Probleem injektie system Volvo P1800E van 1971 unit de USA slechts 48000 ml
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Pak de fault tracing guide erbij en meet alles door. Het is een prachtig systeem, maar je moet wel de weg weten.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
De triggercontacten doormeten is ook een goed idee. (kun je het beste doen met de verdeler er uit op ewerkbank)
Zorg dat de aansluiting van de trigger contacten schoon zijn.
Zijn de nokken van de triggercontcten niet te ver versleten?
De triggercontacten poetsen met een doekje wil, ook wel eens helepen.
Geen contctspray of iets dergelijk gebruiken maakt de zaak alleen maar erger, contacten moeten droog en schoon zijn.
En zet een manometertje op het benziene systeem, deed ik ook altijd hier mee kun je dingen concluderen en uitsluiten.
Triggercontcten is een erg gevoelig punt in dit systeem en moeten ook zo ver ik het nog weet elke 40000km vervangen worden.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Heb ze in op de werkbank even aangetikt.
Maar toch vreemd als alle stekkers van de injectoren los liggen en het kontakt aan, dat ik op alle stekkers echt 12 volt meet.
Of zou het komen als ze gemonteerd zijn dat ze in serie staan.
De site die je aangaf zijn perfect, maar toch niet eenvoudig om de storing er uit te halen.
Maar je leert zo wel veel.
Gr Aart.
,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Aart 't Lam - Koelster B.V.
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 67
Gaan we nog een keer proberen.
Het trigger kontakt stuurt de injectoren aan, alleen deze?
De middelste pen is de common.?
Gr Aart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Precies 180 gr verder moet het andere contact open gaan, als hier veel verschil inzit is een van de twee nokken van de trigger contacten versleten.
Verder kan je het slangetje van de vacuumverlater ook weg halen, vacuumverlater zit er alleen op om door de keuring van de USA te komen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
En Rob weet dat het 3V moet zijn, maar suggereerde slechts dat als je de injectoren met 12V getest zou hebben dat ze dan nu dood zouden zijn.
Ben toch benieuwd waar t uiteindelijk in zit... Succes!
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Johan, ik dacht dat de verlating alleen op de B20F zat en niet op de B20E, de E kun je herkennen aan de benzine drukmeter die aan de kachel vast zit en niet op het injectie rekje.
Bij de late '71 E - dus na de zomer - is dit veranderd en bij alle '72 modellen (en natuurlijk de ES) uit de USA.
Aart, het is een idee om een 123-ignition aan te schaffen, scheelde bij mijn E in de hoge toeren enorm.
Wel de originele ontsteking aftekenen, stekkertjes behouden (!) en achterin leggen, zodat je altijd naar terug kan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
het D-jet systeem werkt altijd per twee cylinders, bij de een wordt het benzinemengsel direct naar binnen gezogen en bij de andere vlak erna als die inlaatklep opend, bij het toerental is er amper verschil in tijd (men zou waarschijnlijk zelfs alle 4 tegelijkertijd kunnen doen). Bij een carburateur krijgen ze trouwens altijd allemaal tegelijkertijd het benzinemengsel en zuigen het naar binnen. Bij de D-jet is het benzinemengsel vlak voor elke inlaatklep in het eigen inlaatspruitstukgedeelte, dus veel beter gescheiden dan met een carburateur.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.