mijn opa. Kort na zijn overlijden heb ik een bericht gepost op Facebook en is mijn oproepje in het laatstverschenen clubblad gekomen. Inmiddels weet ik dat de P1800 in 2017 geëxporteerd is, maar de Amazon moet nog in Nederland rondrijden. Ik hoop dat de huidige eigenaar veel plezier aan de auto heeft. Ik snap dan ook dat de huidige eigenaar de auto misschien niet wil verkopen, maar het lijkt me zo gaaf om de auto nog eens te mogen bewonderen. Het kenteken van de Amazon is overigens: 39-95-HR. 

Na het plotselinge overlijden van mijn vader, is de wens voor een eigen Amazon nog veel groter. Mijn oom (in het bezit van een Kattenrug) heeft aangeboden om me te helpen in mijn zoektocht. Daarnaast lees ik al een tijdje mee op het forum, de facebookpagina van de Volvo Klassier Vereniging en Google is my best friend. Ik heb geen haast met de koop, ik ben er van overtuigd dat de juiste vanzelf op mijn pad komt. Ik kreeg de vraag of ik nog naar het jubileumfeest kwam afgelopen weekend (er was immers een Amazon te winnen begreep ik), maar helaas kon ik niet. Ik hoop dat jullie allemaal erg veel plezier gehad hebben, dat kan haast ook niet anders. 

Ik hoop dat ik in de toekomst mee kan rijden met een rit, dat we elkaar treffen op een sleuteldag of 'zomaar in het wild'. 

Groetjes! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 11:00 #196076 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Welkom Monique,en veel succes met de zoektocht!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 11:42 #196077 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Dag Monique, ik wilde je een persoonlijk bericht sturen maar kreeg het niet voor elkaar.
De amazon met kenteken 39-95-HR was in 1985, eigenaar van een meneer in Den Haag , het is al even geleden maar je weet nooit, misschien een goed uitgangspunt.
Als je mij een persoonlijk bericht stuurt met je e-mail adres zal ik de naam en adres en telefoonnummer van deze meneer aan je sturen.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 12:26 #196079 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Hoi Monique,

Zo zie je maar, een positief bericht van Kees Vos. Ook ik heet je van harte welkom bij onze vereniging. En ja ,mijn zoon en ik hebben gisteren veel plezier gehad op het feest in Soest. Het was een groot succes .

Ik bezit zelf ook al vele jaren een aantal Amazons en ik ben dan ook al heel lang lid van de vereniging. Onze zoon en dochter rijden ook al jaren met hun Amazons.

Jouw bericht heeft mij geraakt, want helaas is mijn echtgenote , net zoals jouw vader - nog veel te jong-  ook aan het begin van deze zomer overleden.
Zij reed 27 jaar lang met dezelfde Volvo 142 !

Ik wens je veel succes met de zoektocht naar de Amazon, die eens van jouw opa was en ik hoop ,dat  je over een poosje in je eigen Amazon rondrijdt. Wellicht  komen we elkaar nog wel eens tegen bij een meeting van de vereniging.

Als ik de Volvo 39-95-HR tegen kom, zal ik proberen de eigenaar aan te spreken en naar zijn naam en adres te vragen ,zodat je dan mogelijk met hem in contact kunt komen. Zou je even kunnen aangeven wat de kleur van die Amazon was? Dat zoekt wat makkelijker.

Vriendelijke groet ,  Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 16:10 #196085 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Hoi Monique,

Een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik heb even bij rdw.nl gekeken. Daar wordt de kleur beige vermeld.  Voorts is daar te lezen, dat de auto 4 eigenaren heeft gehad, de eerste toelating  in Nederland op 07-03-1969 was,de laatste tenaamstelling 06-03-2020 plaatsvond en dat de auto WAM-verzekerd is.Het voertuig is voorzien van een G 2 lpg -installatie. Mogelijk heb je dit zelf ook al gevonden.

Groeten, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 17:13 #196087 door Monique Schaeffer
Beantwoord door Monique Schaeffer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor

Dag Monique, ik wilde je een persoonlijk bericht sturen maar kreeg het niet voor elkaar.
De amazon met kenteken 39-95-HR was in 1985, eigenaar van een meneer in Den Haag , het is al even geleden maar je weet nooit, misschien een goed uitgangspunt.
Als je mij een persoonlijk bericht stuurt met je e-mail adres zal ik de naam en adres en telefoonnummer van deze meneer aan je sturen.

Dag Kees. Wat leuk! Mijn opa woonde overigens in Scheveningen.. Ik weet zo even niet meer wanneer hij zijn laatste Amazon (die waar ik naar op zoek ben) gekocht heeft. Ik heb je zojuist een persoonlijk bericht gestuurd als het goed is. Alvast bedankt! 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 19:22 #196089 door Franc Staats
Beantwoord door Franc Staats in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Hallo monique,
Met dit berichtje wilde ik je laten weten dat ik de eigenaar ben van de amazon met kentekem 39-95-hr.
ik ben sinds deze week lid geworden van de vkv en las je verhaal. Ik had via via al gehoord dat er iemand op zoek was naar mijn auto. Uiteraard kunnen we wat afspreken zodat je hem kunt bewonderen. Hierbij mijn mail adres: fkstaats@gmail.com.
m.vr.gr 
franc staats.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 19:47 #196090 door Monique Schaeffer
Beantwoord door Monique Schaeffer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor
Bedankt, dat gaat vast helemaal goedkomen! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 19:53 - 11-10-2021 19:59 #196091 door Monique Schaeffer
Beantwoord door Monique Schaeffer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor

Hoi Monique,

Zo zie je maar, een positief bericht van Kees Vos. Ook ik heet je van harte welkom bij onze vereniging. En ja ,mijn zoon en ik hebben gisteren veel plezier gehad op het feest in Soest. Het was een groot succes .

Ik bezit zelf ook al vele jaren een aantal Amazons en ik ben dan ook al heel lang lid van de vereniging. Onze zoon en dochter rijden ook al jaren met hun Amazons.

Jouw bericht heeft mij geraakt, want helaas is mijn echtgenote , net zoals jouw vader - nog veel te jong-  ook aan het begin van deze zomer overleden.
Zij reed 27 jaar lang met dezelfde Volvo 142 !

Ik wens je veel succes met de zoektocht naar de Amazon, die eens van jouw opa was en ik hoop ,dat  je over een poosje in je eigen Amazon rondrijdt. Wellicht  komen we elkaar nog wel eens tegen bij een meeting van de vereniging.

Als ik de Volvo 39-95-HR tegen kom, zal ik proberen de eigenaar aan te spreken en naar zijn naam en adres te vragen ,zodat je dan mogelijk met hem in contact kunt komen. Zou je even kunnen aangeven wat de kleur van die Amazon was? Dat zoekt wat makkelijker.

Vriendelijke groet ,  Niek de Boer.




 
Wat verschrikkelijk om te horen, nog gecondoleerd met jullie verlies. Afscheid komt altijd te vroeg, he... Zo mooi dat mensen zo verknocht kunnen zijn aan een auto. En wat mooi dat ook jullie gehele gezin Volvo/minded is (geworden).  Sterkte in deze moeilijke periode! 

Ik lees net een berichtje hieronder van de huidige eigenaar, zo blij!! 

Maar hierbij een foto van de Amazon en de P1800. 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2021 19:57 - 11-10-2021 20:01 #196092 door Monique Schaeffer
Beantwoord door Monique Schaeffer in topic Nieuw lid Monique stelt zich voor

Hallo monique,
Met dit berichtje wilde ik je laten weten dat ik de eigenaar ben van de amazon met kentekem 39-95-hr.
ik ben sinds deze week lid geworden van de vkv en las je verhaal. Ik had via via al gehoord dat er iemand op zoek was naar mijn auto. Uiteraard kunnen we wat afspreken zodat je hem kunt bewonderen. Hierbij mijn mail adres: fkstaats@gmail.com.
m.vr.gr 
franc staats.


 
Dag Franc, wat een onwijs fijn bericht!!!! Oh w at onwijs leuk dat ik je gevonden heb. Of jij mij eigenlijk.. Ik ga je gelijk mailen! Ik heb ook een hoop oude foto's, wellicht vind je dat ook leuk om te hebben. Groetjes, Monique! 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.