ploffend geluid bij luchtfilter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 14:51 #55839 door
B20a: Mijn auto heeft een paar maanden stil gestaan. Toen kwamen er kleine knallen, eerst op gas, later ook op bezine, bij de motor. Ik heb toen de ontsteking gecontroleerd en op tijd gezet. Vanochtend was het eerst over tijdens het rijden, maar na zo'n 20 km waren ze weer terug. Vervolgens de onsteking op tijd controleerd, die is goed. Kleppen gesteld, ook zonder problemen. Nieuwe bougies. En de knallen blijven. Ik zag de slang aan het luchtfilter omhoog komen tijdens een knal. Ook heb ik de compressie gemeten. Deze is in alle cilinders gelijk zo rond de 8. Dus wie o wie weet wat dit kan zijn? Oh ja, de auto rijdt op LPG en het is niet bekend of er geharde klepzittingen in zitten. Ik hoop niet dat dat het is, ik hoor graag de ideeen.<br>Bij voorbaat dank,<br><b>groet<br>Rik</b>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 15:26 #64291 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Versleten contacpunten? Klinkt trouwens als backfire....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2003 21:04 #64290 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Hoi Rik,Niet mee doorrijden; klinkt mij ook als backfire. Kan heel vervelend aflopen, kijk op mijn site. Net als Bart adviseer ik je ook om je contactpunten te controleren. Volgorde; eerst je kleppen; dan je punten goed zetten; en dan kijken of de zaak op tijd staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 10:56 #64289 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Bart en Jaap bedankt voor jullie antwoord. Ik heb gisteren inderdaad de contactpunten eruit gehaald, helemaal schoongemaakt. er weer in gezet, de hoek op 60 graden gezet, de ontsteking op tijd gezet. En het ploffend geluid (backfire) bleef. De kleppen gesteld. De compressie gemeten en die was respectievelijk: 7-10-9-6 1/2. Zal er dan toch een verbrande klep zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 11:10 #64288 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Hai Rik, Lijkt inderdaad op lekkende/verbrande uitlaatkleppen.Met zoveel verschil tussen de cylinders zul je denk ik toch de kop eens moeten lichten.Dan zie je vanzelf wat er gaande is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 11:21 #64287 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Als ik een revisie kop wil halen, waar kan ik dat dan het beste doen? en waar moet ik op letten?GroetRik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 12:07 #64286 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Ik zou eerst eens zien wat er tevoorschijn komt. Een geharde revisiekop is nou niet bepaald goedkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2003 18:50 #64285 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Verbrande klep of een gat in de zuiger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 12:15 #64284 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Rikde compressie moet 11 zijn op alle cilinders, 8 geeft al aan dat er ergens druk verlies is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2003 18:36 #64283 door
Beantwoord door in topic ploffend geluid bij luchtfilter
Voor een nieuwe B20A lukt je dat wel ja,Bij een gereviseerde motor zou je dit na 37000 km ook nog wel een heel eind die kant op mogen verwachten. Dit neemt echter met de leeftijd van de motor af, voor een B20A is nog altijd redelijk gezond ergens rond de 9-9,5 bar , maar dan wel met alle vier de cylinders niet meer dan een a twee tienden afwijkend. Zijn ze zeer gelijkmatig dan zie je vooral de mate van reguliere slijtage in de motor terug in de waarden. In dat soort gevallen wil een beurtje zuigerveren vervangen en kleppen slijpen al vaak wonderen doen.Meer verschil duidt inderdaad specifiek op lekkage, John`s lekkage in een vernieuwde motor zat echt wel bij de kleppen als ik het zo begrepen heb. En da`s toch raar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.