benzinemeter

Lees meer
14-07-2022 15:35 #199692 door Han van Halm
benzinemeter is gemaakt door Han van Halm
Hallo,  ik heb sinds kort een pv44404 uit 1957. De benzine meter slaat naar het maximum als ik het contact aan zet. Daar blijft hij ook altijd staan. Ik heb de aansluiting bovenop de benzinetank losgekoppeld, er verandert niets. Als ik de auto start, gaat de meter terug naar nul, om vervolgens weer direct naar maximaal te gaan. Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn? Groet Han van Halm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2022 20:20 #199694 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic benzinemeter
De wagen is niet toevallig omgebouwd naar 12 volt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 08:53 #199699 door Han van Halm
Beantwoord door Han van Halm in topic benzinemeter
Nee. Auto is op 6 volt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 10:02 #199701 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic benzinemeter
Hier is al veel over geschreven, althans voor de Amazon (even zoekfunctie gebruiken !); ik neem aan dat het bij een 6 volt PV444 niet veel anders is dan bij een Amazon ....

Kabelbreuk (of zwaar gecorrodeerd contact).

Zo niet : vlotter.

Kennelijk valt bij het starten de spanning even weg : dan gaat ie naar nul, om vervolgens weer helemaal uit te slaan.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 11:19 #199703 door Han van Halm
Beantwoord door Han van Halm in topic benzinemeter
Dank voor je reactie Rob. Als je het hebt hebt over een zwaar gecorrodeerd contact, is dat dan aan de meter op het dashboard? Ik zal iig de berichten daarover eens even doorspitten. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 13:01 - 15-07-2022 13:01 #199704 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic benzinemeter
Beste Han,

Durf ik zo niet te zeggen

Ik heb nul-komma-nul ervaring met de PV444 : heb zelf een Amazon (combi, op LPG, zonder benzinetank (!) dus mijn bensin meter (waarvan de draad los ligt) staat altijd volledig naar rechts = vol, heel geruststellend, ware het niet dat ik geen benzinetank heb ...... )

Onder het dashboard zal (hopelijk ?) niet zo veel corrosie te vinden zijn. Ik zou onder ¨Documentatie¨ op deze website zoeken of daar geen electrisch schema van de PV 444 bij zit. Een kabel heeft in ieder geval 2 uiteinden, en mogelijk gaat het circuit niet rechtstreeks van A naar B maar via C, D, E, etc. Als test tijdelijk een draadje spannen van de benzinemeter naar de tankvlotter en kijken wat dat doet is misschien een goed begin ..... ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 13:40 #199705 door Han van Halm
Beantwoord door Han van Halm in topic benzinemeter
Als ik jou verhaal zo lees, krijgt de bezinemeter de maximale spanning, en wordt deze meer en minder onderbroken door de stand van de tankvlotter. Bij mij kan ik de draad aan de vlotter loskoppelen, zonder dat er op de meter iets verandert. Dus vermoed ik  een probleem aan de tankvlotter.. daar ga ik beginnen. Dankjewel voor je info. Groet Han 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 14:50 #199708 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic benzinemeter
.... maar het feit dat je de draad los kunt koppelen zonder verschil waar te nemen kan ook betekenen dat er ergens anders in de draad een breuk zit ..... en een draadje spannen om dit uit te sluiten gaat een stuk sneller dan benzinetank en vlotter uitbouwen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2022 16:55 #199711 door Han van Halm
Beantwoord door Han van Halm in topic benzinemeter
Ja daar heb je een punt. Ga ik eerst proberen. Dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2022 12:48 - 15-08-2022 13:34 #199905 door Erik van Dommelen
Beantwoord door Erik van Dommelen in topic benzinemeter
    ik heb een Amazon 1968 en sinds gisteren hetzelfde probleem. Ook mijn meter staat op maximaal.
Ik stuur hiermee een foto van het instructieboek over het probleem. 
succes ik ga zelf ook aan de slag.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.