Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
16-04-2020 16:05 - 16-04-2020 16:06 #187930 door Arnold de Groot
Wie heeft de maten van het Fuel Vapor Canister (koolstof filter) van een 1800E? Die van mij is verdwenen en ik heb het einde van de slang die erheen liep met een soort gaas/filtertje afgeschermd. Ik zit te denken om een soort dummy te plaatsen met een filter zodat de tank wel belucht wordt. Ook foto's van hoe deze gemonteerd zit zijn welkom.

Mvg Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
20-04-2020 09:05 #187990 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Om het jubileum vignet te monteren heb ik de grille gedemonteerd. Ik heb ook het gat waar het filterhuis in zit opgemeten (140 mm doorsnee) en de benzineslang, 6 mm inwendig. Een van de vorige eigenaren lijkt het filter en beugel nogal hardhandig eruit gesloopt te hebben, de plaat waar de beugel op zat is niet meer vlak.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2020 09:46 #187991 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Ik heb nog zo een koolstoffilter liggen in eigenlijk nette staat. De beugel zit er op. Ik heb er geen nut voor, gezien ik een amazon heb en geen 1800E Ik hoef er niet de hoofdprijs voor .
Scheelt je wellicht een hoop werk. Als je interesse hebt. zal ik kijken of ik een foto kan maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2020 09:49 #187992 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Dit was het bericht dat ik vorig jaar heb geplaatst. met foto´s

www.volvokv.nl/forum/onderdelen-volvo-te...r-volvo-p1800es-1800

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
20-04-2020 09:55 #187993 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Hallo Kevin, ik kon het artikel niet zo snel meer vinden. Ik heb interesse. Ik hoef niet alles origineel te maken maar ik wil in ieder geval een betere manier hebben om de ontluchting van de tank af te werken. Wat wil je er voor hebben? Of stuur een PB naar me.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2020 14:49 #188003 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
PB gestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-05-2020 09:47 #188278 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Ik ben begonnen met het schilderen en monteren van het koolstof filter. De bodemplaat met het ronde gat waar het filter deels in zit was nogal vervormd. Het lijkt bijna of een PO het oude filter met beugel en al van de plaat heeft gerukt. Dus met een lijmklem en blokjes de plaat weer zo goed mogelijk vlak gemaakt. Nu nog wachten op slangen voor toevoer en afvoer naar de inlaat. En de beugel monteren. De claxons ook maar direct in de verf gezet.
Het filter van Kevin was amper geroest, wat beginnende sporen. De beugel had 3 bevestigingspunten, in alle documentatie zie ik 4 punten. Op de beugel was niets te zien van een vierde steuntje, ik weet niet of andere/latere types met drie steuntjes vast zaten? Ik zie ook twee type filterhuizen, een type met een 8 en 6 mm pijpje bovenop en een type met een 8 mm pijpje bovenop en twee 6 mm pijpjes (een afgedopt) aan de zijkant. Maar Volvo heeft wel vaker verschillende versies gebruikt van onderdelen. Ik heb een vierde steuntje met twee puntlassen op de beugel gezet.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
06-05-2020 09:29 #188298 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
Laatste foto (speciaal voor Kevin) van het filter gemonteerd. Ik moet alleen de afvoerslang nog op de luchtinlaat monteren. Dat is een nippel maar er is weinig ruimte tussen het inlaat manifold en de wielkas. dat wordt misschien nog even rommelen.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
11-05-2020 11:29 #188360 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Afmetingen en foto's Fuel Vapor Canister van een 1800E 1970
De aansluiting van de slang op de nippel bij de lucht inlaatklep is niet ruim. De nippel zit loodrecht op de klep en er is weinig ruimte tussen de nippel en wielkast. Een haakse aansluiting was makkelijker geweest, toch is deze nippel volgens het onderdelenboek wel de juiste. De slang zit iets geknikt maar er gaat lucht door.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.