lpg inbouwen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 12:59 #53804 door
lpg inbouwen is gemaakt door
hallo allemaal , ik heb een vraagje over het inbouwen van een lpg installatie in mijn amazon , weten jullie een goed en betaalbaar adres in de omgeving van amersfoort?
en hoe ik de vuldop achter de reflector kan maken?
alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 13:42 #72974 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Het vast maken van de vuldop achter de reflector kan op twee manieren. De ene manier is om de reflector vast te plakken op de afsluitdop. Maar die kende je al. <br>
Op mijn vorige amazon zat de de vulopening ook achter de reflector, maar daarbij kon je de reflector opzij klappen doordat het hele reflector huis met een schanier aan de auto zat. Je zag er daardoor helemaal niks van. Voordat je kon tanken moest je er dan nog wel een nippel opschroeven. Ik vind die laatste oplossing zelf de mooitse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 18:18 #72973 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Die met het scharnier vindt ik juist weer de minste, er moet dan een veertje opzitten, en dat wordt dan op den duur weer lam, reflectorhuis slingert dan maar wat los. <br> Op die andere manier zit het reflectorhuis aan de auto vast, en de reflector zelf aan de dop, je hoeft dan niet iedere keer het nippeltje er nog op te draaien, en net zo onzichtbaar als de eerste, ga eens kijken bij beide uitvoeringen op een club bijeenkomst ofzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 20:03 #72972 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Het nadeel van de gasvuller achter de reflector is ,dat hetplaatwerk terplaatse eruit moet worden geslepen.En de randen moeten worden weggehaald.Dit is nu juist een erg kwetsbare plek ivm roest.Ik zou het alleen doen als de carrosserie toch moet worden gespoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 20:53 #72971 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Ik heb vulopening achter de nummerplaat. Je klapt het nummerbord naar beneden (veer) en je schroeft de nippel er op en tanken maar. Werkt perfekt, de lpg inbouwers hebben dit standaard op het schap liggen. Voor mijn 164E koste het inbouwen 825 euro (Agit, Rijssen) maar zal voor een carberateur motor goedkoper zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 23:43 #72970 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
ja,maar dat kan niet bij een amazon,want de kentekenplaat zit op het kofferdeksel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2005 00:23 #72969 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Dat kan wel ,ik heb ook een jaguar xj6 ,daar zit de nummerplaat ook op het kofferdeksel en daar zit dus ook de vulopening achter de kentekenplaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-01-2005 22:48 #72968 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Ik dacht, dat dat niet werd toegestaan bij apk,omdat de vulslang dan niet goed is bevestigd.Wie weet het ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 14:17 #72967 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Vuldop achter refelctor en dan wegslijpen?
Die reflector (met huisje) zit origineel al met een boutje en een moertje vast. Dat gat, wat er toch al zat, moet inderdaad wat groter. Maar als je dat netjes afwerkt wordt het er echt niet kwetsbaarder van. Nooit iets van gemerkt.
Plakken of schanier. Ik heb een derde optie: in reflectorhuisje, gemonteerd op het originele moertje, heb ik een zacht-plastic dop die precies over de vulnippel schuift. Voor de zekerheid nog een klein kettinkje aan het reflectorhuis, maar die is nog nooit nodig gebleken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 15:22 #72966 door
Beantwoord door in topic lpg inbouwen
Niek ,ik rij al jaren zo ,de lpg boer kon nergens vinden dat het niet op die manier aangesloten mag worden.
En met de apk keuringen heb ik er ook nog nooit wat van gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.