afstelgereedschap stromberg?

Lees meer
05-01-2021 17:28 - 05-01-2021 17:30 #191868 door Rudi Dortangs
afstelgereedschap stromberg? is gemaakt door Rudi Dortangs
Hallo,
ik heb bij een gedemonteerde stromberg carburateur met revisieonderdelen het hier onder afgebeelde gereedschap. Het afstelgereedschap dat ik op de diverse websites voor een stromberg carurateur vind ziet er anders uit. Weet iemand waarvoor dit gereedschap is en hoe het werkt? Het lange dunne asje heeft in het midden geen schroefdraad, aan het uiteinde met de grote kartelkop (die op het asje vastgezet is) heeft het normale schroefdraad, aan het andere uiteinde linkse schroefdraad (en op het eind een klein kapje met kartels, dat heel vast zit, of misschien vast moet zitten?). Een huls (met tevens op een deel van de buitenkant schroefdraad) is op het lange dunne asje geschroefd (kan dus op het lange dunne asje op en neer geschroefd worden), een langere vergelijkbare huls is er los bij en heeft een iets andere schroefdraad op een deel van de buitenkant dan de kortere huls, het gat erin heeft aan een kant geen schroefdraad en in de andere kant zit een bout (heel vast, niet bekend of normale of linkse schroefdraad).
groeten,
Rudi


Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2021 23:02 #191874 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic afstelgereedschap stromberg?
Voor de SU's en de Strombergs (Z-S 175CD-2 S en SE) is er een speciaal werkplaatshandboek. Ik kon dit op de Documentatie pagina's van de website niet zo gauw vinden.
Qua speciaal gereedschap voor de Strombergs vond ik daarin dit plaatje:

Het lijkt wel iets op dat van jou. Hoe je het gebruikt staat in dat speciaal werkplaatshandboek. Ik vond het op de CD die de club ooit uitgaf: V44_V20.pdf.

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 10:45 #191876 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic afstelgereedschap stromberg?
Hallo Leo,

hartelijk dank, het bovenste gereedschap (zover te zien) lijkt hetzelfde te zijn dat ik op de websites gevonden heb, het onderste is slecht te zien maar zou dat wat ik heb kunnen zijn.

Ik heb de versie V44_V10.pdf en daarin vind ik dit niet (waar op de CD?) of in deze versie is dit niet. Is het mogelijk een pdf van dit speciale werkplaatshandboek te ontvangen of te plaatsen? Als de club het op een CD gezet heeft, kan het dan niet ook in de documentatie op de website of waar staat dit eventueel al?

groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 10:51 #191877 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic afstelgereedschap stromberg?
In mijn versie staat het onder "Service Manual/Motor/Carburateur SU en Zenith-stromberg"

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 11:05 #191878 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic afstelgereedschap stromberg?
Ik heb dit in mijn versie helaas niet (ook niet de B16B in het door je getoonde overzichtsdeel, maar die heb ik ook niet nodig).
Dus blijkbaar is jouw versie uitgebreider dan die van mij, hopelijk kom ik aan de carburateurscan.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 12:07 #191879 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic afstelgereedschap stromberg?
Ik ben er via een online service in geslaagd om het betreffende deel te extraheren. Je kunt het hier downloaden:
leofoederer.com:446/s/r6rAQc9qdxndnr9

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 12:34 #191880 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic afstelgereedschap stromberg?
Gereedschap is bestemd voor de Stomberg carburateur met vaste spoeierbuis (en naald).
Het onderste tooltje op de foto draai je onder in de vlotterkamer; op deze manier kun je de sproeierbuis omhoog drukken. Als je dit met draaiende motor doet op een afstelkast kun je het CO heel mooi afstellen.
Het bovenste tooltje kun je boven in de carburateur draaien, wel eerst de zuiger en membraan verwijderen. Vervolgens kun je de sproeierbuis omlaag persen. Dit uiteraard als de motor niet draait.

Soortgelijk gereedschap zit in de uitleen van Regio Zuid Stromberg persgereedschap
Daarin zit ook nog een kaliber om de basis instelling van de sproeierbuis (hoe diep die onder de brug moet zitten) kunt instellen.
Op deze wijze hebben we (op sleuteldagen) al heel wat carburateurs "opgefrist".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 22:20 - 06-01-2021 22:21 #191897 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic afstelgereedschap stromberg?
Hallo Leo,
hartelijk dank voor de pdf. Aangezien de afbeeldingen door de scankwaliteit niet allemaal goed zijn: heeft iemand hier dit in origineel voor een nieuwe scan? (indien te koop, koop ik ook graag een origineel).

Hallo Han,
hartelijk dank voor het verwijs op het uitleengereedschap, de zilverkleurige gereedschapjes lijken, zover ze te herkennen zijn, op die van mij.

groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2021 10:05 - 07-01-2021 12:08 #191905 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic afstelgereedschap stromberg?
Hallo Rudi,
Ik heb je via We Transfer het hele bestand gestuurd zodat je nu een volledige cd hebt.
Gr. Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2021 16:01 #191916 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic afstelgereedschap stromberg?
Hallo Jacques,
heel hartelijk dank!
Als iemand die boekje als origineel, dus als print van Volvo, (te koop) heeft verneem ik dat graag.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.