gas in duett?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 15:25 #52476
door
gas in duett? is gemaakt door
De Duett die ik aan het opbouwen ben reed tot nu toe op benzine, maar lpg is wel aantrekkelijk natuurlijk. Wat zijn zo de gebruikelijke oplossingen om een gastank in een Duett in te bouwen? Het reserve wielvak lijkt me erg laag en onder het chassis is niet zoveel plaats.
En wat is nu slimmer om een Stromberg carburateur in te bouwen (die ik al heb liggen) of het oudere Zenith valstroom type?
En wat is nu slimmer om een Stromberg carburateur in te bouwen (die ik al heb liggen) of het oudere Zenith valstroom type?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 16:01 #79427
door
Beantwoord door in topic gas in duett?
Wanneer je je reserve wielbak op offert en er een gereedschapbakje van maakt tot aan de balk.Kan je hiervoor in de plaats een gastank van 36 liter prima kwijt.Voor een gasinstallatie heb je eigenlijk helemaal geen carburateur nodig ,allen een gasklep.Dus het maakt niet uit welke carburateur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 18:23 #79426
door
Even aanvullend op het verhaal van Huke: ik heb onder de Duett van mijn vriendin een LPG tank gezet van 48 liter. 80% vulling eruit en je hebt ook echt dat aantal liters! Wel de helft van dereservewielbak weggehaald, maar dat is ook niet zo'n punt vind ik.
Verder is een Valstroom beter voor gas omdat er geen op vacuum bediende luchtschuif in zit, maar persoonlijk zou ik toch gaan voor de Stromberg.
Als je je email adres even stuurt kan ik je een aantal foto's mailen van de LPG tank onderbouw.
Verder is een Valstroom beter voor gas omdat er geen op vacuum bediende luchtschuif in zit, maar persoonlijk zou ik toch gaan voor de Stromberg.
Als je je email adres even stuurt kan ik je een aantal foto's mailen van de LPG tank onderbouw.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 19:21 #79425
door
Nu zie ik nog nooit in waarom die 80% vullingbeveiliging eruit moet. Wil je dan je veiligheid opgeven voor iets vaker bij de pomp staan?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 19:45 #79424
door
Mijns inziens geef je helemaal geen veiligheid op. De tank is tot zeker 30 bar veilig (getest), er is een overdrukveiliegheid gemonteerd van 25 bar, en je tankt bij de pomp maximaal 10 bar. Factor 2,5 aan veiligeheid lijkt me zat. Ik heb dit gewoon gedaan om de actieradius te vergroten; bij mijn 140 scheelt 20% van 70 liter (toch 14 liter) erg veel in gebieden waar geen pomp is! Daarbij loopt de druk exponentieel af bij rijden, dus de druk is zeer snel weer op normaal 80% niveau. Daarbij: als je een tank 100% zou voltanken, en in de brandende zon zou leggen (dat alleen voorkomt bij pick-ups), zou in het allerergste geval de tank even afblzaen. LB! (lekker belangrijk). Dat verwaait wel. Dus wat mij betreft geen tekortkoming wat betreft veiligheid. Het is onveiliger als een leiding op het kale staal ligt te schuren (dat gebeurt vaker in de praktijk kan je wel vertellen).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2006 21:21 #79423
door
De discussie over het weglaten van de 80% klep is al eerder op dit forum gevoerd. Naar mijn idee is het onveilig. Uitzettende vloeistof kan in een hogere druk resulteren de veiligheidsklep (als die werkt) opent dan en LPG loopt er uit. Dit kan explosie gevaar veroorzaken. Zeker in de garage.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 09:04 #79422
door
Alvast bedankt voor de tips. mijn email adres is bmwkees%yahoo.com (% natuurlijk vervangen voor het apestaartje, en sorry voor de "bmw", dat is mijn motorfiets hobby).
Eigenlijk hik ik nog een beetje op tegen het wegzagen van de reservewielbak, want ik heb daar juist met zoeveel bloed en tranen de boel mooi gerestaureerd.
Eigenlijk hik ik nog een beetje op tegen het wegzagen van de reservewielbak, want ik heb daar juist met zoeveel bloed en tranen de boel mooi gerestaureerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 11:33 #79421
door
het alternatief is de gastank in je (open) achterbak. Ik heb echter ook de gastank eronder hangen en het reservewiel rechtop achterin gezet. Door van de rest van je reservewielbak een soort gereedschapbakje te maken, kan je meteen in deze ruimte je gasaansluiting plaatsen en heb je niet zo een lelijke dop door je carrosserie heen. Na het tanken klepje dicht en niemand die het zit. Ik hem hem overigens op een Stromberg carburateur. Moet alleen nog steeds mijn benzinemeter aanpassen. Huke heeft daar duidelijke documentatie over zodat je benzinemeter ook je aanwezige hoeveelheid gas weergeeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 13:07 #79420
door
Ook ik wil graag onderbouw ga in mijn Duett. Zo te horen zijn er een paar best handig mee. Is er iemand die dat zou willen doen. Het tarief zal vast lager zijn dan het gangbare, neem ik aan. En de auto kan ik best een maand missen! Mijn email is h.bussel@planet.nl !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2006 13:13 #79419
door
nou sorry, ik haak even af. Met 4 oldtimers en 3 kinderen kom ik zelf al nauwelijks aan onderhoud/reparatie toe. Succes!