- Berichten: 428
Project Amazon'68
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
In een paar middagen hebben we 2 volledige sets M41 versnellingsbakken en 2 D-type overdrive’s gereviseerd.
1 set is perfect met geen speling en nieuwe synchromessen/lagers en O-ringen/ veertjes.
Deze set gaat over een tijdje onder de Amazon.
De andere set is zeker niet minder en daarom ook goede spare-set.
Ed nogmaals bedankt voor je hulp.
Hieronder het resultaat.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Vorige week voor de laatste keer hem
Uit de winterstalling moeten slepen. Volgend winter gaat hij er rijdend in.
Deze week begonnen met de koppeling weer operationeel te maken. Rob Versteeg bedankt voor je hulp. Hieronder het resultaat.
Stiekem even uitgeprobeerd in de straat hoe het voelt. Afremmen op de handrem gaat redelijk goed als je maar niet te hard rijdt.
De eerste meters zijn weer gemaakt.
Vanavond gestart met het ontluchten van de remleiding, maar het eerste probleem kwam al direct naar voren. De nieuw gekochte hoofdremcilinder van 2015 was vastgelopen.
Hij staat nu in de deblock oil.
Morgen maar even kijken of ik hem weer gangbaar kan krijgen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
ik duim met je ervoor, bij mij zal het hoogstwaarschijnlijk weer niet "dit jaar" lukken.
De ontluchtingsnippel van je hulpkoppelingscilinder zat trouwens, en zit weer, op de verkeerde aansluiting: lucht zit altijd boven dus de ontluchtingsnippel moet ook boven zitten, zie ook het werkplaatshandboek.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het gaat nu gebeuren !!!
Succes,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik ga hem toch maar even omdraaien .
@ Niek, De terugtrekveer zit er wel op. Je kunt hem iets zien boven het rubber van de as. Het ontluchten ging in eerste instantie wel goed, maar nu hij een tijdje stil staat moet je eerste 2 keer pompen om te koppelen. Oftewel beter ontluchten aan de bovenzijde.
@ Ed, Bedankt
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Bedankt.
Het mooie van deze topic is dat ik nog niet klaar ben.
Nu ben ik bezig met het afstellen van de SU’s met hulp van Fred Kok.
Maar het begint er aardig op te lijken.
Daarna ga ik beginnen met de remmen te ontluchten.
Daarbij wil ik toch even een dankwoord uitspreken naar de VKV-shop en in het bijzonder Rob voor het kostenloos opsturen van een nieuwe hoofdremcilinder als garantie geval.
Rob nogmaals bedankt. Ik kan dit zeer waarderen.
Oftewel Rob Baeten, ik ben nog niet klaar en er gaan nog wel een aantal thema’s voorbij komen op deze topic.
Volgend jaar bijvoorbeeld zal de overdrive eronder komen of het jaar erop of daarop;)
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Gaat goed zo te lezen met je Amazon, remmen ontluchten is een makkie met zo'n drukketeltje die ik bij Slubo heb kunnen overnemen.
Als je langs wil komen om te ontluchten hoef je alleen maar wat remolie mee te nemen...
Ja, helaas is John en zijn trouwe monteur Daan gestopt in Doetinchem, gisteren de laatste dag van een tijdperk en nu is het klaar met Slubo.
Kon nog net uit de ijzerbak een SU HS6 redden en de lampenafstelset van Hella overnemen...
Was altijd een fijn adres, waar niks te veel moeite was, jammer genoeg is er geen opvolging gevonden en zijn in korte tijd Slubo en Transocar gestopt.
Het wordt langzaam stil in het Oosten van Nederland, en dan bedoel ik niet de gevolgen van de Corona maar adressen waar je met klassieke Volvo's terecht kunt.
Een liedje van Wim Sonneveld speelt door mijn hoofd … zijn we nu op de goede weg ??
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Deze week samen met de buurman de remleidingen gespoeld en ontlucht.
Bedankt Peter!!!
Nadat ik de carburateurs had afgesteld en daarbij telkens hinder ondervond van een te warm blok heb ik gisteren alle koelvloeistof eraf gelaten en ben vanmorgen begonnen met alles op te schonen.
Ik kon het probleem niet vinden waar het aan kon liggen waarom hij zo warm werd.
Ik wil wel graag Fred Kok bedanken voor zijn support en hulp.
Fred bedankt!!
Het probleem zat hem in te weinig koelvloeistof blijkt na vandaag.
Nu had ik onlangs al een nieuwe koelpomp gekocht bij de VKV shop.
En 2 nieuwe koelbuizen.
Vandaag het moment ze te monteren.
Zo ben ik vanmorgen gestart
Het blok heb ik het opgehoopte vet verwijderd en ontvet. Licht opgeschuurd en waar nodig bijgeschilderd.
Het deel waar de nieuwe pomp komt te zitten is alles schoongemaakt en alle onregelmatigheden weggeschuurd.
Daarna de pomp geplaatst en de nieuwe koelbuizen geplaatst.
Nu ik vandaag toch bezig was heb ik de dynamo ook weer voorzien van een frisse laag verf.
Ook is de koeler samen met de steunen voorzien van een nieuwe laag zwarte verf.
Het ziet er nu weer een stuk strakker uit.
Daarna de waaier en de poelie schoongemaakt en voorzien van een nieuwe laag.
Nu alles weer samen te hebben gebouwd heb ik het hele systeem weer gevuld met nieuwe koelvloeistof.
Daarna een aantal rondjes gereden over het industrieterrein om hem te ontluchten met een warme motor.
Na 2 rondjes kon er bijna een hele liter extra in het koelsysteem.
Na het bijvullen nog een rondje en toen bleef de temperatuurwijzer op 70% op de schaalverdeling staan.
Eindelijk heb ik het voor elkaar.
Nu nog een paar kleine aanpassingen doen en dan kan hij voor de APK.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.