Volvo Amazon P122(S) '69

Lees meer
11-07-2012 23:26 - 02-11-2012 19:20 #115618 door W M
Volvo Amazon P122(S) '69 is gemaakt door W M
Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en zal me eerst even netjes voorstellen voordat ik jullie overdonder met al mijn brandende vragen :D

2 juni kwam een kleine droom voor mijn vriendin uit en hebben wij een Volvo Amazon uit 1969 gekocht. Al jaren was zij helemaal gek van deze auto en nu staat hij opeens voor de deur. Ik heb het zelf altijd ook een hele mooie auto gevonden maar bij mij is nu pas echt de vonk overgeslagen.

Ik ben motorfietsmonteur van beroep en had nog nooit eerder aan oldtimerauto's gewerkt. Nu ik begonnen ben met de eerste werkzaamheden aan de Amazon merk ik hoe leuk sleutelen het is. Vooral doordat alles zo toegangkelijk en relatief eenvoudig is gebouwd. Echt heel fijn.

Ik zal even proberen (ik ben handiger met gereedschap dan met de computer :shock: ) er een paar foto's bij te plaatsen. Dan hebben jullie een idee van de auto. Het is trouwens een B20 benzinemotor.















Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2012 23:49 #115620 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Volvo Amazon P122(S) '69
Ziet er leuk uit! Jouw vriendin heeft een goede smaak...
Wat zijn jouw vragen?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2012 00:45 - 12-07-2012 01:51 #115623 door W M
Beantwoord door W M in topic Volvo Amazon P122(S) '69
Haha thanks, helemaal met je eens Siang!

vragen komen er denk ik nog genoeg. Ik ga volgende week de koppakking vervangen, denk dat ik dan al wel het een en ander tegen kom waarover ik wat te vragen heb :D