tikkende/doorschietende benzinemeternaald

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2002 16:11 #56454 door
Hoi allemaal,ALs ik rijdt, dan schiet mijn benzinenaald steeds helemaal door tot het eind en weer terug (net of 't ie ergens kortsluiting maakt). Dit gebeurd onregelmatig, maar wel met een luide tik. Iemand een idee wat dit is, hoe dit te verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2002 16:53 #62103 door
Remko. Dit is het resultaat van een los contact in de draad tussen de meter en de benzinemeter in je tank. Kijk even na of de aansluitingen nog goed vast zitten. Als die goed zijn heb je waarschijnlijk ergens een draadbreuk. Succes met zoeken. Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2002 11:14 #62102 door
Bedankt, ik ga zoeken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2002 13:31 #62101 door
Hoi! Ik had hetzelfde problem met mijn amazon 65. Alles gecontrolleerd achter dashbord: geen mankementen. Uiteindellijk de vlotter losgevezen, en daar zat de duivel: de vlotter wrijft over een plaatje omwikkeld met draad die de spanning of zoiets neem ik aan, doorgeeft aan de meter (ik ken niets van elektriciteit, en misschien is het woord spanning volledig verkeerd ...). Bij mij is het plaatje dat op die opgewonden draden wrijft, binnen het doosje van het vlottergeheel, afgebroken. Daar valt op t' eerste gezicht niets anders op dan geheel nieuwe vlottergeheel te kopen ... maar dit lijkt niet zo evident: op meerdere plaatsen een ander type van vlotter gezien (rechthoekig model en plaatje met draad is verticaal gemonteerd; ik zoek naar een cilindervormige vlotter en een horizontale plaat dus als iemand zo'n ding hefft liggen ...). Het getik dat je hoort is blijkbaar wanneer er geen contact meer gegeven wordt, en dan springt de naald et een tik op "volle tank". succes, Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.