- Berichten: 7
water- en olietemperatuur meter laten reviseren, P1800s
- Björn Raaijmakers
- Offline
- Nieuw lid
Alle klokjes liggen bij de reperateur maar de olie en water temperatuurmeter moet naar een ander adresje omdat er nieuwe leidingen aan moeten (deze zijn door de vorige eigenaar haastig doorgeknipt met alle risico's van dien)
Paar vraagjes, ook omdat de kosten aanzienlijk zijn (beide leidingen vervangen met kwik of ether is 400 euro minimaal)
*Hoe betrouwbaar is deze techniek met drukleidingen? Mag ik er vanuit gaan dat deze weer jaren vooruit kan?
*De sensoren in mijn B18 blok waar de leidingen aan bevestigd wordt, moet ik deze ook na laten kijken? Deze gaan uiteraard niet mee naar de reparateur, maar zou dat wel moeten?
*De sensoren in het blok, is er een kans dat ik hier niets aan hoef te doen?
*Heb een artikel gevonden om het digitaal te maken, dus wel het zelfde klokje in je dashboard maar met digitale meters erin en eletronische temperatuur meters naar het blok. Iemand ervaring mee?
Wat zijn de voordelen? kosten, betrouwbaarheid, werkzaamheden?
artikel: docplayer.nl/12496089-Volvo-1800s-elektr...mperatuur-meter.html
Ik ben benieuwd!
Björn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
* de oude techniek heeft lang gewerkt, dus naar verwachting zal het na een vernieuwing ook weer lang werken, zeker daar er tegenwoordig amper met deze auto's gereden wordt.
* er zijn bij dit systeem geen losse sensoren, de pluggen met voelers in het blok zijn 1 geheel met de rest, deze worden bij een revisie normaal ook vernieuwd.
* zie vorige zin: deze zijn niet los te zien, ze horen als 1 geheel bij de rest, deze zijn dus niet van de rest (leidingen) te scheiden zonder het systeem te vernielen.
* elektrische conversie: optisch niet helemaal origineel, maar is wel ongevoeliger voor mechanische schades, en men kan de kabels met sensoren makkelijk uit het blok halen en de pluggen laten zitten als de kop of motor eruit moet.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Björn Raaijmakers
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Björn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vijge
- Offline
- Junior Lid
- HEER lijk
- Berichten: 37
Kunnen wij wellicht een bestandje cq overzicht maken welke bedrijven de diverse 'klokjes' kunnen reviseren en tegen welke prijs?
Mvrgr., Arjan.
voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 restauratie
262C 1980 rijdend
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Wij hebben de LED conversie in onze '67 1800S zitten omdat deze nauwkeuriger werken en minder fragiel zijn dat het originele systeem.
Bij motor uit, kan je het verschil niet zien.
Bij motor aan, zie je dit verschil wel (zie ook Rob Spoon zijn bericht). De OEM vind ik net iets mooier.
De intensiteit van de LED's werkt overigens ook samen met de verlichting (koplanpen aan = LED's gedimd).
Omdat de olie en watertemperatuur echter cruciaal zijn voor het monitoren van de motorgezondheid en wij maximale betrouwbaarheid wilden (wegens rallies en reizen), was dit van belang voor ons.
Het OEM nr is 665259, kost bij Skandix bv. 790€.
Let bij het OEM zeker op dat het lampje niet meer Watt heeft dan origineel. Meer Watt = meer warmte = onnauwkeurige waarden = oorzaak van defect (gezien het werkingsprincipe).
Groet en suc6, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 42
Vriendelijke groet, Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
De unit dient alleen electrisch aangesloten te worden, wijst zichzelf uit en is niet moeilijker dan de toerenteller aansluiten.
Wellicht heeft Rob Spoon een installatiegids.
Groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 42
Groeten Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.