afstelling stationnair op benzine
- Joop van Putten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-07-2014 13:29 #141906
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
afstelling stationnair op benzine is gemaakt door Joop van Putten
Mijn B20 loopt zowel op gas als op benzine als een zonnetje.
Echter, het stationair toerental op benzine is zo laag dat de motor staat te schudden en bijna afslaat. Op gas geen probleem.
Is er een mogelijkheid om het stationair op benzine wat op te schroeven zonder verder iets te beïnvloeden?
Ik heb een stromberg 172-cd2 carb.
Echter, het stationair toerental op benzine is zo laag dat de motor staat te schudden en bijna afslaat. Op gas geen probleem.
Is er een mogelijkheid om het stationair op benzine wat op te schroeven zonder verder iets te beïnvloeden?
Ik heb een stromberg 172-cd2 carb.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 504
10-07-2014 14:11 #141907
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic afstelling stationnair op benzine
Nee : als je het stationair toerental aanpast (via de stationair afstelschroef), dan verandert dat zowel voor benzine als op LPG.
Een mogelijke oorzaak van het lage stationair toerental en schudden op benzine is dat ie staat te verzuipen ..... dat betekent dat je naald versleten is, en dat los je niet op door aan de stationair-afstelling te gaan draaien.
Ik zou eerst maar 'ns CO (laten) meten op benzine stationair, voordat je iets aan de afstelling gaat veranderen ..... Moet ca 2,5% zijn; als dat fors hoger is, dan weet je genoeg !
Een mogelijke oorzaak van het lage stationair toerental en schudden op benzine is dat ie staat te verzuipen ..... dat betekent dat je naald versleten is, en dat los je niet op door aan de stationair-afstelling te gaan draaien.
Ik zou eerst maar 'ns CO (laten) meten op benzine stationair, voordat je iets aan de afstelling gaat veranderen ..... Moet ca 2,5% zijn; als dat fors hoger is, dan weet je genoeg !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-07-2014 19:00 #141913
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic afstelling stationnair op benzine
Dank voor je bericht. Ik weet genoeg.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 880
10-07-2014 20:15 #141916
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic afstelling stationnair op benzine
klopt inderdaad, zit een schroef tegen je gasklep aanslag daarmee kan je hem hoger stationair zetten.
Wat wel gebeurd is dat hij op lpg ook harder stationair gaat lopen, dit zal je bij moeten (laten) stellen.
Wil niet zeggen dat co eens na te laten kijken verkeerd is.
En bedoel je geen 175cd2? ipv 172
Wat wel gebeurd is dat hij op lpg ook harder stationair gaat lopen, dit zal je bij moeten (laten) stellen.
Wil niet zeggen dat co eens na te laten kijken verkeerd is.
En bedoel je geen 175cd2? ipv 172
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-07-2014 20:21 #141917
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic afstelling stationnair op benzine
Ik heb inmiddels een trucje ontdekt voor de weinige keren dat ik op benzine rijd: De choke een fractie uittrekken zodat de gasklep een heel klein beetje wordt verzet. Net genoeg.
Het is inderdaad een 175 cd2.
Het is inderdaad een 175 cd2.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
27-07-2014 07:53 #142273
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic afstelling stationnair op benzine
Volgens mij moet je gewoon eens de sproeier anders instellen, misschien staat die te arm/te rijk. Volgens mij was het zo dat je zonder CO meting de sproeier zover moest indraaien dat het toerental iets op loopt totdat die begint te stotteren op het hoger toerental en dan weer een slagje terug/rijker zetten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 504
27-07-2014 09:47 #142276
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic afstelling stationnair op benzine
Als het een Zenith-Stromberg 175CD-2S(E) betreft, zoals origineel geleverd op een B20, dan heeft ie een vaste sproeier. Die kan je er wel verder in persen (en eventueel weer uit persen, als je te ver gaat), maar da's een heel gedoe. Dan zou ik gelijk de sproeierbuis en naald vervangen ....
Een Zenith-Stromberg 175CD-2S(E) heeft wel een aparte CO afstelschroef, maar da's alleen fijnafstelling.
Alleen bij de Zenith-Stromberg 175-CD2, zoals geleverd op een B18A is de sproeierbuis handmatig verstelbaar (door de stelschroef aan de onderzijde van de vlotterkamer in- en/of uit te draaien.
Een Zenith-Stromberg 175CD-2S(E) heeft wel een aparte CO afstelschroef, maar da's alleen fijnafstelling.
Alleen bij de Zenith-Stromberg 175-CD2, zoals geleverd op een B18A is de sproeierbuis handmatig verstelbaar (door de stelschroef aan de onderzijde van de vlotterkamer in- en/of uit te draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-07-2014 11:07 #142279
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic afstelling stationnair op benzine
Dank voor jullie reacties. Ik zal voorzichtig eens wat proberen.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-07-2014 15:48 #142281
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic afstelling stationnair op benzine
Probleem blijft dat je beide beïnvloedt, dus toerental afstellen op de brandstof welke je het meeste gebruikt, dat zal meestal LPG zijn.
Omdat deze nu eenmaal meer octaan heeft, loopt die stationair hoger, dus ik accepteer dat hij op benzine lager loopt en indien je een choke hebt kun je deze gebruiken en dan wordt het toerental acceptabel.
Omdat deze nu eenmaal meer octaan heeft, loopt die stationair hoger, dus ik accepteer dat hij op benzine lager loopt en indien je een choke hebt kun je deze gebruiken en dan wordt het toerental acceptabel.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-07-2014 16:05 #142282
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic afstelling stationnair op benzine
Dank je Ed
Ik ben er inmiddels achter. Ik hou het dus op mijn trucje met de choke als het al een keer nodig is.
Ik ben er inmiddels achter. Ik hou het dus op mijn trucje met de choke als het al een keer nodig is.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





