Dubbele su

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-08-2016 16:17 #162490 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su
Als je de vacuüm vervroeging los laat en afdopt op de carburateurs. Vervolgens ontsteking op 10 tot 12 graden zet als de motor rond de 900~1000 rpm draait.

Kun je hem daarna wel lager stationair zetten?

Heb je de rubber ringen van de mengsel schroef, van de chokes en rubber afdichtingen van de chokes en gasklep assen ook vervangen?

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 16:31 #162492 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Alle rubbers en pakkingen al vervangen en de stelschroeven kunnen niet verder terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 16:34 #162493 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
Met choke gestart en lopend weer dicht gedaan , het mengsel is mooi blauw met de colortune :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-08-2016 19:31 - 13-08-2016 19:33 #162497 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Dubbele su
Als je de aanslag van de stationairschroef helemaal vrij van hevel is en hij blijft stationair lopen sluit je gasklep niet goed af. Of je trekt lucht via de bypass klep of elektrische solenoïd als stationair sproeier.

Dat kan niet anders, en vacuumlek ergens later trekt geen brandstof namelijk.

Dus dat zou voor mij de eerste vraag zijn. Als je de stationair schroef helemaal vrij draait, dan moet de motor smoren. Blijft hij lopen zit er iets in de carburateurs niet goed.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 20:25 #162498 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Dubbele su
Waar vind ik die bypas kleppen want er zit niets elektrisch aan ( foto van de carbs eerder in deze topic) en de kleppen zijn nieuw en sluiten meer af dan de originele en dat scheeld niets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-08-2016 20:37 #162499 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Re:Dubbele su
Heb je gaskleppen die volledig dicht zijn? Of zit daar een klein veer bekrachtigt klepje in? (Overrun valve)

Als je het standenstelsel los neemt. Scheelt dat nog? Niet dat de stangen te strak staan waardoor een gasklep iets open blijft staan. Of de gaskleppen zelf achterste voren. De gaskleppen zijn aan de rand schuin. Waardoor ze beter afsluiten in het carburateur huis. Indien achterstevoren gemonteerd kan het zijn dat dit niet feilloos afsluit.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 21:00 #162500 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Re:Dubbele su
er zit een klepje in en ze zitten zoals het hoort en het stangen stelsel heeft ook de voorgeschreven speling dus staat niet te strak ,en ook een gewone ontsteking of de 123 maakt niets uit ,het gekke vind ik dat hij koud 700 draait en naarmate hij warmer word zonder maar iets te doen loopt hij op naar 1100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-08-2016 21:17 - 13-08-2016 21:17 #162501 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Dubbele su
De kleine kleppen in de gasklep zouden dit kunnen veroorzaken. Maar aangezien dat nieuw is lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Ook het verkeerd monteren van de gaskleppen is eigenlijk niet mogelijk aangezien dat door die kleine kleppen wel heel Opvallend zou zijn.

Gasmengsel goed? Als je de vacuumschuif optilt blijft de auto dan op min-of-meer gelijk toerental lopen?

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2016 22:33 #162507 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic Dubbele su
ik heb het mengsel met de colortune afgesteld en als ik de schuif iets optil zakt hij in omdat hij aan de zuinige kant staat moest ik ook maar eens proberen volgens meerdere in het forum maar jammer genoeg niet het gewenste resultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2016 02:58 #162515 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Dubbele su
Beste Rob, om de gaskleppen uit te sluiten maak je twee triplex of metaal is nog beter materiaal plaatjes om de lucht inlaat van de carburators af te sluiten.(wel een pakking gebruiken)
Schroef deze op de carburators en probeer de auto te starten, gaat deze lopen dan zit de lek ergens anders.
Gaat deze niet lopen dan zit het gegarandeert in de kleppen.
Wat je dan nog kan doen is de klep van de voorste carburetor in de achterste en de achterste voor misschien dat dat nog wat opbrengt.
Of toch nog eens heel krietiesch de afdichting van de kleppen bekijken.
De onsteking statisch afstellen op 3tot5gr de centrifugal begint nogal vroeg te werken en gooit er gelijk vijf graden boven op.
Ik zou eerder 3 dan met 5 beginnen.
Als je hem dan statiech heb afgesteld moet je eens met de stroboscoop kijken op hoeveel graden dat hij staat.
Staat hij dan al dik in de 20 tot 30 gr dan is je centrifugal vervroeger stuk, lamme veertjes uitgaande van een standaart ontsteking.
Je vacuumvervroeger moet je in ieder gaval niet mee laten doen.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.