Richtingaanwijzer
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 21:19 #139454
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Richtingaanwijzer is gemaakt door Joop van Putten
De richtingaanwijzer bij mijn Amazon komt niet spontaan terug.
Ik heb ontdekt dat dat het stuur (en dus de stuurstang) een fractie omhoog is gekomen bij het inbouwen van de elektrische stuurbekrachtiging. Bij het terugdraaien van het stuur raakt het palletje dat op de stuurstang zit het contrapalletje aan de richtingaanwijzer niet meer.
Ik wil dat oplossen, hoewel ik nog niet weet hoe.
De vraag is of ik het stuur er straffeloos af kan halen met de grote moer op de stuurstang of springen er dan veertjes en palletjes om mijn oren?
Ik heb ontdekt dat dat het stuur (en dus de stuurstang) een fractie omhoog is gekomen bij het inbouwen van de elektrische stuurbekrachtiging. Bij het terugdraaien van het stuur raakt het palletje dat op de stuurstang zit het contrapalletje aan de richtingaanwijzer niet meer.
Ik wil dat oplossen, hoewel ik nog niet weet hoe.
De vraag is of ik het stuur er straffeloos af kan halen met de grote moer op de stuurstang of springen er dan veertjes en palletjes om mijn oren?
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 07:00 #139463
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Richtingaanwijzer
Je stuur kan je er, na verwijderen van de grote moer, aftrekken. Mogelijk dat je hier een trekker voor nodig hebt; hier is al meer over geschreven op dit forum, dus even zoeken.
Maar, de fout zit eigenlijk niet daar... Is de stuurstang op geen enkele plaats iets te verschuiven zodat het mechanisme wel weer goed werkt???
Maar, de fout zit eigenlijk niet daar... Is de stuurstang op geen enkele plaats iets te verschuiven zodat het mechanisme wel weer goed werkt???
Groet, Hans
07-04-2014 11:55 #139469
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Richtingaanwijzer
Het probleem zit inderdaad ergens anders, mar daar kan ik waarschijnlijk niet bij. Als ik duw op het stuur zakt hij een kleine centimeter naar beneden. Dan doet de richtingaanwijzer het prima. Komt bij loslaten wel weer spontaan omhoog (veer?) Er zit dus ergens speling. Heeft geen enkele invloed op het sturen zelf, maar ik zou niet weten hoe dat in de stuurbekrachtiging zit.
www.ruilof-images.nl
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 12:21 #139470
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Richtingaanwijzer
Als je de stuurbekrachtiging zelf hebt ingebouwd zal je het zelf moeten oplossen, is het door een bedrijf ingebouwd dan zou ik terug gaan, dan moeten zij het oplossen. Er hoort geen speling op de stuurstang te zitten in de lengte richting, ook niet met elektrische stuurbekrachtiging, deze is niet juist gemonteerd.
07-04-2014 13:41 #139472
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Tja. Het zat al zo toen ik de auto kocht (blijkt nu) . De vorige eigenaar is kennelijk niet attent genoeg geweest.
Ik ga er toch maar eerst zelf naar kijken. Bedankt voor de reacties.
Ik ga er toch maar eerst zelf naar kijken. Bedankt voor de reacties.
www.ruilof-images.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 16:45 #139476
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Richtingaanwijzer
ik zou eerst eens op zoek gaan waar die cm speling zit. als je tegen/aan je stuur duwt/trekt zal je toch ergens de stuurstang in/uit moeten zien schuiven lijkt me. pas dan kan je bepalen of dit zo hoort of niet; lijkt mij onwaarschijnlijk dat t zo hoort, maar ik heb geen kennis van je stuurbekrachtiging.
als je weet waar de speling zit kan je er mogelijk wat aan doen. een andere mogelijkheid is misschien om de stuurstang een cm in te schuiven na losmaken van één van de (klem-)koppelingen.
als je weet waar de speling zit kan je er mogelijk wat aan doen. een andere mogelijkheid is misschien om de stuurstang een cm in te schuiven na losmaken van één van de (klem-)koppelingen.
Groet, Hans
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
07-04-2014 19:27 #139483
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Richtingaanwijzer
Maak eens wat foto's van de stuurbekrachtiging en ook van de koppeling stuurbekrachtiging en stuurstang.
Foto's maken van zowel statuur in de stand die je hebt en met een ingedrukt stuur.
Gaat lukken?
De verbinding tussen stuurstang en bekrachtigen moet geen op of neerwaardse beweging mogen maken. De bekrachtiging zal vast moeten zitten aan de carrosserie omdat die daar zijn kracht vandaan haalt.
Zit er wel speling tussen de bekrachtigen en stuurstang dan zal ik er geen meter meer in rijden.
Je moet er niet aandenken dat je links of rechts wilt en de auto rechtdoor gaat.
Sterkte
Foto's maken van zowel statuur in de stand die je hebt en met een ingedrukt stuur.
Gaat lukken?
De verbinding tussen stuurstang en bekrachtigen moet geen op of neerwaardse beweging mogen maken. De bekrachtiging zal vast moeten zitten aan de carrosserie omdat die daar zijn kracht vandaan haalt.
Zit er wel speling tussen de bekrachtigen en stuurstang dan zal ik er geen meter meer in rijden.
Je moet er niet aandenken dat je links of rechts wilt en de auto rechtdoor gaat.
Sterkte
07-04-2014 21:14 #139492
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Het zal niet zo'n vaart lopen want de electrische stuurbekrachtiger zit er al vanaf 2010 in. Foto's maken heeft niet veel zin want de stuurstang zit onzichtbaar in een plastic omhulsel. Ik kan hem alleen zien vlak onder het stuur en vlak boven de vloer. Daartussen dus niet.
Als ik het stuur indruk dan beweegt het onderste deel niet dus het zit ergens in het electrische stuurhuis.
Ik zal ernaar laten kijken bij Toncar ( de leverancier en inbouwer).
En het ging alleen over een richtingaanwijzer
Als ik het stuur indruk dan beweegt het onderste deel niet dus het zit ergens in het electrische stuurhuis.
Ik zal ernaar laten kijken bij Toncar ( de leverancier en inbouwer).
En het ging alleen over een richtingaanwijzer

www.ruilof-images.nl
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
07-04-2014 23:52 #139503
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Richtingaanwijzer
Dat dat stuur kan bewegen is niet goed.
Maar je komt bij Toncar dus moet je bij mij in de buurt wonen. Laat even weten wanneer je met de auto rijd dan laat ik die van mij wel staan. Ik wil je met een dergelijke stuurinrichting niet tegen komen.
Dus maar snel naar Toncar en laat rob of Anton er naar kijken.
Ik ben er morgenavond enne meestal willen ze je wel even helpen.
Maar je komt bij Toncar dus moet je bij mij in de buurt wonen. Laat even weten wanneer je met de auto rijd dan laat ik die van mij wel staan. Ik wil je met een dergelijke stuurinrichting niet tegen komen.
Dus maar snel naar Toncar en laat rob of Anton er naar kijken.
Ik ben er morgenavond enne meestal willen ze je wel even helpen.
08-04-2014 00:33 #139504
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Ik kom uit Zwolle, want ik heb de auto gekocht met deze stuurbekrachtiging er al in.
Ik zal je waarschuwen
Ik zal je waarschuwen

www.ruilof-images.nl