Exhaust Cut-Out for free flow
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Exhaust Cut-Out for free flow
www.volvoadventures.com/122Sspec2.html
Zie ook de tweede foto
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Ik heb er zelf enorme lol mee gehad, zeker toen ik nog géén turbo had op de motor.
De turbo neemt namelijk al heel veel lawaai / energie op.(ja, daar zijn turbo's dan ook voor aangenomen)
i141.photobucket.com/albums/r66/ ... are043.jpg
De lol bestond voornamelijk uit het naast golfjes en aanverwanten de klep openzetten en subtiel wat met het gas spelen.
Nooit verdachten ze zo'n suffe 240 van die herrie, de koppies draaiden sneller dan het petje om te zien waar het geluid dán wegkwam.
Voor mijn zoon ook eentje gemaakt op een simpele Punto maar het resultaat was er niet minder om.ook grote lol tot oom agent hem 220,- af liet tikken voor lekke uitlaat.
Voor het vermogen hoef je echt niet te doen, het klinkt misschien sneller maar is het echt niet.
Klep heeft tenslotte het voordeel dat je eens een enkel keertje wat herrie kunt maken i.p.v. continu zoals redelijk veel motorfietsen.En ja, ik realiseer mij dat het veel mensen geheel ontgaat wat de lol is :oops:
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Binnenkort in de aanbieding bij onze VKO
Groet, Hans
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
"Jan van Bochove" schreef:
Klep heeft tenslotte het voordeel dat je eens een enkel keertje wat herrie kunt maken i.p.v. continu zoals redelijk veel motorfietsen.
nou, juist bij motoren bestaat er al veel op dit gebied; bekendste is het Jekill&Hyde systeem waarbij middels een electronisch bediend kleppensysteem in de uitlaat het geluid met één druk op de knop kan variëren van 79 tot 130 db;
verschil met bovenstaande constructies is dat hier de uitlaatgassen door de oorspronkelijke uitlaat blijven stromen en intern worden omgeleid en niet extern;
zie www.jekillandhyde.nl
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Misschien wat voor mijn andere zoon, die duwt nu z'n motor 300 meter de straat uit om s'morgens vroeg niet de hele buurt op te schrikken met z'n ego-sound -system :lol:
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
"Jan van Bochove" schreef:
Zo zo dat ziet er gelikt uit dat social-sound-system !
Misschien wat voor mijn andere zoon, die duwt nu z'n motor 300 meter de straat uit om s'morgens vroeg niet de hele buurt op te schrikken met z'n ego-sound -system :lol:
daar is dat systeem uitermate geschikt voor; punt is alleen dat het aantal motoren waarop het past nog beperkt is, je vrijwel geen keus hebt in het type/soort/vorm van de einddemper en vrij prijzig is (1000+); waarbij je moet realiseren dat als je de motor inruilt voor een ander typ/merk je waarschijnlijk het mooie systeem niet kan meenemen naar je nieuwe motor