Vervangen van de zij-ruiten

  • Eise Baerends (GAST)
  • Eise Baerends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-03-2010 23:53 #49174 door Eise Baerends (GAST)
Vervangen van de zij-ruiten is gemaakt door Eise Baerends (GAST)
Onlangs is mijn amazon slachtoffer geworden van zinloos geweld, drie van de zij-ruiten zijn ingetrapt.
De vervangende ruiten heb ik vandaag binnen gekregen, maar dit wordt de eerste keer dat ik ze moet vervangen.
Zijn er misschien mensen die me advies kunnen geven over hoe ik dit het slimste kan doen?
(Haynes en het cd'tje van de vereniging bieden helaas geen uitkomst.)
Het betreft de ruiten LV, RV en RA van een 4-deurs amazon.

Alvast bedankt!

Eise Baerends

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 18:41 #94871 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Vervangen van de zij-ruiten
Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn als bij de 140 serie. Moet kunnen zonder de aluminium lijsten te demonteren, lijkt me.
Deurbekleding eraf, klemveren van het raammechaniek los. Er zijn er twee direct aan de houder onder de ruit. Als je die los hebt, kan je de ruithouder eruit halen. En alle stukjes glas die overal in de deur liggen.
Dan een nieuwe ruit in de houder klemmen (met rubber, bijgeleverd bij nieuwe houders, denk ik.) Houder met ruit terugplaatsen in de deur, niet laten vallen!
Klemmen van het mechaniek weer vastmaken.
Deur weer dicht, klaar.
Nou nog twee.

Wel klote trouwens. Zonde van je moeite!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 20:31 #94870 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Vervangen van de zij-ruiten
Het is volkomen anders dan bij een 140.Het is voor iemand die het nog nooit heeft gedaan geen gemakkelijke klus.Bovendien blijkt er bij demontage vaak nog wel een ander aan andere zaken niet meer in orde te zijn.Ik heb er veel ervaring mee en kan het wel voor je doen voor een redelijk bedrag als je in de buurt van Tilburg woont.Rijden met open ramen is met dit weer geen lolletjeIk kan ook komen .niek de boer 013 5288749 0f 06 24231515.Je mag me ook bellen voor tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 21:39 #94869 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Vervangen van de zij-ruiten
<p>Valt reuze mee, </p><p> </p><p>1) metalen paneel losnemen (4 schroeven)</p><p>2) raamslinger losnemen middels het wegdrukken van het ohm veertje (speciaal tangetje of met een dun schroevendraaiertje)</p><p> </p><p>3) deuropener losnemen middels (zie boven bij raamslinger)</p><p> </p><p>4) deurpaneel los nemen, let op dat je de metalen bevestigingen niet uit het hardboard trekt. Gebruik hiervoor een smal plamuurmesje en plaats dit zo dicht mogelijk bij zo'n bevestiging. Je wipt ze dan zo los.</p><p> </p><p>5) draai met de raamslinger het raam naar beneden, eigenlij draai je de houder naar beneden want het glas zit er niet meer in.</p><p> </p><p>6) neem de houder los door het moertje los te draaien, pas op dat je de onderdelen noet in de deur laat vallen. </p><p> </p><p>7) draai niet meer aan de slinger want dit is de stand zoals ie hoort te zijn.De rede is omdat de amazon een kabel met daaraan een ketting heeft. En aan de ketting kun je het raam niet bevestigen.</p><p> </p><p>8) zuig de binnenkant van de deur uit met een oude stofzuiger (industrie zuigertje) </p><p> </p><p>9) pak het nieuwe raam en laat deze op zijn kant in van bovenaf in de deur zakken, eenmaal in de deur moet je hem weer draaien zodat de metalen raamhouder naar beneden wijst. Let wel op dat je dit in 1 keer goed doet want de bevestiging aan de raamhouder staat onder een bepaalde hoek en hij past maar op 1 manier. </p><p> </p><p>vervolgens punt 6 t/m 1 volgen.</p><p> </p><p>Mocht het zo zijn dat het niet lukt dan moet je maar mailen naar reneminnebo@live.nl </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 22:29 #94868 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Vervangen van de zij-ruiten
nu je de zaak toch zover open hebt, adviseer ik om tegelijkertijd ook alle raamgeleiders te vervangen. Het geheel is even een klus, maar best te doen voor een amateur. Je kunt nu ook de deuren aan de binnenkant tectyleren.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 22:30 #94867 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Vervangen van de zij-ruiten
Goh, weer een onderdeel waar bij de 140 goed over is nagedacht!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 22:58 #94866 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Vervangen van de zij-ruiten
Beste rene,ik weet zeker dat het zo niet gaat lukken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2010 23:17 #94865 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Vervangen van de zij-ruiten
<p>Niek,</p><p> </p><p>Vertel dan ook waar het fout gaat want aan zo'n antwoord hebben we niets natuurlijk. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2010 00:12 #94864 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Vervangen van de zij-ruiten
je moet ook nog de rails van de raamgeleiders loshalen, anders krijg je de ruit niet in de rails. Dit is het moment waarop je ook het vilt moet vervangen.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2010 07:29 #94863 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Vervangen van de zij-ruiten
<p>Kijk zo zie jemaar je ziet de kleine dingen over het hoofd. Bij mij waren die dingen aan de slot kant weggerot dus wellicht helemaal vervangen incl raamgeleider. Ik heb ze toen van een aluminium profieltje gemaakt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.