- Berichten: 237
Dubbele su
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Kun je hem daarna wel lager stationair zetten?
Heb je de rubber ringen van de mengsel schroef, van de chokes en rubber afdichtingen van de chokes en gasklep assen ook vervangen?
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Dat kan niet anders, en vacuumlek ergens later trekt geen brandstof namelijk.
Dus dat zou voor mij de eerste vraag zijn. Als je de stationair schroef helemaal vrij draait, dan moet de motor smoren. Blijft hij lopen zit er iets in de carburateurs niet goed.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Als je het standenstelsel los neemt. Scheelt dat nog? Niet dat de stangen te strak staan waardoor een gasklep iets open blijft staan. Of de gaskleppen zelf achterste voren. De gaskleppen zijn aan de rand schuin. Waardoor ze beter afsluiten in het carburateur huis. Indien achterstevoren gemonteerd kan het zijn dat dit niet feilloos afsluit.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gasmengsel goed? Als je de vacuumschuif optilt blijft de auto dan op min-of-meer gelijk toerental lopen?
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Burger
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 89
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3346
Schroef deze op de carburators en probeer de auto te starten, gaat deze lopen dan zit de lek ergens anders.
Gaat deze niet lopen dan zit het gegarandeert in de kleppen.
Wat je dan nog kan doen is de klep van de voorste carburetor in de achterste en de achterste voor misschien dat dat nog wat opbrengt.
Of toch nog eens heel krietiesch de afdichting van de kleppen bekijken.
De onsteking statisch afstellen op 3tot5gr de centrifugal begint nogal vroeg te werken en gooit er gelijk vijf graden boven op.
Ik zou eerder 3 dan met 5 beginnen.
Als je hem dan statiech heb afgesteld moet je eens met de stroboscoop kijken op hoeveel graden dat hij staat.
Staat hij dan al dik in de 20 tot 30 gr dan is je centrifugal vervroeger stuk, lamme veertjes uitgaande van een standaart ontsteking.
Je vacuumvervroeger moet je in ieder gaval niet mee laten doen.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.