uitlaatpasta

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2003 17:08 #56174 door
uitlaatpasta is gemaakt door
Zo, mijn mooie nieuwe uitlaat van het vod is binnen. Aardig doosje. Er zit een briefje bij ter begelijding van de montage en hierin wordt vermeld dat de delen het beste in elkaar kunnen worden geschoven door er van tevoren uitlaatpasta op aan te brengen (en daarna natuurlijk de klem). Wat is dat voor spul, is het "gungum"? En is het wel nodig ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2003 19:30 #63043 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
tot nog toe heb ik het de afgelopen 14 jaar en 3 uitlaten verder, zonder gedaan. de kans dat er tussen de div. uitlaatstukken wat uitlaatgas weg lekt, is wat groter zonder pasta, maar heeft bij mij althans, nog nooit geleid tot problemen of afkeuring. Bij de laatste uitlaatmontage heb ik eerlijk gezegd wel wat gun-gum gebruikt als extra afdichting door de beide zijden van de uitlaatpakking in te smeren bij montage. ik kreeg deze aansluiting niet helemaal lekdicht, met name te horen bij het trekken van de caravan. zit al weer twee jaar "geramd", maar nogmaals: het kàn, maar het hoeft niet.prettig weekeinde nog en succes bij de montage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 09:59 #63042 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Nee, geen gungum, maar uitlaatcement. Ik gebruik dit altijd. Ik wordt wagenziek als er uitlaatgas in de auto komt. Daarom lap ik een verdachte uitlaat ook nooit op maar gaat er direct een nieuwe onder. Het tubetje uitlaatcement (o.a. van Bosal) kost weinig en het is een prima extra zekerheid tegen lekken. Ik heb tot nu toe twee delen van de uitlaat vervangen, en beide keren bleek de pasta nodig te zijn omdat de pasvorm van de verschillende delen niet 100% was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 12:39 #63041 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Lennard, een aanvullend vraagje. Waardoor blijven de 2 moeren waarmee de uitlaat aan het spruitstuk zit zo goed op hun plaats ondanks het trillen en verwarmen/afkoelen???Het zijn niet bepaald borgmoeren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2003 14:24 #63040 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Ik denk dat dat komt door de verende werking van de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat. Later gaat roest ook een handje meehelpen aan het op hun plek houden van de moeren :-).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 07:10 #63039 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Lennard,Op dit soort spul staat dat het uithardt. Ik vraag mij af of je ooit hebt geprobeerd of de delen tzt nog uit elkaar te krijgen zijn (bijvoorbeeld om de achterste pot te vervangen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 10:42 #63038 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Na uitharden is het best nog weer los te krijgen. Bij demontage is roest trouwens het echte grote probleem, niet de uitlaatpasta.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 12:16 #63037 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
bij het demonteren van slechts een deel van de uitlaat, heb ik gemerkt dat op het geklemd stukje buis geen roest aanwezig is (omdat er de ander buis overschuift), en het dus geen probleem is om een nieuw deel uitlaat te monteren; suces ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 13:36 #63036 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Denis, zat hier uitlaatpasta tussen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2003 20:18 #63035 door
Beantwoord door in topic uitlaatpasta
Uitlaatpasta hardt uit, maar het is geen lijm. Het vult de tussenruimte op, maar blijft er niet echt aan kleven. Daarom werkt het alleen maar *tussen* de buisdelen. Wat er aan de buitenkant tegenaan zit valt er na verloop van tijd gewoon weer af. Maar ik heb twee keer een deel van de uitlaat vervangen (voorpijp en achterste potje) en beide keren moest ik met de slijper aan de gang, terwijl er bij de achterste pot toch geen pasta tussen zat (en daarom ook wat lekte).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.