Project Amazon'68
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Maar zou je hem niet verder naar echts boven het handschoenenkastje zetten, op de plek waar origineel de luidspreker zit, dan kun je beter de extra draden kwijt en zit hij mooi verborgen.
Tevens adviseer ik originele kleuren te gebruiken met een elektrsich schema van een 960 oid als uitgangspunt, bedrading en stekkertjes is goed te krijgen en kun je altijd storingen opsporen.
Je schiet lekker op met de Amazon, wordt een beste wagen, succes verder,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Hij wordt ook zo ver mogelijk aan de rechter kant geplaatst, met de stekkers naar binnen, Hierdoor kan ik de kabels netjes wegwerken.
De kabels worden verzameld in een krimpkous en worden onder het dashboard naar de gebruikers gelegd.
Ik ga de bestaande stekker verbinding naar de achterzijde ook hergebruiken.
Daarnaast worden uiteraard de orginele kleuren gebruiken. Gisteren zijn de benodigde kabels opgehaald.
Ik mis alleen de gele 1mm2 (voetschakelaar) en de groene kabel 1mm2 (knipperlicht LV).
Misschien heeft iemand deze nog liggen, want dan hoor ik het graag.
Ik heb niet veel nodig, hooguit 2,5 meter van iedere kleur.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Morgen de bekabeling testen in de auto en wanneer alles klopt gaan de relais in de auto.
Hieronder een paar foto’s
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
En dat VW kastje is ook wel heel netjes. Een stuk periodiek correcter dan die met steekzekeringen en ledjes die ik gekocht heb.
Misschien ga ik ook nog wel voor zo'n 'ouderwetse', die van mij passen toch niet zoals ik wilde.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Vandaag heb ik hem onder het dashboard geplaatst.
Ik heb een 4mm boortje doorgeslepen, zodat hij maar 5 mm buiten de boorkop kwam.
Ik was anders bang dat de boor door zou schieten en het dashboarddekje doorboord zou worden aan de bovenzijde.
Het is perfect gegaan zo.
2 parkers ingekort en deze heb ik gebruikt om de relaisrail te monteren.
Zie hieronder het resultaat.
De zekeringenkast er mooi dicht bij en is goed toegankelijk.
Deze heb ik met een bol-kop-bout vastgezet.
De overige kabels heb ik nog niet gechecked. Het was te warm in de auto vandaag.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Mooi ingebouwd!
Volgens mij zie ik daar mijn schema. leuk dat iemand anders er ook wat mee doet!
Hopelijk werkt alles bij jouw goed ik had wat problemen maar deze had ik zelf veroorzaakt en liggen niet aan het schema.
Niet heelmaal waar bedenk ik me opeens. Check even je signal beam dit is volgens mij een +12 schakeling op je stuur en geen aarde dus dit moet je mogelijk nog aan passen.
Vergeet niet je zekeringen ook een naam te geven want door alleen rode draden te gebruiken zie je niet meer snel wat bij wat hoort.
Groet, Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Dat is inderdaad het schema dat ik van jou heb gebruikt.
Ik vond de bedrading logisch en de schakeling mbv de relais duidelijk.
Voor wat betreft de zekeringen. Deze zitten op volgorde van de relais.
Op de relais staat waarvoor hij is.
Het eerste relais is voor de voeding vanaf het contact. De rest spreektvoor zich.
De signalschakeling klopt zoals jij het aangeeft.
Ik moet deze nog doormeten of er geschakeld wordt met de massa of met de 12 Volt. Er staat nu continu 12volt op het relais.
Bedankt voor het meedenken.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Maar niet stilgezeten.
Het deurpaneel was erg vervormd en niet meer te gebruiken.
Daarom een nieuw houtenpaneel aangeschaft om deze weer over te trekken met de bestaande skai.
De uitdaging lag in de nietjes. Hoe ga ik hem vastmaken.
Ik heb nietjes die te lang waren afgeknipt op de gewenste lengte.
Zie hieronder het resultaat.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.