Het is er dan toch van gekomen :-)

Lees meer
26-05-2014 21:21 #140837 door Goossen Foppen
Het is er dan toch van gekomen :-) is gemaakt door Goossen Foppen
Na op dit forum wat vragen gesteld te hebben rondom de aankoop van mijn eerste eigen Amazon, is het er dan toch van gekomen. Dus eerst maar even voorstellen, voordat het er straks niet meer van komt. Want met aanschaffen, heb ik wel gemerkt, ben je er nog niet :-)

De liefde voor de Amazon is mij al met de paplepel ingegoten. Ik ben er zelfs bijna in eentje geboren. Mijn vader heeft jarenlang Amazones gereden en daar krijg je dan toch wat van mee.




Na eerlijk gezegd niet zo heel erg lang zoeken kwam ik mijn huidige Amazon tegen. Toeval of niet, maar laat dat nu precies dezelfde kleur zijn. Toeval was het eigenlijk helemaal niet, want ik realiseer me nu dat het mijn vader was die me de link naar de marktplaatsadvertentie stuurde. De adviezen die ik hier kreeg heb ik dankbaar opgevolgd en dus eerst maar even een aankoopkeuring laten doen bij Paul Kuhlemayer. En ja, als dan de keurmeester zelf erg enthousiast is over je auto, kun je hem gewoon niet meer laten staan.




Naast de Ama hebben we ook nog een 340, maar of dat nog een blijvertje is, is nog ff de vraag. Het motortje loopt niet helemaal lekker en waarschijnlijk wegen de reparatiekosten niet op tegen de waarde van de auto. Ondanks dat ook deze superstrak is, maar vanwege de leeftijd (1986) een stuk minder interessant geworden.

Van de Amazon hoop ik in ieder geval nog veel sleutel-, maar vooral ook veel rijplezier te hebben. Ik ben ook meteen lid geworden van de vereniging en daar heb ik dankzij het mooie welkomstboek nu al zeker geen spijt van.

Voor nu is dit het wel denk ik zo en anders vraag gerust.

Hartelijke groet,

Goossen

ps: de grootste kans om mijn Ama tegen te komen is aan het randje van het prachtige tourgebied, de Noordwest-Veluwe ;-)




Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
26-05-2014 21:27 #140838 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Gefeliciteerd en welkom bij de club ;)
Een prachtige auto, ik kan mij je enthousiasme helemaal voorstellen, zeker als de keurmeester ook zo in zijn nopjes is over de auto!

De bovenste foto is ook erg leuk, het is zelfs nu nog gewoon een geweldig sportieve en prachtig gelijnde auto.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2014 22:33 #140843 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Ziet er goed uit, mooie kleur ook!
Gefeliciteerd en veel geluk en mooie kilometers toegewenst!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2014 10:33 #140849 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Proficiat Goossen, strakke wagen en mooie kleur. Ik hoop dat je er met net zoveel plezier in gaat rijden als je pa. Die brede wielen van je vader zouden ook heeeeel mooi op jouw wagen staan.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2014 14:25 #140851 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Welkom!
Grappig volgens de RDW is de oude auto van je vader sinds gisteren (26 mei) in nieuwe handen.
APK was tot 19 maart dit jaar, dus hopelijk iemand die hem weer op gaat knappen.
Maar goed, sowieso van harte gefeliciteerd met je aankoop!
Ziet er erg mooi uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2014 17:59 #140854 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Gefeliciteerd met je aankoop :)

ik heb begrepen dat je ook uit regio noordwest komt , mocht je van plan zijn aan bepaalde activiteiten mee te doen kun je 15 juni
meerijden met een jubileumrit , start in motel Akersloot.
zo kun je ook meedoen met de technische avonden.
uiteraard kun je ook medoen aan activiteiten in andere regio"s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2014 18:06 #140856 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Ehh , ik lees net dat je uit Harderwijk komt , dus geen regio noordwest.
ik had je in eerste instantie naar Paul Kuhlemaier gestuurd omdat de amazon te koop stond in ik meen de Beemster , bij ons in de buurt .
daarom dacht ik aan noordwest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2014 19:48 #140862 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Leuk hoor zo'n hartelijk welkom. Bedankt voor de complimenten allemaal en ik ben er inderdaad aardig mee in mijn nopjes. Grappig is dat ik ondertussen juist al heel veel complimenten over de kleur heb gekregen. Ik ben het er natuurlijk mee eens, maar kennelijk toch een bijzondere kleur :-)

Ik hoop het ook Lars, dat de nieuwe eigenaar een liefhebber is. Het was al heel mooi om te weten dat de auto nog steeds bestond. En wie weet wordt of is de nieuwe eigenaar ook lid van de VKV en komen we elkaar nog eens tegen. Zou iig erg leuk zijn.

Haha Rene, ik begrijp de verwarring. In ieder geval nog bedankt voor de tip! Ik ben wel van plan om ook aan activiteiten deel te nemen maar of dat in regio noordwest is, is de vraag. ;-)

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2014 22:34 #140893 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Ook van mij gefeliciteerd en vele leuke en veilige kilometers gewenst! En een mooie kleur inderdaad!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2014 00:30 #141113 door Goossen Foppen
Beantwoord door Goossen Foppen in topic Het is er dan toch van gekomen :-)
Zie zojuist op RDW dat de oude Amazon van mijn vader op 3-6-14 weer van eigenaar is verwisseld en weer een nieuwe APK heeft. Kennelijk toch door een liefhebber gekocht. Wie weet kom ik hem nog eens tegen :-)

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.