- Berichten: 3
Ik en mijn nieuwe volvo 164
- Michel v/d Ven (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik ben lid geworden zodat ik goede informatie kan krijgen en delen.
Dat leidt direct tot me eerste vraag:
Wat voor 164 heb ik nou in bezit? Het lijkt of de achterkant van een 240 serie is!
Ik heb lang gezocht op Google maar kon geen verklaring vinden... wel heb ik wat informatie en foto's van mijn auto en anderen:
De enigste 164's met de zelfde achterkant van de Zweedse club site: (1 uit '73, 4 uit '74 waarvan 1 Volvo 162 C is)
www.164list.se/106284.html
www.164list.se/107363.html
www.164list.se/103216.html
www.164list.se/099678.html
www.164list.se/132297.html
En tot slot mijn 164:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
die hadden dikkere bumpers en grote achterlichten.
Alleen mis je dan wel de side-lights..
Misschien iemand die het usa-model mooi vond, en de side-lights eraf heeft gehaald?
Of iemand die er een usa bumper en achterlichten op heeft gezet..
Jaja, er zijn écht mensen die dat mooi vinden
[/edit]
Oja, welkom bij de club natuurlijk!
Goeie keuze!
En uit interesse, uit welke omgeving kom je?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Vanaf '74 had de volvo 164 al heel veel trekken van de toekomstige 240.
Dus de dikke 240 bumpers, benzinetank, spiegels, achterlichten o.a.
Edit: zie nu pas dat je de foto kan scrollen, dit is een achterkant van een nieuwere 240 dus niet eens het eerste model.
Hoe ziet je voorkant eruit en wat voor motor zit erin, kloppen je chassisnummers wel.
Als ik heel eerlijk mag zijn ik vrees dat hier erg veel aan gerommeld is mischien wel omgekat of van een 164 en 244 een auto gemaakt.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
De laatste 164's hadden al veel onderdelen die op de eerste 240's zaten.
De achterklep is bijvoorbeeld anders. De oudere 164-en hebben een chrome draaiknop.
Die van jou en overigens ook de EYK128 en GNZ385 uit jouw lijstje van hierboven. Dat zijn ook echte 164-en.
De GNZ385 heeft typenummer 1641341 en chassis nummer 099678 en is modeljaar 1974 (op kenteken 17-09-1973)
De EYK128 heeft typenummer 1644561en chassis nummer 103216 en is modeljaar 1974 (op kenteken 11-09-1973)
Die van jou is denk ik zelf nog iets later gebouwd.
Meer info over typenummers is te vinden op www.164club.se/modcod.html
Je hebt/had sowieso een B30E, injectiemotor onder de kap.
Hij is echter niet meer helemaal origineel. Volgens de RDW is hij rood (moet je officieel laten aanpassen naar de echte kleur).
Ik ben wel benieuwd naar de originele kleur volgens het typeplaatje.
Verder is de uitlaat (of een deel van) zelfgemaakt en lijkt de bumper me ook niet origineel (niet dat dat uitmaakt, het zal prima werken en is net wat jij ermee wilt).
Sowieso is de auto ooit ingevoerd.
Succes met de speurtocht naar verdere ins en outs.
Oh, en Welkom trouwens!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
De omgevouwen achterklep waarbij de chrome knop om hem te openen verdwijnt veranderde pas bij de 240-serie bij modeljaar 1979. Idem voor de achterlichten.
Ik denk dus dat dit ooit een 264 is geweest.
Ben wel benieuwd naar meer plaatjes van de voorkant, onder de kap en het interieur.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Heb zelf een '74 164e voor de deur dus kan wel afkijken inderdaad haha.
Ben ook zeer benieuwd naar meer foto's.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Of zouden ze in Zweden al eerder die (latere) achterkanten hebben toegepast? Raadselachtig, dit!
GNZ385 heeft zelfs voordeuren met tochtraampjes! Die verdwenen in modeljaar '74.
Of zijn het allemaal Frankensteins? Dat lijkt me ook stug, er zijn er teveel van...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Als je dan toch een 240-serie 1979-er + als basis neemt, waarom zou je de B30 er dan weer in lepelen?
Tegelijkertijd lijken het me er ook teveel voor "ik heb er een nieuwere achterkant in gezet".
Maar de kans dat Volvo toen al een paar achterkanten en achterkleppen had die pas 5 jaar later echt gebruikt worden is ook weer klein, al zie je soms de meest vreemde dingen zo tegen het eind van een serie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Welke verschillen zijn er - achter de A-stijl - tussen een '74 164 en de 200 serie van na 1979? Zoals dus de vormgeving van de achterkant en de achterlichten. Als daar meer van te benoemen zijn, kan je de auto daarop toetsen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michel v/d Ven (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 3
Ik heb even wat foto's gemaakt zodat het allemaal wat duidelijker wordt.
De voorkant en de motor:
Zoals je ziet is de radiateur niet origineel (tankje zit vast geknutsel) en de ruitenvloeistof tank ontbreekt en nog wat anderen dingen zoals het slangetje van het filter naar het kleppendeksel ziet niet vast.
En hier zie je dat de verf heel erg slecht gedaan is... de vorige eigenaar had zonder afplakken van sloten of door de auto deels te strippen de auto gespoten in de regen :shock:
Type plaatje
Weet niet wat dit is:
Ook niet zelf gedaan (eigenlijk nog niks) De uitlaat maakt een mooi maar overdreven zwaar geluid en komt uit beiden uitlaatpijpen.
Het blok
De vorigen eigenaar zijn prioriteit was het motorisch en elektrisch in orde maken van de auto... interieur en wegwerken van draden was hij duidelijk niet aan gekomen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.