Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
- Marc Schunck
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 11:38 #125353
door Marc Schunck
Testen uitgebouwde ruitenwissermotor is gemaakt door Marc Schunck
Weet iemand of en hoe je een uitgebouwde ruitenwissermotor kunt testen. Het is er een uit een Volvo Amazon 1969, merk Electrolux.
Er zitten drie draden aan: zwart, rood en groen. Ik heb de motor vastgeklemd in de bankschroef en al geprobeerd de zwarte op de minpool en de rode of groene op de pluspool maar er gebeurde niks.
Er zitten drie draden aan: zwart, rood en groen. Ik heb de motor vastgeklemd in de bankschroef en al geprobeerd de zwarte op de minpool en de rode of groene op de pluspool maar er gebeurde niks.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 17:44 #125360
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
het huis van de motor aan de min pool van de accu leggen en de zwarte aan de plus .Dan moet het werken.Pas goed op,dat je vingers niet tussen het mechanisme komen.
Je weet nu alleen maar dat de motor werkt,maar nog niet of de twee standen en het afslagmechanisme (ruststand)werken.
Dit test ik meestal door de schakelaar van een Amazon los te maken van het dashboard.Deze dan naar beneden hangen.Alle draden laten zitten.Dan de drie draden zwart groen en rood die naar de motor lopen los maken.Goed opschrijven waar ze zitten!
De drie draden van de te testen motor aan de schakelaar bevestigen.de motor met een startkabel massa laten maken op bv de aluminium dorpelplaat .Het contact aanzetten en de schakelaar in de verschillende standen zetten om de motor te testen.Ook kun je nu testen of het mechanisme bij uitzetten teruggaat in de ruststand.Let steeds goed op je vingers!
Succes!
Je weet nu alleen maar dat de motor werkt,maar nog niet of de twee standen en het afslagmechanisme (ruststand)werken.
Dit test ik meestal door de schakelaar van een Amazon los te maken van het dashboard.Deze dan naar beneden hangen.Alle draden laten zitten.Dan de drie draden zwart groen en rood die naar de motor lopen los maken.Goed opschrijven waar ze zitten!
De drie draden van de te testen motor aan de schakelaar bevestigen.de motor met een startkabel massa laten maken op bv de aluminium dorpelplaat .Het contact aanzetten en de schakelaar in de verschillende standen zetten om de motor te testen.Ook kun je nu testen of het mechanisme bij uitzetten teruggaat in de ruststand.Let steeds goed op je vingers!
Succes!
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-03-2013 17:51 #125361
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Nog even het volgende.Het is mogelijk ,dat door wat jij hebt gedaan-de zwarte aan min en de rode of de groene aan plus-de motor nu stuk is gegaan.
Ik weet dat echter niet zeker! Hopelijk heb ik hierin ongelijk.
Ik weet dat echter niet zeker! Hopelijk heb ik hierin ongelijk.
30-03-2013 01:35 #125387
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Bedankt voor de tip Niek. Ik weet nu teminste dat de motor nog werkt. De rest heb ik nog niet kunnen testen want de auto is nog helemaal gestript en de schakelaar ligt ergens diep in een doos begraven.
30-03-2013 10:44 #125397
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2013 12:36 #125402
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
ik kan enkel zeggen voeding, ruitensproeier, ruitenwissermotor
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-03-2013 13:27 #125406
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Hallo Marc,
Als je het schema volgt is het vrij eenvoudig.
Groene draad van de motor komt op het P contact van de schakelaar samen met de plus uit het zekering kastje.
Zwarte draad van de motor op A contact schakelaar
Rode draad motor op F contact schakelaar
Op W contact schakelaar de ruitesproeier motor .
Kijk wel uit in de ruitensproeier stand gaat ook de ruitenwisser motor in zijn hoogste stand.
Denk om je vingers met het mechaniek!
Het huis van de motor is de -pool.
Gr Jan.
Als je het schema volgt is het vrij eenvoudig.
Groene draad van de motor komt op het P contact van de schakelaar samen met de plus uit het zekering kastje.
Zwarte draad van de motor op A contact schakelaar
Rode draad motor op F contact schakelaar
Op W contact schakelaar de ruitesproeier motor .
Kijk wel uit in de ruitensproeier stand gaat ook de ruitenwisser motor in zijn hoogste stand.
Denk om je vingers met het mechaniek!
Het huis van de motor is de -pool.
Gr Jan.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-03-2013 14:31 #125411
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Marc,
Via onderstaande link vindt je nog wat interessante info m.b.t. de electrische aansluiting en de verschillende types ruitenwissersystemen.
www.sw-em.com/Windshield%20Wiper%20Systems.htm
Succes
Via onderstaande link vindt je nog wat interessante info m.b.t. de electrische aansluiting en de verschillende types ruitenwissersystemen.
www.sw-em.com/Windshield%20Wiper%20Systems.htm
Succes
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
30-03-2013 15:50 #125417
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Hoi Marc,
Wat ik wel eens doe als ik met electra bezig ben is een digitaal schema maken wat ik deels inkleur en met een beamer op de muur projecteren, ook kun je ingekleurde schema's op internet kopen.
Succes
Wat ik wel eens doe als ik met electra bezig ben is een digitaal schema maken wat ik deels inkleur en met een beamer op de muur projecteren, ook kun je ingekleurde schema's op internet kopen.
Succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2013 22:16 #125430
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Testen uitgebouwde ruitenwissermotor
Een Beamer? tsja dan moet ik eerst een witte wand in mijn garage maken, ik ga voor een eenvoudige geplastificeerd A4' tje
werkt ook goed. Afstrepen doe ik op een zwart wit copie.
Een andere vraag over hetzelfde ruitenwisser mechanisme, ik was hier vandaag ook mee bezig en verbaas me erover dat de ruitenwisser asjes helemaal niet geborgd zijn in de behuizing.
: je drukt de asjes zo naar binnen.
Dit lijkt me niet goed.
Ik heb het ook over een kabelaangedreven versie net als de TS, de mij beschikbare documentie is niet erg duidelijk.
Item nr 16 op het plaatje lijkt wel een snap ringetje, echter zit er geen helemaal geen groefje in het asje.

Een andere vraag over hetzelfde ruitenwisser mechanisme, ik was hier vandaag ook mee bezig en verbaas me erover dat de ruitenwisser asjes helemaal niet geborgd zijn in de behuizing.

Dit lijkt me niet goed.
Ik heb het ook over een kabelaangedreven versie net als de TS, de mij beschikbare documentie is niet erg duidelijk.
Item nr 16 op het plaatje lijkt wel een snap ringetje, echter zit er geen helemaal geen groefje in het asje.
Stel niet uit, maar doe het vandaag