ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 12:01 #48789 door Hansw
<p>hallo, heeft iemand ervaringen met (het plaatsen van) kunstof of aluminium binnenschermen? en maken deze binnenschermen geen (door eventuele werking) kale plekken op je carrosserie of spatbord waardoor daar corrosie ontstaat?</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 18:30 #96475 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
Ik heb aluminium in beide auto's. Bevalt uitstekend. Tot dusver geen corrosie gezien en er komt geen vuiligheid achter. Ze zitten rondom in de rubbers, dus corrosie waar het binnenspatbord de carosserie raakt heb ik nog niet gezien.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 19:03 #96474 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
Is hier al veel over geschreven in het verleden. Even zoeken op "binnenschermen" en er gaat een wereld voor je open.....

• Jambon van der Ham (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-09-2010 22:01 #96473 door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
tis een beetje passen en meten, en welke auto het is, maar ik heb een paar 2serie kunststof binnenschermen op m'n 144 gemonteerd..

• Huke Basart
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 16:26 #96472 door Huke Basart
Beantwoord door Huke Basart in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
Ik heb al 20 jaar aluminium binneschermen op mijn Duett uit 1953.Volgens de eerste eigenaar die we in 1992 in zweden opzochten zitten ze er van 1954 op.Ik maak ze nu al jaren na.Inmiddels ook voor alle andere volvo's

• Rob Kooi (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-09-2010 19:32 #96471 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
<p>Ik ben zelf zeer goed te spreken over de kunststofbinnenschermen. Bij beide Amazons geplaatst. Voordeel is dat deze netjes aansluiten op de buitenzijde van de spatborden. Hierdoor blijven deze echt schoon. Daarnaast kan het kunststof ook goed tegen steenslag.</p><p>Plaatsen is echt fluitje van een cent en zonder het plaatsen van de diverse beugels. Echt aanrader!!!!</p>

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-10-2010 21:09 #96904 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
Ik heb ook de kunststof schermen, alleen voorkant, maar het is echt geweldig! Het past prima (soms een beetje verwarmen met de föhn om de juiste pasvorm te krijgen) en is echt eenvoudig te monteren. Op de beurs ook maar eens kunststof achterschermen scoren :D

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-10-2010 10:21 #96917 door
Passen de kunststofbinnenschermen ook in een 1800? of is dat een wezenlijk verschil met een amazon?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-11-2010 18:35 #97620 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic ervaringen met kunstof / alu binnen schermen?
Klopt het dat de kunststof binnenschermen voor de amazon achterkant niet bij de combi passen? Als ze zoals ze geleverd worden niet passen, heeft iemand ze al eens passend kunnen maken? Of mischien een andere oplossing gevonden?

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2010 23:10 #97641 door

"R.W. Dortangs" schreef:
Klopt het dat de kunststof binnenschermen voor de amazon achterkant niet bij de combi passen? Als ze zoals ze geleverd worden niet passen, heeft iemand ze al eens passend kunnen maken? Of mischien een andere oplossing gevonden?

Zou even een prive berichtje naar Dries sturen, weet je het zo!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD