Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.

Lees meer
30-11-2012 14:32 #120863 door 13938-dummy
Goedendag,
Ik ben sinds kort lid geworden en heb vanaf mei 2012 mijn jongensdroom verwezenlijkt.
Een Volvo Amazon !
Het restauratieverhaal is te lezen bij mijn filmpje.
Graag tot later,
C.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 19:49 #120946 door Raf Soef
Beantwoord door Raf Soef in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Prachtige renovatie, mooi filmpje! Ter informatie, hoeveel kost zo'n vouwdak? Ziet er echt leuk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 21:50 #120951 door Joost Voorhaar
Beantwoord door Joost Voorhaar in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Kan het zijn dat die nu toevallig ook in Barneveld staat? Net terug van Wimbo en daar stond een dergelijke blauwe met vouwdak binnen... daar zit nog wel wat werk in zeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 21:50 #120952 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Mooie restauratie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2012 06:48 #120962 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Aan Raf:
Dank voor het compliment.
Het dak is al een aantal jaren niet meer in de handel. Merk: Hollandia.
Bij Carroof Service Oisterwijk hadden ze hem nog in het magazijn omdat er een vlekje op zat.
Ik vond dat geen probleem, want er zitten wel meer vlekjes en plekjes op de Amazon.
Maar omdat hij van canvas is en donkerblauw is het een mooie match en ik was er
direct verliefd op, net als de Amazon trouwens.
Hollandia levert het vouwdak nu in een zwarte kunstof uitvoering, elektrisch net als de mijne,
en kost inclusief inbouw rond de 1300 euro.
Tot later,
C.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2012 06:59 #120963 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Aan Joost:
Klopt, hij staat nu bij Wimbo Volvo Classics. Ik ga hem aanstaande vrijdag ophalen.
Wim is bezig met het afronden van het plaatwerk, deuren, onderkant en verder nog wat plekje's.
Daarnaast repareert hij de kachel en heeft hij vier hoofdsteunen geplaatst, ja vier, twee vóór (brede)
en twee achter(smalle). Niet origineel, maar wel origineel ! Never been done, volgens Wim.
De hoofdsteunen zijn exact op kleur van de bekleding gebracht. Staat geweldig.
Echt geweldig om in Wim iemand gevonden te hebben die net zo enthousiast is en ook buiten de lijnen
durft te denken.
Wat mij betreft is mijn Amazon straks helemaal klaar, misschien niet perfect, maar dat wil ik ook niet.
Een auto van 45 jaar oud hoeft voor mij niet nieuw te zijn. Hij moet wel in orde zijn, motorisch, technisch en
qua plaatwerk.
Ik ben zelf 57 jaar en heb ook rimpels en plekjes, dus dat mag de Amazon ook hebben, geeft hem karakter.
Keep on rollin'
C.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2012 08:01 #120964 door Joost Voorhaar
Beantwoord door Joost Voorhaar in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Die hoofdsteunen achter heb ik gezien ja. Leuk detail. Mooie kar hoor!
Ik denk trouwens dat je mijn reactie wat anders las dan ik 'm bedoelde - met "er zit wat werk in" bedoel ik werk dat al uitgevoerd is, niet wat er nog moet gebeuren. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2012 08:49 #120965 door 13938-dummy
Beantwoord door 13938-dummy in topic Volvo Amazon met een (nieuw !) vouwdak. Filmpje.
Hoi Joost,
Dat heb ik dan inderdaad verkeerd begrepen, kwam door het woordje : "nog" denk ik.
Anyway, wat jij/jullie wellicht ook zullen herkennen is dat veel mensen blij worden
bij het zien van de auto, maar dat er ook mensen zijn die alleen maar (ongevraagde)
kritiek uiten omtrent de punten die niet in orde zijn in plaats van lekker te genieten
van wat er allemaal wel is gedaan.
Maar ja, tzal ook wel iets over mij zeggen dat dat me irriteert.
Ik ben ook maar een mens en als zodanig onvolmaakt ! Diep hè.
Graag tot later allemaal,
C.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.